Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání - Moje škola - www
Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273

Učební osnovy

1. ročník


Matematika


4  týdně, P
Číselný obor 0 - 20
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozezná čísla 0 až 20
  • řadí čísla podle velikosti
  • zvládá význam méně, více, první, poslední, větší, menší apod.
  • používá matematické symboly +, -, =, <, >
  • zapisuje, čte, řeší příklady na sčítání a odčítání do dvaceti bez přechodu přes desítku
  • vytvoří skupinu s daným počtem prvků
  • snaží se zakreslit čísla do 20 na číselnou osu
  • provádí rozklad na desítky a jednotky
  • řeší jednoduché slovní úlohy

- čísla 0 až 20
- řazení čísel podle velikosti
- matematické symboly +,-, =, <, >
- sčítání a odčítání bez přechodu přes desítku
- zakreslování čísel do 20 na číselnou osu
- rozklad na desítky a jednotky
- jednoduché slovní úkoly

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Rozvoj schopností poznávání

použití čísel v praktických situacích

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Vztah člověka k prostředí

využití číselné představy v životních situacích

Člověk a jeho svět

1. ročník

Lidé kolem nás

Geometrie
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • orientuje se v prostoru - nahoře, dole, před, za apod.
  • modeluje jednoduché geometrické útvary v rovině
  • rozpozná geometrické tvary: trojúhelník, čtverec, obdélník, kruh
  • pojmenuje krychli, kouli

- orientace v prostoru - nahoře, dole, před, za
- rovinné obrazce: trojúhelník, čtverec, obdélník, kruh
- seznámení s geom. tělesy - krychle, koule
- modelování geom. útvarů v rovině
- skládání obrazců z geometrických tvarů

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Rozvoj schopností poznávání

rozeznávání geometrických tvarů hmatem a zrakem

Klíčové kompetence

Kompetence k učení
  • osvojuje si obecně užívané termíny, symboly a znaky
Kompetence k řešení problémů
  • pojmenuje problém