Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání - Moje škola - www
Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273

Učební osnovy

2. ročník


Matematika


5  týdně, P
Číselný obor 0 - 100
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • zapíše a vyřeší příklady na sčítání a odčítání do 20 s přechodem přes desítku
  • zapíše a přečte čísla do 100
  • porovnává čísla do 100 a řadí je vzestupně a sestupně
  • orientuje se na číselné ose
  • sčítá a odčítá čísla v oboru do 100
  • užívá sčítání a odčítání při řešení praktických úloh
  • řeší úlohy s využitím vztahu o kolik více, o kolik méně
  • užívá spoje násobilek 1,2,3,4,5
  • dělí v oboru násobilek 1,2,3,4,5
  • řeší slovní úlohy na násobení a dělení
  • řeší úlohy s využitím vztahu kolikrát více a kolikrát méně
  • orientuje se v hodnotě peněz

- pamětné sčítání a odčítání v oboru do 20 s přechodem přes desítku
- čísla 0 – 100, orientace na číselné ose, čtení a zápis čísel, porovnávání
- určení řádu ( jednotky, desítky, stovky)
- rozklad čísla v desítkové soustavě
- pamětné sčítání a odčítání v oboru do 100
- počítání s penězi, seznámení s bankovkami a mincemi do 100 Kč
- početní operace s 1 závorkou
- odhad a kontrola výsledků
- názorné zavedení násobení a dělení na souborech různých předmětů
- násobení jako opakované sčítání
- násobek, činitel, záměna činitelů
- násobilky 1,2, 3, 4, 5, automatizace násobilek
- dělení v oboru těchto násobilek
- řešení a vytváření slovních úloh na násobení a dělení v oboru násobilek

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Rozvoj schopností poznávání

počítání s penězi

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

hledání správných výsledků při konkrétních početních operacích

Člověk a jeho svět

5. ročník

Finanční gramotnost

Geometrie
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozezná geometrická tělesa v praxi
  • připraví si pomůcky na rýsování
  • poznává pojem bod, čára, úsečka
  • narýsuje přímou, lomenou čáru a úsečku dané délky
  • změří délku úsečky
  • porovná úsečky podle velikosti

- opakování geometrických útvarů v rovině i v prostoru
- geometrická tělesa : kvádr, válec
- práce s pravítkem
- lomená čára, křivá čára, kreslení rovných a křivých čar
- vyznačení a označení bodu
- rýsování úseček
- jednotky cm, dm, m
- měření délky úsečky
- porovnávání velikostí úseček

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Rozvoj schopností poznávání

konstruktivní úlohy

Závislosti, vztahy a práce s daty
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • čte časové údaje na různých typech hodin
  • rozezná časové jednotky den, hodina, minuta, sekunda

- orientace v čase

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Rozvoj schopností poznávání

určování času na různých typech hodin

Člověk a jeho svět

2. ročník

Lidé a čas

Cvrček

matematická soutěž

Klíčové kompetence

Kompetence k učení
  • osvojuje si obecně užívané termíny, symboly a znaky
  • poznává svou chybu a snaží se ji opravit s pomocí učitele
Kompetence k řešení problémů
  • sděluje vlastní výsledky
Kompetence sociální a personální
  • dodržuje termín splnění úkolu a domluvená pravidla