Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání - Moje škola - www
Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273

Učební osnovy

1. ročník


Člověk a jeho svět


2  týdně, P
Místo, kde žijeme
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • popíše cestu do školy a zpět
  • orientuje se v prostorách školy a poznává jejich funkci
  • seznamuje se s okolím školy a bydliště
  • pamatuje si svoji adresu
  • vypráví o místě svého bydliště
  • snaží se o ukázněné chování ve škole i mimo ni
  • poznává základní pravidla účastníků silničního provozu (přechod vozovky se světelnými signály, chůze po chodníku, značky, zná různé dopravní prostředky)
  • poznává nejvýznamnější místa v okolí

- škola
- obec
- dopravní prostředky
- cesta do školy

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Rozvoj schopností poznávání

chování jednotlivce v dopravním provozu

Hodnoty, postoje, praktická etika

naučné vycházky

Český jazyk a literatura

1. ročník

Jazyková výchova

Český jazyk a literatura

1. ročník

Jazyková výchova

Lidé kolem nás
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • vypráví o rodinných událostech
  • respektuje spolužáky, toleruje jejich odlišnost, přizpůsobuje se
  • pojmenuje členy svojí rodiny, chápe vztahy mezi nimi
  • vysvětlí podstatu rozšířených profesí

- rodina
- domov
- chování a soužití lidÍ
- školní režim
- zaměstnání lidí

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Poznávání lidí

modelové situace a hry, na poznávání a respektování individuality jedince

Mezilidské vztahy

vytváření dobrých vztahů v kolektivu

Komunikace

dramatizace modelových situací

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Lidské vztahy

zapojení žáků do kolektivu třídy

Matematika

1. ročník

Číselný obor 0 - 20

Lidé a čas
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • vyjmenuje dny v týdnu, měsíce v roce, roční období
  • rozliší části dne
  • určí celé hodiny
  • časově zařazuje nejvýznamnější svátky a tradice (Vánoce, Velikonoce)

- orientace v čase
- Vánoce
- Velikonoce
- denní režim

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Psychohygiena

rozlišování času na práci a odpočinek

Český jazyk a literatura

1. ročník

Čtení a literární výchova

Výtvarná výchova

1. ročník

Volné a užité výtv. umění, lidová tvorba, architektura

Rozmanitost přírody
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • popisuje změny v přírodě
  • seznamuje se s nejznámějšími rostlinami a živočichy
  • rozlišuje charakteristické znaky přírodních společenstev-les, louka, pole, zahrada, řeka, park
  • seznamuje se s pojmy živelné pohromy

- roční období v přírodě
- živá příroda
- rostliny, houby
- živočichové – základní společenstva

























































 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Vztah člověka k prostředí

přírodovědné vycházky s cílem pozorování změn v přírodě, rozlišování plodů

Výtvarná výchova

1. ročník

Výtvarné prožívání přírody

Výtvarná výchova

1. ročník

Výtvarné prožívání přírody

Člověk a jeho zdraví
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • pojmenovává části lidského těla
  • dodržuje hygienické návyky
  • posoudí základy správné životosprávy – výživa, odpočinek, pitný a pohybový režim
  • užívá názvy běžných onemocnění a seznamuje se s možnostmi prevence
  • aplikuje zákl. pravidla pro chodce

- člověk a lidské tělo
- části lidského těla
- péče o zdraví a zdravá výživa
- nemoc, úraz a jejich prevence
- pravidla dopravy, dopravní nehody
 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Psychohygiena

modelové situace u lékaře

Tělesná výchova

1. ročník

Základní poznatky z TV a sportu, bezpečnost, organizace a hygiena v TV

Tělesná výchova

1. ročník

Základní poznatky z TV a sportu, bezpečnost, organizace a hygiena v TV

Vycházka

kulturní památka - Svatá Hora

Návštěva Hornického muzea Příbram

pořádané akce v hornickém domku

EVVO

sběr papíru, jiných druhotných surovin a třídění odpadu

Klíčové kompetence

Kompetence komunikativní
  • vyslechne druhého
Kompetence občanské
  • seznamuje se se školním řádem, uvědomuje si své školní i mimoškolní povinnosti