Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání - Moje škola - www
Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273

Projekty

S paletou do minulosti


Podstatou výtvarného projektu "S paletou do minulosti" je vytváření řad činností, propojených společnou myšlenkou, úkolem, řešeným problémem, který je zkoumán z různých hledisek (obecných i individuálních) a ve větším počtu různých činností. Projekt se týká především vyučovacího předmětu výtvarná výchova a je systémově propojen s dalšími vyučujíími předměty např. dějepis, český jazyk, výchova k občanství a ke zdraví. Žáci se snaží společně s pedagogem prostřednictvím různých výtvarných technik a přístupů přičlenit zadaným úkolům určité formy a zkonstruovat vlastní myšlenku v rámci jednotlivých kulturně historických epoch např. na téma Počátek světa; Mýty a legendy; Život v Egyptě; Svět gotických katedrál; Renesanční člověk a jeho svět; atd. Téma a obsah jsou společné pro všechny uvedené ročníky v souladu s učivem ve vzdělávacích oblastech a adekvátní vzdělávacím potřebám a možnostem žáků.


 

Průřezová témata

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kreativita

tvorba s různýmí výtvarnýmí materiály

Poznávání lidí

studium odlišných kultur (malba nebo kresba)

Mezilidské vztahy

abstraktní ztvárnění myšlení lidí v různých kulturách

Komunikace

znaky a písmo od pravěku až po současnost (různé grafické techniky)

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

3Dmodelace různých námětů v našich dějinách

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

Objevujeme Evropu a svět

studium evropských dějin umění v souvislosti s českou kulturou

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Etnický původ

výroba masek, kostýmů,rekvizit (práce s netradičními materiály)

6. ročník

Klíčové kompetence
  • samostatně i v týmu experimentuje a navrhuje
  • umí vyhledávat informace z oblasti umění a zpracovat je
  • spolupracuje ve skupině spolu s pedagogem a ostatními žáky, aktivně ovlivňuje výtvarný projev
  • vnímá, chrání a oceňuje naše výtvarné tradice a kulturní historické dědictví
  • dle svých možností reprezentuje školu
Očekávané výstupy
  • interpretuje umělecká vizuálně obrazná vyjádření současnosti i minulosti

7. ročník

Klíčové kompetence
  • samostatně i v týmu experimentuje a navrhuje
  • umí vyhledávat informace z oblasti umění a zpracovat je
  • spolupracuje ve skupině spolu s pedagogem a ostatními žáky, aktivně ovlivňuje výtvarný projev
  • dle svých možností reprezentuje školu
  • vnímá, chrání a oceňuje naše výtvarné tradice a kulturní historické dědictví
Očekávané výstupy
  • interpretuje umělecká vizuálně obrazná vyjádření současnosti i minulosti

8. ročník

Klíčové kompetence
  • samostatně i v týmu experimentuje a navrhuje
  • umí vyhledávat informace z oblasti umění a zpracovat je
  • spolupracuje ve skupině spolu s pedagogem a ostatními žáky, aktivně ovlivňuje výtvarný projev
  • dle svých možností reprezentuje školu
  • vnímá, chrání a oceňuje naše výtvarné tradice a kulturní historické dědictví
Očekávané výstupy
  • interpretuje umělecká vizuálně obrazná vyjádření současnosti i minulosti

9. ročník

Klíčové kompetence
  • samostatně i v týmu experimentuje a navrhuje
  • umí vyhledávat informace z oblasti umění a zpracovat je
  • spolupracuje ve skupině spolu s pedagogem a ostatními žáky, aktivně ovlivňuje výtvarný projev
  • dle svých možností reprezentuje školu
  • vnímá, chrání a oceňuje naše výtvarné tradice a kulturní historické dědictví
Očekávané výstupy
  • interpretuje umělecká vizuálně obrazná vyjádření současnosti i minulosti