Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273
Učební osnovy
5. ročník
Český jazyk a literatura
Jazyková výchova
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- stavba slov - kořen, předpona, přípona, koncovka
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání práce se slovníkem spisovné češtiny, s pravidly, korektury textů, pravopisná cvičení |
Anglický jazyk - 1. cizí jazyk 5. ročník Friends and family (kamarádi a rodina) |
Čtení a literární výchova
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- výrazné čtení uměleckých textů,četba jako zdroj nových prožitků
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání čtenářské deníky, čtenářská dílna Komunikace dramatizace textu MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení práce s dětskými časopisy |
Komunikační a slohové útvary
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- zásady společenského styku - telefonování, tiskopisy, dotazníky, pozvánka - iniciativa - pozitivní hodnocení druhých - sebepojetí
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Komunikace vytváření modelových situací |
Informatika 5. ročník Zpracování a využití informací |
Člověk a jeho svět 5. ročník Lidé a čas Výtvarná výchova 5. ročník Volné a užité výtv. umění, architektura |
Knihovna Jana Drdy
čtenářská gramotnost
Literární v přednesu
přednes básní dle vlastního výběru
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- čte s porozuměním texty přiměřené obtížnosti
- využívá své poznatky a dovednosti v jiných předmětech
- zúčastňuje se různých soutěží
- zapojuje se aktivně do práce a snaží se hledat další informace v literatuře a médiích
Kompetence k řešení problémů
- navrhuje možnosti řešení problému
Kompetence komunikativní
- stručně shrne klíčové myšlenky v logickém sledu
- kultivovaným způsobem obhajuje svůj názor,diskutuje o něm a citlivě reaguje na názory ostatních
- vyhledává nové informace v různých zdrojích samostatně i ve skupině, s pomocí učitele s nimi dále pracuje
- seznamuje se s technickými prostředky komunikace a s některými dovede pracovat
Kompetence sociální a personální
- vymezuje kriteria splnění úkolů