Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273
Učební osnovy
1. ročník
Výtvarná výchova
Malba
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- teorie malby, hry s barvami, mísení barev.
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání mísení barev, hra s barvou Psychohygiena časové rozvržení práce Kreativita využití barev k vyjádření nálady, situace a pocitů |
Kresba
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- pokusy s vedením linie, šrafováním, rytmické řešení plochy s využitím různých kresebných prvků.
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání vnímání jednoduchých kresebných útvarů Kreativita vyjádření svých pocitů kresbou Komunikace sdělení svých pocitů kresbou |
Modelace
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- výtvarné modelační materiály
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání využití přírodnin z vycházky pro prostorové vyjádření Sebepoznání a sebepojetí tvarování z modelíny Psychohygiena rozvržení práce Kreativita tvarování předmětů |
Uspořádání objektů do celků
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- dotváření a kombinování |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Kreativita sestavení městečka z krabiček - týmová práce |
Člověk a svět práce 1. ročník Konstrukční činnosti |
Výtvarné prožívání přírody
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- pozorování přírodních útvarů
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Vztah člověka k prostředí figurky z přírodnin |
Člověk a jeho svět 1. ročník Rozmanitost přírody |
Člověk a jeho svět 1. ročník Rozmanitost přírody |
Imaginace
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- výtvarné vyjadřování vztahů ve světě člověka, smyslového vnímání, pocitů a představ
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Sebepoznání a sebepojetí barevné vyjádření pocitů Psychohygiena barevné vyjádření pocitů Kreativita výtvarné vyjádření pocitů Komunikace výtvarné vyjádření svého přání |
Aktivní práce s výtvarným dílem
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- setkávání s uměleckými díly
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání návštěva galerie, reflexe z návštěvy |
Ilustrace, ilustrátoři
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- ilustrátoři dětské knihy, význam ilustrace a její vztah k literárnímu textu
|
Volné a užité výtv. umění, lidová tvorba, architektura
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- hračka, loutka, maňásek
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Poznávání lidí seznámení se s krajovými zvyky Vánoc a Velikonoc |
Člověk a jeho svět 1. ročník Lidé a čas |
Galerie Františka Drtikola
návštěva aktuálních výstav
Klíčové kompetence
Kompetence sociální a personální
- dodržuje termín splnění úkolu a domluvená pravidla
- učí se přijímat jedinečnost a odlišnost ostatních
Kompetence pracovní
- v rámci svých možností si připravuje a udržuje v pořádku pracovní prostor a pracovní pomůcky