Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání - Moje škola - www
Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273

Učební osnovy

2. ročník


Výtvarná výchova


1  týdně, P
Malba
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • získává teoretické a praktické poznatky a dovednosti s výtvarnými prostředky, učí se zvládat techniku malby
  • zvládá malý barevný rozsah

- teorie malby, hry s barvami, mísení barev

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kreativita

pokusy s barvami v určité barevné tónině

Kresba
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • učí se pracovat s různými kresebnými materiály, učí se zvládat výt. výrazové prostředky v oblasti kresby

- pokusy s vedením linie, šrafováním, rytmické řešení plochy s využitím různých kresebných prvků

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kreativita

pokusy s linií, šrafování na ploše

Modelace
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • projevuje smysl a cit pro prostorové jevy, pro modelaci z různých materiálů
  • rozvíjí své prostorové vidění a cítění a své výt. vyjadřování na základě svého pozorování prostorových jevů a vztahů
  • seznamuje se s proporcemi objektů

- výtvarné modelační materiály
- tvarování papíru

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Rozvoj schopností poznávání

výrobky na jarmark, dárky

Uspořádání objektů do celků
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • manipuluje a experimentuje s objekty, vnímá a zpracovává barevnost, plochu, tvar, prostor

- dotváření a kombinování
- drobný materiál, textil, předměty denní potřeby, druhotné materiály

Výtvarné prožívání přírody
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • projevuje své vlastní zkušenosti, učí se manipulovat s přírodními materiály, experimentuje s jejich kombinováním a dotvářením

- pozorování přírodních útvarů
- dotváření a kombinace přírodních a umělých materiálů

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kreativita

kombinování přírodních a jiných materiálů v ročních obdobích

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Vztah člověka k prostředí

kombinování přírodních a jiných materiálů v ročních obdobích

Člověk a jeho svět

2. ročník

Rozmanitost přírody

Člověk a jeho svět

2. ročník

Rozmanitost přírody

Imaginace
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • využívá své fantazie založené na smyslovém vnímání
  • pokouší se výtvarnými výrazovými prostředky vyjádřit svůj vztah ke světu lidí

- výtvarné vyjadřování vztahů ve světě člověka, smyslového vnímání, pocitů a představ
- prožitkové aktivity

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Psychohygiena

vytváření fantazijních abstraktních výkresů

Aktivní práce s výtvarným dílem
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • pokouší se organizovat vlastní výtvarnou tvorbu
  • své výt. vyjádření využívá ke komunikaci a sdělení

- setkávání s uměleckými díly
- kombinované techniky

Ilustrace, ilustrátoři
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • seznamuje se s dalšími ilustrátory a pokouší se rozlišit jejich výt. vyjadřování
  • vytváří své vlastní ilustrace příběhů, vyprávění a pohádek

- ilustrátoři dětské knihy, význam ilustrace a její vztah k literárnímu textu

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Český jazyk a literatura

2. ročník

Čtení a literární výchova

Český jazyk a literatura

2. ročník

Čtení a literární výchova

Volné a užité výtv. umění, lidová tvorba, architektura.
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • seznamuje se s druhy ( žánry) současného a historického výt. umění včetně umění lidového, užitého a architektury

- hračka, loutka, maňásek
- lidová řemesla
- architektura města
- výstavy a galerie, regionální památky

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Hodnoty, postoje, praktická etika

návštěva výstav, hornického domku

Člověk a jeho svět

2. ročník

Lidé a čas

Galerie Františka Drtikola

návštěva aktuálních výstav

Klíčové kompetence

Kompetence sociální a personální
  • dodržuje termín splnění úkolu a domluvená pravidla
  • učí se přijímat jedinečnost a odlišnost ostatních
Kompetence pracovní
  • učí se zodpovědnosti za vykonanou práci