Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273
Projekty
Masopust
Projekt probíhá každoročně ve spolupráci se školní družinou. Klade důraz na poznávání tradic a zvyků v regionu.
Žáci se seznamují s charakteristikou období od Třech králů do Velikonoc, které vrcholí masopustním úterým. Téma a obsah jsou společné pro všechny uvedené ročníky v souladu s učivem ve vzdělávacích oblastech a adekvátní vzdělávacím potřebám a možnostem žáků.
Náplň projektu:
- příprava a výroba masopustních masek a škrabošek, karnevalových kostýmů
- příprava vystoupení, účast na masopustním veselí ve škole a případně na veřejném prostranství ve městě
- masopustní průvod masek po škole
- masopustní tradice v regionu
- masky a jejich význam ve světě (indiáni, Japonsko, domorodci)
Průřezová témata
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Psychohygiena
výtvarné prožitkové techniky
Kreativita
výtvarné práce zaměřené na hudební kreace
Komunikace
vyprávění zážitku, říkadla a četba
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Kulturní diference
masopust v Evropě, karnevaly
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Práce v realizačním týmu
výroba plakátu, průvod masek ve škole a ve městě
1. ročník
Klíčové kompetence
- propojuje nové poznatky s předešlými zkušenostmi
- odlišnosti kultur chápe jako součást kosmopolitní společnosti
- vnímá, chrání a oceňuje naše výtvarné tradice a kulturní historické dědictví
- vyhledává informace z oblasti
Očekávané výstupy
- časově zařazuje nejvýznamnější svátky a tradice (Vánoce, Velikonoce)
- provádí hudebně pohybové činnosti
2. ročník
Klíčové kompetence
- propojuje nové poznatky s předešlými zkušenostmi
- odlišnosti kultur chápe jako součást kosmopolitní společnosti
- vnímá, chrání a oceňuje naše výtvarné tradice a kulturní historické dědictví
- vyhledává informace z oblasti
Očekávané výstupy
- porovnává zvyky, obyčeje a způsob práce lidí v minulosti a současnosti, oceňuje výsledky jejich práce
3. ročník
Klíčové kompetence
- propojuje nové poznatky s předešlými zkušenostmi
- odlišnosti kultur chápe jako součást kosmopolitní společnosti
- vnímá, chrání a oceňuje naše výtvarné tradice a kulturní historické dědictví
- vyhledává informace z oblasti
Očekávané výstupy
- srovnává proměny života v minulosti a přítomnosti
- tančí jednoduché pohybové hry s tancem
- výtvarně zpracovává přírodní materiál
- tančí se žákem opačného pohlaví
4. ročník
Klíčové kompetence
- propojuje nové poznatky s předešlými zkušenostmi
- odlišnosti kultur chápe jako součást kosmopolitní společnosti
- vnímá, chrání a oceňuje naše výtvarné tradice a kulturní historické dědictví
- vyhledává informace z oblasti
Očekávané výstupy
- porovnává zvyky, obyčeje a způsob práce lidí v minulosti a současnosti, oceňuje výsledky jejich práce
- ztvárňuje hudbu pohybem s využitím tanečních kroků
5. ročník
Klíčové kompetence
- propojuje nové poznatky s předešlými zkušenostmi
- odlišnosti kultur chápe jako součást kosmopolitní společnosti
- vnímá, chrání a oceňuje naše výtvarné tradice a kulturní historické dědictví
- vyhledává informace z oblasti
Očekávané výstupy
- poznává činnosti s různým materiálem, čerpá z lidových tradic
- využívá na základě svých hudebních schopností a dovedností jednoduché popřípadě složitější hudební nástroje k doprovodné hře i k reprodukci jednoduchých motivů skladeb a písní
- využívá netradiční materiály a předměty
- používá a chápe osnovu