Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání - Moje škola - www
Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273

Projekty

Alternativní výtvarné projekty


Alternativní výtvarné projekty budou aplikovány pro každý školní rok v rámci vyučovacího předmětu výtvarné činnosti. Žáci se společně s pedagogem pokusí za pomocí tradiční i netradičních výtvarných postupů vytvořit souborné či individuální výtvarné dílo na zadané téma. Mezi tématické okruhy lze například zařadit: Vesmír a život, Báje a mýty, Živly, Život rostlin, Živočichové, Člověk, Prostředí života, Věci kolem nás, Technika, Umění atd. Téma a obsah jsou společné pro všechny uvedené ročníky v souladu s učivem ve vzdělávacích oblastech a adekvátní vzdělávacím potřebám a možnostem žáků.

 

Průřezová témata

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Rozvoj schopností poznávání

rozvíjení smyslů pomocí abstraktního výtvarného vyjádření (malba a kresba)

Psychohygiena

relaxační výtvarné techniky

Kreativita

tvůrčí výtvarná práce s neobvyklími výtvarnými prostředky

Komunikace

skupinová tvorba na zadaná témata

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

3Dmodelace různých námětů

VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA

Občanská společnost a škola

tématické okruhy související se školou a žáky (využití netradičních technik např. složitější grafické postupy, práce na PC atd.)

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

Objevujeme Evropu a svět

získávání poznatků o evropských a světových dějinách umění, návštěva galerie, videoukázky, semináře

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Multikulturalita

využívání netradičních výtvarných postupů v boji proti rasismu

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Vztah člověka k prostředí

výtvarné techniky land-art, pop-art

6. ročník

Klíčové kompetence
  • samostatně i v týmu experimentuje a navrhuje
  • zbavuje se předsudků a snaží se rozumět i jiným kulturám a uměleckým přístupům
  • dle svých možností reprezentuje školu
  • respektuje požadavky životního prostředí, chrání přírodu a uvědomuje si, že jsme její součástí
Očekávané výstupy
  • na základě projektové výuky procvičuje a upřesňuje základní techniky experimentální kresby a malby
  • na základě projektové výuky prozkoumává základní techniky 3D experimentální tvorby
  • na základě projektové výuky procvičuje a upřesňuje základní techniky grafické tvorby
  • na základě výtvarné tvorby, výkladu, diskuse, besedy, exkurze, návštěvy výstavy nebo animace výtvarného díla si vytváří pozitivní vztah k umění a estetice, citlivě vnímá okolní skutečnost uměleckou i mimouměleckou

7. ročník

Klíčové kompetence
  • samostatně i v týmu experimentuje a navrhuje
  • zbavuje se předsudků a snaží se rozumět i jiným kulturám a uměleckým přístupům
  • dle svých možností reprezentuje školu
  • respektuje požadavky životního prostředí, chrání přírodu a uvědomuje si, že jsme její součástí
Očekávané výstupy
  • na základě projektové výuky procvičuje a upřesňuje složitější techniky experimentální kresby a malby
  • na základě projektové výuky prozkoumává složitější techniky 3D experimentální tvorby
  • na základě projektové výuky procvičuje a upřesňuje složitější techniky grafické tvorby
  • na základě výtvarné tvorby, výkladu, diskuse, besedy, exkurze, návštěvy výstavy nebo animace výtvarného díla si vytváří pozitivní vztah k umění a estetice, citlivě vnímá okolní skutečnost uměleckou i mimouměleckou

8. ročník

Klíčové kompetence
  • samostatně i v týmu experimentuje a navrhuje
  • zbavuje se předsudků a snaží se rozumět i jiným kulturám a uměleckým přístupům
  • respektuje požadavky životního prostředí, chrání přírodu a uvědomuje si, že jsme její součástí
  • dle svých možností reprezentuje školu
Očekávané výstupy
  • na základě projektové výuky procvičuje a upřesňuje pokročilé techniky experimentální kresby a malby
  • na základě projektové výuky prozkoumává pokročilé techniky 3D experimentální tvorby
  • na základě projektové výuky procvičuje a upřesňuje pokročilé techniky grafické tvorby
  • na základě výtvarné tvorby, výkladu, diskuse, besedy, exkurze, návštěvy výstavy nebo animace výtvarného díla si vytváří pozitivní vztah k umění a estetice, citlivě vnímá okolní skutečnost uměleckou i mimouměleckou

9. ročník

Klíčové kompetence
  • samostatně i v týmu experimentuje a navrhuje
  • zbavuje se předsudků a snaží se rozumět i jiným kulturám a uměleckým přístupům
  • dle svých možností reprezentuje školu
  • respektuje požadavky životního prostředí, chrání přírodu a uvědomuje si, že jsme její součástí
Očekávané výstupy
  • na základě projektové výuky procvičuje a upřesňuje náročné techniky experimentální kresby a malby
  • na základě projektové výuky prozkoumává náročné techniky 3D experimentální tvorby
  • na základě projektové výuky procvičuje a upřesňuje náročné techniky grafické tvorby
  • na základě výtvarné tvorby, výkladu, diskuse, besedy, exkurze, návštěvy výstavy nebo animace výtvarného díla si vytváří pozitivní vztah k umění a estetice, citlivě vnímá okolní skutečnost uměleckou i mimouměleckou