Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273
Učební osnovy
4. ročník
Český jazyk a literatura
Jazyková výchova
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- spisovné tvary slov v psaném a mluveném projevu |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání tvoření souborů slov, tvoření větných celků, doplňování tabulek s mluvnickými kategoriemi |
Člověk a jeho svět 4. ročník Lidé kolem nás |
Anglický jazyk - 1. cizí jazyk 4. ročník Welcome back! (vítejte zpět) Anglický jazyk - 1. cizí jazyk 4. ročník Happy families (šťastné rodiny) |
Čtení a literární výchova
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- správné a výrazné hlasité čtení - správná technika čtení
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Komunikace dramatizace textů |
Člověk a jeho svět 4. ročník Lidé a čas |
Člověk a jeho svět 4. ročník Lidé a čas Výtvarná výchova 4. ročník Volné a užité výtv. umění, architektura |
Komunikační a slohové útvary
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- vypravování zážitků z prázdnin - následnost děje
|
Knihovna Jana Drdy
čtenářská gramotnost
Literární v přednesu
přednes básní dle vlastního výběru
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- čte s porozuměním texty přiměřené obtížnosti
- vědomě pracuje na svém zlepšení
- snaží se rozlišovat důležité informace a cíle od méně důležitých
Kompetence komunikativní
- vyhledává nové informace v různých zdrojích samostatně i ve skupině, s pomocí učitele s nimi dále pracuje
- osvojuje si základy asertivity
Kompetence sociální a personální
- neodmítá názory ostatních, nebojí se požádat o pomoc, dokáže pomoci slabšímu
- uvědomuje si nutnost vzájemné úcty v mezilidských vztazích