Učební osnovy
3. ročník
Tělesná výchova
2 týdně, P
Základní poznatky z TV a sportu, bezpečnost, organizace a hygiena v TV
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- uplatňuje zásady hygieny a bezpečnosti při pohybových aktivitách
- ošetří i větší poranění poranění a přivolá pomoc
- získávává informace o Tv a sportu
- dodržuje zásady fair play
- zaznamenává základní údaje o pohybových výkonech
- uvědomuje si význam zařazení pohybových činností do svého denního režimu
|
- význam pohybu pro zdraví a vývoj organismu
- vhodné množství pohybu a jeho rozložení v režimu dne
- základní pojmy spojené s novými činnostmi, cvičebními prostory a vybavením
- zásady bezpečnosti při TV a sportu
- první pomoc při poranění a přivolání pomoci
- vhodné prostředí pro TV a sport, nevhodné pohybové činnosti
- osobní hygiena při pohybových aktivitách
- jednání fair play
- zdroje informací o TV a sportu (časopisy, knihy, televize, rozhlas aj. )
|
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z |
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Hodnoty, postoje, praktická etika
dodržování smluvených pravidel
|
Člověk a jeho svět
3. ročník
Člověk a jeho zdraví
|
Člověk a jeho svět
3. ročník
Člověk a jeho zdraví
|
Průpravná, kondiční, koordinační, relaxační a vyrovnávací cvičení
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- předvede několik základních cviků z každé osvojované oblasti
- užívá základní způsoby rozvoje kondičních a koordinačních předpokladů
- soustřeďuje se na správné provedení pohybu
|
- správné držení těla
- význam soustředění při cvičení, prožívání cviků
- příprava organismu pro různé pohybové činnosti
|
Gymnastika
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- poskytuje základní dopomoc a záchranu při cvičení
- provede kotoul vpřed, vzad
- pokouší se o modifikaci kotoulů
- provádí odraz z můstku a trampolínky
- přejde kladinku
|
- pojmy: základní cvičební polohy, postoje, pohyby paží, nohou, trupu, názvy nářadí a náčiní
- průpravná gymnastická cvičení
- základní záchrana a dopomoc při cvičení
- akrobacie: kotoul vpřed, vzad a jejich modifikace
- přeskok: nácvik odrazu z můstku, výskok do vzporu dřepmo na sníženou švédskou bednu
- kladinka: chůze s dopomocí, bez dopomoci
|
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z |
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Sebepoznání a sebepojetí
hodnocení svých výkonů
| | |
Rytmické činnosti s hudbou
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- tančí se žákem opačného pohlaví
- seznamuje se se základními lidovými a umělými tanci
- pokouší se o valčíkový a polkový krok
|
- základní pojmy
- základní estetický pohyb těla a jeho částí (chůze, běh, poskoky, obraty)
- hudebně pohybové vztahy (rytmus , tempo, takt, melodie)
- nápodoba pohybem
- držení partnerů při tancích, vzájemné chování při tancích
- základní taneční krok 2/3, 2/4
|
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z |
|
Hudební výchova
3. ročník
Hudebně pohybové činnosti
|
Hudební výchova
3. ročník
Hudebně pohybové činnosti
|
Úpoly
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- pokouší se o bezpečně zvládnutý pád vzad
|
- přetahy a přetlaky
- pády vzad skulením do kolébky, kotoulem přes rameno
|
Atletika
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- měří a zapisuje výkony v disciplínách
- upravuje doskočiště, vydává povely pro start
- snaží se používat základní atletické pojmy
- používá správnou techniku běhu rychlého a vytrvalostního
- používá polovysoký start
- provádí skok do dálky z rozběhu s odrazem z břevna
- hází míčkem z místa a chůze
|
- startovní povely a signály
- průpravná cvičení pro ovlivňování rychlosti, vytrvalosti, odrazové síly a obratnosti
- pojmy:části běžecké dráhy, skokanských sektorů, pomůcky na měření výkonů, úpravu doskočiště
- běh: běžecká abeceda, rychlý běh do 60m, motivovaný běh v terénu, vytrvalostní běh, polovysoký start
- skok: skok do dálky z rozběhu - odraz z břevna, rozměření rozběhu, spojení běhu s odrazem
