Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání - Moje škola - www
Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273

Učební osnovy

3. ročník


Matematika


5  týdně, P
Číselný obor 0 – 1 000
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • čte a píše trojciferná čísla
  • vytvoří soubor s daným počtem prvků do 1 000
  • zakreslí obraz daného čísla na číselné ose
  • používá sčítání a odčítání v oboru do 1 000 při řešení praktických úloh
  • písemně sčítá a odčítá dvě trojciferná čísla, provádí odhad a kontrolu svého výpočtu
  • užívá násobilku a dělí v oboru násobilky
  • dělí dvojciferné číslo jednociferným mimo obor násobilek, určí neúplný podíl a zbytek
  • užívá násobení a dělení při řešení praktických úloh

- počet předmětů v daném souboru
- číselná řada, číselná osa
- čtení a psaní čísel, porovnávání
- rozklad čísel v desítkové soustavě
- pamětné i písemné sčítání a odčítání v oboru
do 1 000
- vztah rovnosti a nerovnosti
- násobení a dělení v oboru násobilek a mimo obor násobilek v číselném oboru do 100
- součin, podíl, zbytek
- užití závorek
- odhad a kontrola výsledku

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Rozvoj schopností poznávání

provádění matematických operací, dosazování správných výsledků

Anglický jazyk - 1. cizí jazyk

3. ročník

Welcome (úvod)

Anglický jazyk - 1. cizí jazyk

3. ročník

At the park (v parku)

Člověk a jeho svět

5. ročník

Finanční gramotnost

Geometrie
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • načrtává, rýsuje přímku, polopřímku, úsečku
  • označí bod, krajní body úsečky a počáteční bod polopřímky
  • užívá pojem opačná polopřímka
  • převádí jednotky délky
  • provádí odhad a měření délek úsečky
  • určí obvod jednoduchého obrazce sečtením délek jeho stran

- opakování rovinných a prostorových útvarů
- načrtnutí a narýsování přímek, polopřímek, úseček
- vyznačení počátku polopřímek, opačné polopřímky
- jednotky délky mm, km
- měření a odhad délek úseček a vzdáleností
- měření délek stran rovinných obrazců
- výpočet obvodu mnohoúhelníků sečtením délek stran
- kreslení a rýsování rovinných obrazců ve čtvercové síti

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Rozvoj schopností poznávání

provádění výpočtů obvodů mnohoúhelníků

Seberegulace a sebeorganizace

načrtávání a rýsování přímek

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

měření a odhadování délek úseček a vzdáleností

Člověk a jeho svět

3. ročník

Místo, kde žijeme

Závislosti , vztahy a práce s daty
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • provádí jednoduché převody jednotek času
  • popisuje jednoduché závislosti z praktického života
  • doplňuje tabulky, schémata, posloupnosti čísel

- čas a jednoduché převody jednotek
- tabulky, schémata a posloupnosti čísel

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Rozvoj schopností poznávání

doplňování tabulek a jednoduchých schémat

Cvrček

matematická soutěž

Klíčové kompetence

Kompetence k učení
  • propojuje nové poznatky s předešlými zkušenostmi
  • poznává svou chybu a snaží se ji opravit
Kompetence k řešení problémů
  • navrhuje možnosti řešení, sděluje vlastní výsledky a vyhodnocuje je
  • při nejasnostech a problému se radí s učitelem i ostatními o postupu práce
  • učí se brát si poučení z problémové situace, pokusí se hledat nové řešení