Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání - Moje škola - www
Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273

Učební osnovy

5. ročník


Anglický jazyk - 1. cizí jazyk


4  týdně, P
Introduction (úvod)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • představí se a zeptá, kdo je kdo
  • sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
  • odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat a podobné otázky pokládá
  • porozumí, odkud lidé pocházejí
  • rozumí jednoduchým krátkým textům z běžného života, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
  • sdělí své telefonní číslo a umí se zeptat na telefonní čísla druhých
  • aktivně se zapojí do jednoduchých rozhovorů
  • reaguje na jednoduché pokyny týkající se školního prostředí
  • rozpozná pokyny týkající se školního prostředí
  • rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou sdělovány pomalu a s pečlivou výslovností
  • rozumí základním číselným údajům
  • rozumí neformálnímu dopisu

- základní slovní zásoba pro zahájení a ukončení komunikace
- fonetické znaky
- vztah mezi zvukovou a grafickou podobou slov
- základní výslovnostní návyky
- abeceda
- základní gramatické struktury a typy vět
- this is..., these are
- členy a/an,the
- rozk.zp.
- zákl.předložky místa
- množné číslo - pravidelná/nepravidelná podst.jm.
- there is/are
- číslovky 1–100.
- základy hláskové stavby slov
 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Rozvoj schopností poznávání

poznávání lidí

Sebepoznání a sebepojetí

otázka kdo jsi a odpověď

Friends and family (kamarádi a rodina)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • hovoří o tom, kde se lidé nacházejí, tvoří otázky na umístění
  • sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
  • rozumí jednoduché konverzaci o ostatních lidech
  • rozumí hlavním údajům v textu o rodině
  • zapojí se do jednoduchých rozhovorů

- základní gramatické struktury a typy vět, základní vztahy (umístění), to be
- základní gramatické struktury
- základní slovní zásoba pro zahájení a ukončení komunikace), to be
- přivl. zájmena
- rodina, slovosled, přivlastňovací přídavná jména
- přivlastňovací pád - ´s
- dny v týdnu
- státy
- otázky na vlastnictví - whose ...


 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Komunikace

psaní pohlednic v AJ

Český jazyk a literatura

5. ročník

Jazyková výchova

My world (můj svět)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • ptá se na zboží v obchodě
  • rozumí neformálnímu dopisu
  • hovoří o tom, co komu patří
  • píše texty o rozdílných rysech věcí
  • napíše krátký text s použitím jednoduchých vět a slovních spojení o sobě, rodině a událostech z oblasti svých zájmů a každodenního života
  • rozumí slovům a jednoduchým větám, pokud jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální podporu

- sloveso to have
- have got
- škola: názvy předmětů
- britské školy
- přídavná jména
- domácí zvířata
- lidské tělo

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Kulturní diference

popis britského školství

Multikulturalita

rozhovory o rozdílnostech

Člověk a jeho svět

5. ročník

Místo, kde žijeme

Člověk a jeho svět

5. ročník

Lidé kolem nás

Time (čas)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
  • podá časové informace
  • ptá se na každodenní činnosti, hovoří o nich
  • odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat a podobné otázky pokládá
  • mluví o svém volném čase; píše o tom, co kdo dělá
  • hovoří o tom, co kdo má a nemá rád; o běžných denních činnostech
  • vyplní osobní údaje do formuláře

- volný čas; základní gramatické struktury; základní vztahy (kdy)
- hodiny,  time časové údaje, předložky, dny v týdnu
- škola a rodina; základní gramatické struktury; přítomný čas prostý
- fráze: take the bus, have breakfast, lunch, dinner, a shower, do homework atd.
- volný čas; hudební nástroje, sporty, činnosti
- osobní údaje
- časové předložky
 

Places (místa)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • hovoří o tom, co kdo může nebo umí dělat
  • objedná zboží v kavárně
  • porozumí textu o částech domu a popisu města
  • rozumí jednoduchému krátkému psanému textu, pokud má k dispozici vizuální oporu
  • vyhledá potřebnou informaci v jednoduchém textu, který se vztahuje k osvojovaným tématům

- volný čas; základní gramatické struktury: can
- domov; základní gramatické struktury: there is/there are; pokoje kitchen, living room, posters, desks, lamps, shower atd.
- rozk. zp. v 1.os. množ.č.: let´s
- ve městě: základní gramatické struktury,  předložky místa
- domov, ve městě
- dům, nábytek, bydliště
- využití autentických materiálů
- práce se slovníkem

People (lidé)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • porozumí textu o vlastnostech osob
  • popíše osoby, porovná osoby
  • hovoří o zvycích, obvyklých činnostech a tom, co právě dělá
  • hovoří o tom, kolik co stojí

- přídavná jména
- rodina; základní gramatické struktury: kombinace přítomných časů
- domov; přítomný čas prostý a průběhový
- nákupy, oblékání; základní gramatické struktury, základní vztahy (kolik)
- způsob života ve Velké Británii
- be, have

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Rozvoj schopností poznávání

poznávání základní vztahů

Poznávání lidí

domov a trávení času

VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA

Občanská společnost a škola

škola a život u nás a ve VB

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

Evropa a svět nás zajímá

popisování života ve VB

Člověk a jeho svět

5. ročník

Lidé kolem nás

Klíčové kompetence

Kompetence k učení
  • cítí potřebu vlastního zdokonalení
Kompetence k řešení problémů
  • vybírá vhodná řešení problému
Kompetence sociální a personální
  • přejímá role ve skupině
  • aktivně a pozitivně přispívá k práci skupiny
  • vymezuje kriteria splnění úkolů
  • zvažuje názory ostatních a respektuje je
Kompetence občanské
  • uvědomuje si svá práva a povinnosti vzhledem k věku
Kompetence pracovní
  • odměnu za práci chápe jako motivaci