Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273
Učební osnovy
5. ročník
Hudební výchova
Vokální činnosti
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- pěvecký a mluvní projev
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Kulturní diference podílení se na kulturním dění |
Instrumentální činnosti
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- hra a doprovody jednoduchých lidových či umělých písní na rytmické a melodické nástroje (reprodukce motivů, témat, jednoduchých skladeb)
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Práce v realizačním týmu role v doprovodné skupině |
Hudebně pohybové činnosti
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- taktování, pohybový doprovod znějící hudby – třídobý, čtyřdobý takt, valčík, menuet, taneční hry se zpěvem
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti tvoření pohybových improvizací VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Objevujeme Evropu a svět hodnocení tanečních her se zpěvy doma a v zahraničí |
Tělesná výchova 5. ročník Rytmické činnosti s hudbou |
Tělesná výchova 5. ročník Rytmické činnosti s hudbou |
Poslechové činnosti
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- kvality tónů, vztahy mezi nimi
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Vnímání autora mediálních sdělení poslech moderní hudby |
Klíčové kompetence
Kompetence sociální a personální
- odlišnosti kultur chápe jako součást kosmopolitní společnosti
Kompetence občanské
- podílí se na kulturním dění, odsuzuje vandalství