Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273
Učební osnovy
5. ročník
Výtvarná výchova
Malba
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- Goethův barevný kruh
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Kreativita využití barev k vyjádření ročního období MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Etnický původ tvorba plakátů |
Kresba, grafika
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- linie a její druhy
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Vztah člověka k prostředí tvorba kalendářů |
Modelace
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- modelace a prostorové iluze |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Psychohygiena modelace města |
Uspořádání objektů do celků
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- jednoduché kombinování a konstruování
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Kooperace a kompetice experimentování s druhotným odpadem |
Člověk a svět práce 5. ročník Konstrukční činnosti |
Výtvarné prožívání přírody
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- dotváření, zpracování a kombinování přírodních materiálů
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Ekosystémy kresba, malba znečištěné a neznečištěné přírody Lidské aktivity a problémy životního prostředí kresba, malba znečištěné a neznečištěné přírody |
Člověk a jeho svět 5. ročník Rozmanitost přírody |
Člověk a jeho svět 5. ročník Rozmanitost přírody |
Imaginace
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- prožitkové aktivity
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Psychohygiena výtvarné vyjádření pocitů a nálad |
Volné a užité výtv. umění, architektura
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- druhy výt. umění
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Poznávání lidí kresba části budov dle slohů VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Jsme Evropané seznamování a porovnávání tradic a zvyků MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Interpretace vztahu mediálních sdělení a reality návštěva galerie |
Český jazyk a literatura 5. ročník Komunikační a slohové útvary Člověk a jeho svět 5. ročník Místo, kde žijeme |
Galerie Františka Drtikola
návštěva aktuálních výstav
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- zúčastňuje se různých soutěží
Kompetence sociální a personální
- odlišnosti kultur chápe jako součást kosmopolitní společnosti
Kompetence občanské
- podílí se na kulturním dění, odsuzuje vandalství
Kompetence pracovní
- uvědomuje si zodpovědnost za vykonanou práci