Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání - Moje škola - www
Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273

Učební osnovy

3. ročník


Výtvarná výchova


2  týdně, P
Malba
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • vyvozuje elementární poznatky o vlastnostech barev, zvládá mísení, uplatňuje barevné zákonitosti (kontrast, barvy teplé, studené, tmavé)

- teorie malby, hry s barvami, mísení barev

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Seberegulace a sebeorganizace

provádění relaxace při práci

Psychohygiena

využití barev k vyjádření svých pocitů a nálad

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Základní podmínky života

rozhovor o problémech životního prostředí

Anglický jazyk - 1. cizí jazyk

3. ročník

At school (ve škole)

Kresba
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • pracuje s kresebnými materiály, zkouší a ověřuje jejich výrazové možnosti
  • orientuje se v ploše, uplatňuje znalosti v uspořádání linie

- pokusy s vedením linie, šrafováním, rytmické řešení plochy s využitím různých kresebných prvků

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Psychohygiena

kresba linie, tvoření lineárních návrhů

Modelace
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • porovnává modelační materiály, využívá je pro své výt. vyjadřování
  • projevuje své vlastní zkušenosti
  • vnímá tvar hapticky i vizuálně

- výtvarné modelační materiály
- tvarování papíru

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Psychohygiena

relaxace při práci, tvorba plastik

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Kulturní diference

skládání origami

Uspořádání objektů do celků
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • manipuluje a experimentuje s objekty, vnímá a zpracovává barevnost, plochu, tvar, prostor
  • využívá své fantazie k využití různého materiálu, podává návrhy na možnosti tvorby

- dotváření a kombinování
- drobný materiál, textil, předměty denní potřeby, druhotné materiály

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Člověk a svět práce

3. ročník

Konstrukční činnosti

Výtvarné prožívání přírody
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • výtvarně zpracovává přírodní materiál
  • výtvarně a s využitím různých technik vyjadřuje svůj vztah k přírodě

- pozorování přírodních útvarů
- dotváření a kombinace přírodních a umělých materiálů

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Psychohygiena

kombinované techniky s využitím přírodnin

Člověk a jeho svět

3. ročník

Rozmanitost přírody

Člověk a jeho svět

3. ročník

Rozmanitost přírody

Imaginace
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • vysvětluje výsledky své tvorby podle svých schopností, představ a zaměření
  • pokouší se výt. výrazovými prostředky vyjádřit svůj vztah ke světu lidí

- výtvarné vyjadřování vztahů ve světě člověka, smyslového vnímání, pocitů a představ
- prožitkové aktivity

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Psychohygiena

barevné vyjádření hudby

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Kulturní diference

ilustrace k českým a cizím pohádkám

Aktivní práce s výtvarným dílem
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • organizuje vlastní výt. tvorbu
  • na základě svých zkušeností kombinuje různé techniky a materiály

- setkávání s uměleckými díly
- kombinované techniky

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

Evropa a svět nás zajímá

vyhledávání uměleckých děl v mediích

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Vnímání autora mediálních sdělení

pokus o vhodný výběr výtvarných děl

Ilustrace, ilustrátoři.
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • vytváří své vlastní ilustrace příběhů, vyprávění a pohádek
  • používá vlastní vybrané techniky a materiály

- ilustrátoři dětské knihy, význam ilustrace a její vztah k literárnímu textu

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Český jazyk a literatura

3. ročník

Čtení a literární výchova

Český jazyk a literatura

3. ročník

Čtení a literární výchova

Volné a užité výtv. umění, lidová tvorba, architektura.
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • seznamuje se s druhy (žánry) současného a histor. umění včetně umění lidového, užitého a architektury, provádí jednoduché srovnání

- hračka, loutka, maňásek
- lidová řemesla
- architektura města
- výstavy a galerie, regionální památky

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

Evropa a svět nás zajímá

tvorba plakátu na dané téma

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Princip sociálního smíru a solidarity

tvorba plakátu na dané téma

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Vztah člověka k prostředí

tvorba plakátu k ochraně životního prostředí

Člověk a jeho svět

3. ročník

Lidé a čas

Člověk a jeho svět

3. ročník

Lidé a čas

Galerie Františka Drtikola

návštěva aktuálních výstav

Klíčové kompetence

Kompetence pracovní
  • uvědomuje si zodpovědnost za vykonanou práci
  • osvojuje si pracovní návyky, dbá na pořádek, pomůcky a domácí přípravu