- hod: hod míčkem z místa, z chůze , z rozběhu
|
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z |
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Hodnoty, postoje, praktická etika
| | |
Pohybové hry a netradiční pohybové činnosti
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- hraje známé pohybové hry, hledá varianty známých her
- pokouší se o využití netradičního náčiní pro hry
|
- základní organizační povely a pravidla k osvojovaným hrám
- využití předmětů denní potřeby k pohybovým hrám a netradičního náčiní
- využití přírodního prostředí
|
Sportovní hry
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- používá základní pojmy spojené se sportovními hrami
- zvládá základní způsoby házení a chytání míče ( i jiného náčiní )
- hraje konkrétní hry se zjednodušenými pravidly
- uplatňuje zásady fair play
|
- základní pojmy spojené s činnostmi, náčiním, oblečením a hřištěm
- základní spolupráce ve hře
- jednoduchá organizace utkání
- přihrávka jednoruč a obouruč, chytání jednoruč a obouruč
- pohyb s míčem, vedení míče
- střelba jednoruč a obouruč ( na koš, na branku)
|
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z |
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Hodnoty, postoje, praktická etika
vytváření pravidel pro bezpečný boj
| | |
Plavání
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- pojmenovává základní činnosti ve vodě
- dodržuje zásady bezpečnosti a hygieny při plavání
- uvědomuje si nebezpečí plavání v neznámé vodě
- používá alespoň jeden plavecký styl
|
- základní hygiena při plaveckém výcviku
- plavání ve volné vodě
- cvičení na seznámení s vodou, orientaci ve vodě a pod vodou pro osvojení plaveckách dovedností
- splývání
- dýchání do vody, pády a skoky do vody
- jeden plavecký způsob (prsa, kraul, znak)
- plavání úseků od 10m do 100m
|
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z |
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Hodnoty, postoje, praktická etika
chápe význam plavání pro svoje zdraví, ctí zásadu "Není důležité zvítězit, ale zúčastnit se"
| | |
Turistika a pobyt v přírodě
Očekávané výstupy | Učivo |
žák:
- připraví se na turistiku, volí oblečení a obutí
- pohybuje se v mírně náročném terénu
- chová se ohleduplně k přírodě
- spojuje turistiku s další pohybovou a poznávací činností
|
- způsob pohybu v terénu, chování v přírodě, orientace
- elementární ochrana přírody
- chůze v terénu ve skupině, pochodovém tvaru
- základní zásady bezpečnosti a hygieny při pobytu v přírodě
- první pomoc
- přeprava v různých dopravních prostředcích
- aplikace znalostí z jiných předmětů
|
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z |
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
turistické trasy popdle pokynů ukazatelů
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Kulturní diference
třídění poznatků z turistiky
Etnický původ
třídění poznatků z turistiky
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Lidské aktivity a problémy životního prostředí
řídí se pravidly chování v přírodě
Vztah člověka k prostředí
řídí se pravidly chování v přírodě
|
Člověk a jeho svět
3. ročník
Místo, kde žijeme
|
Anglický jazyk - 1. cizí jazyk
3. ročník
At the park (v parku)
|
Turistika
poznávání okolí
Kurz plavání
výuka plavání pod odborným dohledem
Projektový týden pro lepší kondici
pro všechny žáky naší školy, prověření vlastní tělesné kondice, soutěžení za svoji třídu, nové rekordy školy
Atletická všestrannost
výběr nejlepších žáků z ročníku
Vybíjená
výběr nejlepších žáků z ročníku
MC Donald cup
výběr nejlepších žáků z ročníku
Celoroční školní soutěž Pohár atletické všestrannosti
zapojení všech žáků školy do atletických disciplín, vyhodnocení nejlepších výsledků žáka za školní rok a nejlepších atletů za školu
Klíčové kompetence
Kompetence komunikativní
- reaguje na smluvené signály a gesta
Kompetence občanské
- učí se rozpoznávat krizové situace a přivolat první pomoc