Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273
Učební osnovy
3. ročník
Člověk a jeho svět
Místo, kde žijeme
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- cesta do školy |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti seznamuje se a informuje ostatní o dění ve městě Hodnoty, postoje, praktická etika seznamuje se a informuje ostatní o dění ve městě VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Jsme Evropané práce s mapou, vyhledávání údajů o sousedních státech MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Lidské vztahy sdělování poznatků z běžných situací v rodině a v obci MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Fungování a vliv médií ve společnosti vyhledávání informací v mediích Práce v realizačním týmu vyhledávání informací v mediích |
Český jazyk a literatura 3. ročník Čtení a literární výchova Matematika 3. ročník Geometrie Hudební výchova 3. ročník Poslechové činnosti Tělesná výchova 3. ročník Turistika a pobyt v přírodě |
Lidé kolem nás
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- práce dospělých |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Poznávání lidí dramatizace- utváření pravidel třídy Mezilidské vztahy dramatizace- utváření pravidel třídy Kooperace a kompetice dramatizace- utváření pravidel třídy MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Lidské vztahy hry- práce dospělých Multikulturalita hry- práce dospělých |
Český jazyk a literatura 3. ročník Čtení a literární výchova |
Lidé a čas
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- současnost a minulost v našem životě |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Evropa a svět nás zajímá seznamování se s lidovýmí zvyky a tradicemi v jiných zemích MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Práce v realizačním týmu vytvoření mediálního sdělení pro školní časopis v týmu |
Český jazyk a literatura 3. ročník Čtení a literární výchova Výtvarná výchova 3. ročník Volné a užité výtv. umění, lidová tvorba, architektura. |
Výtvarná výchova 3. ročník Volné a užité výtv. umění, lidová tvorba, architektura. |
Rozmanitost přírody
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- živá a neživá příroda |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti provádění jednoduchých pokusů ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Ekosystémy vytváření miniherbáře, pozorování využití krajiny v okolí domova Lidské aktivity a problémy životního prostředí vytváření miniherbáře, pozorování využití krajiny v okolí domova MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Interpretace vztahu mediálních sdělení a reality vyhledávání informací v mediích |
Výtvarná výchova 3. ročník Výtvarné prožívání přírody |
Český jazyk a literatura 3. ročník Čtení a literární výchova Výtvarná výchova 3. ročník Výtvarné prožívání přírody Člověk a svět práce 3. ročník Pěstitelské činnosti |
Člověk a jeho zdraví
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- lidské tělo |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Seberegulace a sebeorganizace tvorba vlastního správného denního režimu ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Vztah člověka k prostředí ošetření drobných poranění a úrazů MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Fungování a vliv médií ve společnosti diskuse - pozitivní a negativní vliv medií |
Tělesná výchova 3. ročník Základní poznatky z TV a sportu, bezpečnost, organizace a hygiena v TV |
Anglický jazyk - 1. cizí jazyk 3. ročník At the shop ( v obchodě) Tělesná výchova 3. ročník Základní poznatky z TV a sportu, bezpečnost, organizace a hygiena v TV Člověk a svět práce 3. ročník Příprava pokrmů |
Vycházka
kulturní památka - Svatá Hora
EVVO
sběr papíru a druhotných surovin, třídění odpadu
Klíčové kompetence
Kompetence k řešení problémů
- učí se brát si poučení z problémové situace, pokusí se hledat nové řešení
Kompetence komunikativní
- vyslechne druhého
- vyhledává nové informace v různých zdrojích samostatně, ve skupině i s pomocí učitele a dále s nimi pracuje
- dodržuje pravidla zdvořilého chování
Kompetence sociální a personální
- neodmítá názory ostatních, nebojí se požádat o pomoc, dokáže pomoci slabšímu
- uvědomuje si nutnost vzájemné úcty v mezilidských vztazích
Kompetence občanské
- chápe povinnost odmítat fyzické a psychické násilí, pozná útlak a kruté zacházení
- chová s v souladu s vžitými morálními normami, ve škole se školním řádem
- učí se rozpoznávat krizové situace a přivolat první pomoc