Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání - Moje škola - www
Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273

Učební osnovy

4. ročník


Anglický jazyk - 1. cizí jazyk


3  týdně, P
Welcome back! (vítejte zpět)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí slovům a jednoduchým větám, pokud jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální podporu
  • zapojí se do jednoduchých rozhovorů
  • rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou sdělovány pomalu a s pečlivou výslovností

- abeceda
- hláskování slov
- fonetické znaky
- základní výslovnostní návyky
- vztah mezi zvukovou a grafickou podobou slov
- rozhovor (tvoření otázek a odpovědí)
 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Rozvoj schopností poznávání

interaktivní rozhovory s otázkami

Český jazyk a literatura

4. ročník

Jazyková výchova

Happy families (šťastné rodiny)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí slovům a jednoduchým větám, pokud jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální podporu
  • sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného a rodiny
  • odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného a rodiny a podobné otázky pokládá

- rodina
- členové rodiny a příbuzní
- přivlastňovací zájmena (moje, tvoje)
- čísla 20 - 100
- krátké vyjádření o sobě, rodině a o zálibách
- užití slovesa have got v kladném i záporném výrazu

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Český jazyk a literatura

4. ročník

Jazyková výchova

Food (jídlo)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí jednoduchým krátkým textúm z běžného života, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
  • zapojí se do jednoduchých rozhovorů
  • odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat a podobné otázky pokládá
  • pracuje s návody, náčrty, výkresy, schématy, informačními zdroji…
  • vybere (pro daný úkol) vhodné materiály a suroviny z nabídky
  • zvolí (pro daný úkol, práci, materiál, suroviny…) vhodné nástroje, nářadí a pomůcky

- jídlo
- slovní zásoba - žáci si osvojí a umí používat základní slovní zásobu v tematickém okruhu jídlo, ovoce, zelenina.
- dotazování se na oblíbenost jídla
- hodiny
- určování hodiny a půl hodiny
- jednoduché společenské fráze
 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kreativita

tvorba jídelníčků

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

Evropa a svět nás zajímá

práce s materiálem o stravování ve Velké Británii

A day at the ZOO (den v ZOO)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • vyhledá potřebnou informaci v jednoduchém textu, který se vztahuje k osvojovaným tématům

- zvířata
- slovní zásoba tématického okruhu - zvířata ZOO
- přídavná jména - porovnávání
- předložky pro umístění
- práce se slovníkem


 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Lidské aktivity a problémy životního prostředí

práce s textem o zvířatech a jejich životech v ZOO

In the town (ve městě)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • odpovídá na jednoduché otázky týkající se osvojovaných témat a podobné otázky pokládá
  • zapojí se do jednoduchých rozhovorů
  • rozumí jednoduchému krátkému psanému textu, pokud má k dispozici vizuální oporu

- dopravní prostředky
- bydliště
- slovní zásoba - žáci si osvojí a umí používat základní slovní zásobu v tématickém okruhu město a dopravní prostředky
- užití vazby There is/ There are…
- tvorba otázek na směr cesty
- doprava v Londýně

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Lidské aktivity a problémy životního prostředí

text a poslechový materiál o typech dopravy ve městě a jejich vlivu na životní prostředí

Just for fun (pro zábavu)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • odpovídá na jednoduché otázky týkající se osvojovaného tématu volný čas
  • zapojí se do jednoduchých rozhovorů
  • vyhledá potřebnou informaci v jednoduchém textu, který se vztahuje k osvojovaným tématům

- volný čas
- slovní zásoba - žáci si osvojí a umí používat základní slovní zásobu v tematickém okruhu volný čas
- dny v týdnu
- měsíce
- kalendářní rok
- svátky


 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Mezilidské vztahy

interaktivní rozhovory s otázkami

People at work (lidé v práci)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se osob tématu profesí
  • pracuje s návody, náčrty, výkresy, schématy, informačními zdroji…

- povolání
- hodiny
- zaměstnání a profese
- určování času

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Mezilidské vztahy

respektování individuálních specifik, interaktivní rozhovory

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

Evropa a svět nás zajímá

práce s výukovým materiálem o profesních uniformách ve Velké Británii

What´s the weather like (jaké je počasí)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • odpovídá na jednoduché otázky týkající se osvojovaných témat a podobné otázky pokládá
  • rozumí jednoduchému krátkému psanému textu, pokud má k dispozici vizuální oporu
  • vyhledá potřebnou informaci v jednoduchém textu, který se vztahuje k osvojovaným tématům

- počasí
- roční období
- slovní zásoba - žáci si osvojí a umí používat základní slovní zásobu v tematickém okruhu počasí
- oblékání
- příroda
 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Vztah člověka k prostředí

práce s textem o počasí

What happened? (co se stalo)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí jednoduchým krátkým textúm z běžného života, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu

- slovní zásoba - žáci si osvojí a umí používat základní slovní zásobu v tematickém okruhu historie
- minulý čas sloves
 

Klíčové kompetence

Kompetence k učení
  • cítí potřebu vlastního zdokonalení
  • rozumí standardně užívaným termínům a symbolům
  • používá ustálená slovní spojení jazyka, který se učí
Kompetence komunikativní
  • rozvíjí svou aktivní i pasivní slovní zásobu
  • používá termíny jazyka, který se učí
Kompetence sociální a personální
  • aktivně a pozitivně přispívá k práci skupiny
Kompetence občanské
  • uvědomuje si svá práva a povinnosti vzhledem k věku