Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273
Učební osnovy
5. ročník
Člověk a jeho svět
Místo, kde žijeme
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- obec |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Princip sociálního smíru a solidarity přednáška záchranné služby při příležitosti Dne Země ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Lidské aktivity a problémy životního prostředí sdělování poznatků z ochrany životního prostředí MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Stavba mediálních sdělení referáty a aktuality |
Informatika 5. ročník Vyhledávání informací a komunikace |
Anglický jazyk - 1. cizí jazyk 5. ročník My world (můj svět) Výtvarná výchova 5. ročník Volné a užité výtv. umění, architektura Tělesná výchova 5. ročník Turistika a pobyt v přírodě |
Lidé kolem nás
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- rodina, její život a funkce
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti utváření a dodržování třídních pravidel Hodnoty, postoje, praktická etika vytváření modelových situací Poznávání lidí diskuse na téma "Cizinci žijící u nás" Mezilidské vztahy posuzování modelových situací VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA
Formy participace občanů v politickém životě čtení textu obsahujících politické dění našeho státu Principy demokracie jako formy vlády a způsobu rozhodování demokratické způsoby řešení konfliktů a problémů Občanská společnost a škola uplatňování demokratických vztahů ve škole VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Objevujeme Evropu a svět sdělování poznatků z cest po ČR a Evropě MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Fungování a vliv médií ve společnosti role filmu a televize v životě jednotlivce |
Anglický jazyk - 1. cizí jazyk 5. ročník My world (můj svět) Anglický jazyk - 1. cizí jazyk 5. ročník People (lidé) |
Lidé a čas
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- časová přímka |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Kulturní diference vytvoření historické přímky VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Jsme Evropané myšlení v evropských a globálních souvislostech |
Český jazyk a literatura 5. ročník Komunikační a slohové útvary |
Rozmanitost přírody
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- příroda živá a neživá |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Ekosystémy tvorba portfolií na daná témata, vycházky |
Výtvarná výchova 5. ročník Výtvarné prožívání přírody |
Výtvarná výchova 5. ročník Výtvarné prožívání přírody Člověk a svět práce 5. ročník Pěstitelské činnosti |
Člověk a jeho zdraví
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- lidské tělo (kostra, svaly, dýchací soustava, oběhová soustava, trávicí soustava, vylučovací soustava, kůže, smyslová soustava, nervová soustava, rozmnožovací soustava |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Kreativita tvorba plánovacího kalendáře podle vlastních potřeb MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Fungování a vliv médií ve společnosti modelové situace a způsoby odmítání návykových látek |
Tělesná výchova 5. ročník Základní poznatky z TV a sportu, bezpečnost, organizace a hygiena v TV |
Informatika 5. ročník Základy práce s počítačem Tělesná výchova 5. ročník Základní poznatky z TV a sportu, bezpečnost, organizace a hygiena v TV Člověk a svět práce 5. ročník Příprava pokrmů |
Finanční gramotnost
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- úspory, půjčky - banka jako správce peněz
- reklamace |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Matematika 2. ročník Číselný obor 0 - 100 Matematika 3. ročník Číselný obor 0 – 1 000 Matematika 4. ročník Číselný obor 0 – 1 000 000 |
Vycházka
kulturní památka - Svatá Hora
Exkurze
návštěva planetária, ukázka noční oblohy
EVVO
sběr papíru a druhotných surovin, třídění odpadu
Tady jsem doma
vlastivědná soutěž zaměřená na region, dle zájmu žáků
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- čte s porozuměním texty přiměřené obtížnosti
- propojuje nové poznatky s předešlými zkušenostmi
Kompetence k řešení problémů
- formuluje jednoduchou hypotézu a ověřuje ji
- sděluje vlastní výsledky a porovnává je
Kompetence komunikativní
- vyhledává nové informace v různých zdrojích samostatně i ve skupině, s pomocí učitele s nimi dále pracuje
Kompetence sociální a personální
- odlišnosti kultur chápe jako součást kosmopolitní společnosti
Kompetence občanské
- chápe povinnost odmítat fyzické a psychické násilí, pozná útlak a kruté zacházení
- uvědomuje si svá práva a povinnosti vzhledem k věku
- podílí se na kulturním dění, odsuzuje vandalství
Kompetence pracovní
- přistupuje k pracovní činnosti z hlediska ochrany životního prostředí
- získává poznatky o různých povoláních