Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273
Učební osnovy
3. ročník
Výtvarná výchova
Malba
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- teorie malby, hry s barvami, mísení barev
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Seberegulace a sebeorganizace provádění relaxace při práci Psychohygiena využití barev k vyjádření svých pocitů a nálad ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Základní podmínky života rozhovor o problémech životního prostředí |
Anglický jazyk - 1. cizí jazyk 3. ročník At school (ve škole) |
Kresba
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- pokusy s vedením linie, šrafováním, rytmické řešení plochy s využitím různých kresebných prvků
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Psychohygiena kresba linie, tvoření lineárních návrhů |
Modelace
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- výtvarné modelační materiály
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Psychohygiena relaxace při práci, tvorba plastik MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Kulturní diference skládání origami |
Uspořádání objektů do celků
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- dotváření a kombinování
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Člověk a svět práce 3. ročník Konstrukční činnosti |
Výtvarné prožívání přírody
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- pozorování přírodních útvarů
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Psychohygiena kombinované techniky s využitím přírodnin |
Člověk a jeho svět 3. ročník Rozmanitost přírody |
Člověk a jeho svět 3. ročník Rozmanitost přírody |
Imaginace
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- výtvarné vyjadřování vztahů ve světě člověka, smyslového vnímání, pocitů a představ
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Psychohygiena barevné vyjádření hudby MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Kulturní diference ilustrace k českým a cizím pohádkám |
Aktivní práce s výtvarným dílem
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- setkávání s uměleckými díly
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Evropa a svět nás zajímá vyhledávání uměleckých děl v mediích MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Vnímání autora mediálních sdělení pokus o vhodný výběr výtvarných děl |
Ilustrace, ilustrátoři.
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- ilustrátoři dětské knihy, význam ilustrace a její vztah k literárnímu textu
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Český jazyk a literatura 3. ročník Čtení a literární výchova |
Český jazyk a literatura 3. ročník Čtení a literární výchova |
Volné a užité výtv. umění, lidová tvorba, architektura.
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- hračka, loutka, maňásek
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Evropa a svět nás zajímá tvorba plakátu na dané téma MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Princip sociálního smíru a solidarity tvorba plakátu na dané téma ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Vztah člověka k prostředí tvorba plakátu k ochraně životního prostředí |
Člověk a jeho svět 3. ročník Lidé a čas |
Člověk a jeho svět 3. ročník Lidé a čas |
Galerie Františka Drtikola
návštěva aktuálních výstav
Klíčové kompetence
Kompetence pracovní
- uvědomuje si zodpovědnost za vykonanou práci
- osvojuje si pracovní návyky, dbá na pořádek, pomůcky a domácí přípravu