Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273
Projekty
S paletou do minulosti
Podstatou výtvarného projektu "S paletou do minulosti" je vytváření řad činností, propojených společnou myšlenkou, úkolem, řešeným problémem, který je zkoumán z různých hledisek (obecných i individuálních) a ve větším počtu různých činností. Projekt se týká především vyučovacího předmětu výtvarná výchova a je systémově propojen s dalšími vyučujíími předměty např. dějepis, český jazyk, výchova k občanství a ke zdraví. Žáci se snaží společně s pedagogem prostřednictvím různých výtvarných technik a přístupů přičlenit zadaným úkolům určité formy a zkonstruovat vlastní myšlenku v rámci jednotlivých kulturně historických epoch např. na téma Počátek světa; Mýty a legendy; Život v Egyptě; Svět gotických katedrál; Renesanční člověk a jeho svět; atd. Téma a obsah jsou společné pro všechny uvedené ročníky v souladu s učivem ve vzdělávacích oblastech a adekvátní vzdělávacím potřebám a možnostem žáků.
Průřezová témata
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Kreativita
tvorba s různýmí výtvarnýmí materiály
Poznávání lidí
studium odlišných kultur (malba nebo kresba)
Mezilidské vztahy
abstraktní ztvárnění myšlení lidí v různých kulturách
Komunikace
znaky a písmo od pravěku až po současnost (různé grafické techniky)
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
3Dmodelace různých námětů v našich dějinách
VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Objevujeme Evropu a svět
studium evropských dějin umění v souvislosti s českou kulturou
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Etnický původ
výroba masek, kostýmů,rekvizit (práce s netradičními materiály)
6. ročník
Klíčové kompetence
- samostatně i v týmu experimentuje a navrhuje
- umí vyhledávat informace z oblasti umění a zpracovat je
- spolupracuje ve skupině spolu s pedagogem a ostatními žáky, aktivně ovlivňuje výtvarný projev
- vnímá, chrání a oceňuje naše výtvarné tradice a kulturní historické dědictví
- dle svých možností reprezentuje školu
Očekávané výstupy
- interpretuje umělecká vizuálně obrazná vyjádření současnosti i minulosti
7. ročník
Klíčové kompetence
- samostatně i v týmu experimentuje a navrhuje
- umí vyhledávat informace z oblasti umění a zpracovat je
- spolupracuje ve skupině spolu s pedagogem a ostatními žáky, aktivně ovlivňuje výtvarný projev
- dle svých možností reprezentuje školu
- vnímá, chrání a oceňuje naše výtvarné tradice a kulturní historické dědictví
Očekávané výstupy
- interpretuje umělecká vizuálně obrazná vyjádření současnosti i minulosti
8. ročník
Klíčové kompetence
- samostatně i v týmu experimentuje a navrhuje
- umí vyhledávat informace z oblasti umění a zpracovat je
- spolupracuje ve skupině spolu s pedagogem a ostatními žáky, aktivně ovlivňuje výtvarný projev
- dle svých možností reprezentuje školu
- vnímá, chrání a oceňuje naše výtvarné tradice a kulturní historické dědictví
Očekávané výstupy
- interpretuje umělecká vizuálně obrazná vyjádření současnosti i minulosti
9. ročník
Klíčové kompetence
- samostatně i v týmu experimentuje a navrhuje
- umí vyhledávat informace z oblasti umění a zpracovat je
- spolupracuje ve skupině spolu s pedagogem a ostatními žáky, aktivně ovlivňuje výtvarný projev
- dle svých možností reprezentuje školu
- vnímá, chrání a oceňuje naše výtvarné tradice a kulturní historické dědictví
Očekávané výstupy
- interpretuje umělecká vizuálně obrazná vyjádření současnosti i minulosti