Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání - Moje škola - www
Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273

Učební osnovy

3. ročník


Anglický jazyk - 1. cizí jazyk


3  týdně, P
Welcome (úvod)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí slovům a jednoduchým větám, pokud jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální podporu
  • rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou sdělovány pomalu a s pečlivou výslovností
  • zopakuje a používá slova a slovní spojení, se kterými se setkal v průběhu výuky

- osvojuje si základní výslovnostní návyky
- základní zdvořilostní fráze
- číslovky 1 - 10

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Rozvoj schopností poznávání

interaktivní rozhovory s otázkami a základními zdvořilostními frázemi

Matematika

3. ročník

Číselný obor 0 – 1 000

At school (ve škole)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí slovům a jednoduchým větám, pokud jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální podporu
  • přiřadí mluvenou a psanou podobu téhož slova či slovního spojení

- škola
- školní pomůcky
- barvy
- jednoduché otázky
- seznamování se základními gramatickými strukturami a typy vět (jsou tolerovány elementární chyby, které nenarušují smysl sdělení a porozumění)
- vztah mezi zvukovou a grafickou podobou slov
- základní výslovnostní návyky

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

Evropa a svět nás zajímá

text a poslechový materiál o zvyklostech v britské škole

Český jazyk a literatura

3. ročník

Jazyková výchova

Výtvarná výchova

3. ročník

Malba

At happy house (doma)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou sdělovány pomalu a pečlivou výslovností, reaguje na ně verbálně i neverbálně
  • píše slova a krátké věty na základě textové a vizuální předlohy

- slovní zásoba – žáci si osvojí a umí používat základní slovní zásobu v tematickém okruhu
- domov
- hračky
- Yes, it is. / No, it isn´t
- užití it / this
- jednoduché pokyny a povely
 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kreativita

tvorba obrázkových slovníčků

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

Evropa a svět nás zajímá

text a poslechový materiál o Londýnu

Český jazyk a literatura

3. ročník

Čtení a literární výchova

At the shop ( v obchodě)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • vyhledá potřebnou informaci v jednoduchém textu, který se vztahuje k osvojovanému tématu
  • zapojí se do jednoduchých rozhovorů

- nákupy
- jídlo
- slovní zásoba  temat. okruhu – jídlo, nákupy
- dotazování se na oblíbenost jídla
- jednoduché otázky a odpovědi s použitím  slovesa do, can
- jednoduché fráze v obchodě, dotazování se na cenu
- práce se slovníkem

 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

Evropa a svět nás zajímá

textové a filmové materiály o stravování ve Velké Británii

Člověk a jeho svět

3. ročník

Člověk a jeho zdraví

At the park (v parku)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • zapojí se do jednoduchých rozhovorů
  • rozumí jednoduchým krátkým textům z běžného života, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu

- volný čas
- příroda
- slovní zásoba- žáci si osvojí a umí používat základní slovní zásobu v tematickém okruhu sportovní potřeby
- užití slovesa  have got (otázka /odpověď)
- číslovky 11 - 20

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Lidské aktivity a problémy životního prostředí

text a poslechový materiál o typech dopravy a jejich vlivu na životní prostředí

Matematika

3. ročník

Číselný obor 0 – 1 000

Tělesná výchova

3. ročník

Turistika a pobyt v přírodě

Greg´s flat (u kamaráda)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného z okruhu bydlení
  • odpovídá na jednoduché otázky týkající se osvojovaného tématu a podobné otázky pokládá

- domov
- bydliště
- slovní zásoba – žáci si osvojí a umí používat základní slovní zásobu v tematickém okruhu bydlení -  nábytek a názvy místností
- předložky místa
- tvoření otázek se slovem where
- vazba there is / there are

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Mezilidské vztahy

práce s textem o přátelství a mezilidských vztazích

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

Evropa a svět nás zajímá

práce s textem o britském venkově

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Práce v realizačním týmu

společná tvorba obrazových map (plán bytu)

In the street (na ulici)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkajících se osob
  • napíše krátký text s použitím jednoduchých vět a slovních spojení o sobě, rodině a událostech z oblasti svých zájmů a každodenního života

- osoby- popis  a charakteristika
- přídavná jména

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Mezilidské vztahy

sociální interakce v rámci rozhovoru, respektování individuálních specifik

In the playground (na hřišti)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • vyhledá potřebnou informaci v jednoduchém textu, který se vztahuje k osvojovanému tématu
  • odpovídá na jednoduché otázky týkající se osob a volného času

- oblékání
- slovní zásoba – žáci si osvojí a umí používat základní slovní zásobu v tematickém okruhu oblékání
- přivlastňovací přídavná jména – dotazování se na majitele předmětu
 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Mezilidské vztahy

práce s textem a poslechovým materiálem o kamarádství

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

Evropa a svět nás zajímá

práce s textem o klubových uniformách školáků ve Velké Británii

At the sports centre (ve sportovním centru)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se volného času, lidského těla

- volný čas
- slovní zásoba- žáci si osvojí a umí používat základní slovní zásobu v tematickém okruhu lidské tělo, sport
- pokyny při hrách a sportu

 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kreativita

tvorba obrázkových slovníčků

Sebepoznání a sebepojetí

práce s materiálem o zdravém životním stylu

Klíčové kompetence

Kompetence k učení
  • cítí potřebu vlastního zdokonalení
  • rozumí standardně užívaným termínům a symbolům
Kompetence k řešení problémů
  • rozpozná, zda již podobný problém viděl
Kompetence komunikativní
  • vyslechne druhého
Kompetence občanské
  • uvědomuje si svá práva a povinnosti vzhledem k věku