Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273
Učební osnovy
5. ročník
Matematika
Číselný obor do 1 000 000 a přes
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- posloupnost přirozených čísel, číselná osa |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Vztah člověka k prostředí používání a prezentace daných čísel v konkrétních situacích |
Geometrie
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- přesnost a čistota rýsování
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání využití a aplikace vlastních zkušeností v jednotlivých situacích ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Vztah člověka k prostředí používání a prezentace formou návrhů modelů města, sportovního centra a parku |
Závislosti , vztahy a práce s daty
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- římské číslice, přepis větších čísel zapsaných arabskými číslicemi
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání návrhy a tvorba tabulek a grafů |
Nestandardní aplikované úlohy a problémy
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- magické čtverce
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Kreativita srovnávání slovních úloh a vytváření logických postupů |
Klokánek
matematická soutěž
Matematická olympiáda
matematická soutěž dle zájmu žáků
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- vědomě pracuje na svém zlepšení
- propojuje nové poznatky s předešlými zkušenostmi
- využívá své poznatky a dovednosti v jiných předmětech
- poznává svou chybu a snaží se ji opravit
Kompetence k řešení problémů
- navrhuje možnosti řešení problému
- sděluje vlastní výsledky a porovnává je
- pojmenuje problém a odhadne, co ho způsobuje
- ověřuje prakticky správnost řešení
- učí se brát si poučení z problémové situace, pokusí se hledat nové řešení