Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání - Moje škola - www
Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273

Projekty

Velikonoce


Pomocí projektu poznávají a prožívají žáci období Velikonoc, seznamují se s charakteristikou a průběhem svátků – oslava přicházejícího jara , křesťanské svátky. Téma a obsah jsou společné pro všechny uvedené ročníky v souladu s učivem ve vzdělávacích oblastech a adekvátní vzdělávacím potřebám a možnostem žáků.

Velikonoce jsou pohyblivé svátky,následují vždy 1. neděli po 1. jarním úplňku.
Náplň projektu:
- velikonoční symboly a jejich význam
- velikonoční pranostiky, pokrmy, písně, říkadla, koledy
- velikonoční tradice v jiných zemích
- tradice v regionu - rachtání, mrskání, zdobení kraslic, pletení pomlázek, vel.dekorace
- návštěva expozice ,,Velikonoce v Hornickém domku“

 

Průřezová témata

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kreativita

výtvarná tvorba, ilustrace, dekorativní zdobení

Poznávání lidí

konfrontace tradic v rodině a ve společnosti

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Kulturní diference

znalosti o velikonočních svátcích v jiných zemích, svátky jara a křesťanů

1. ročník

Klíčové kompetence
  • učí se přijímat jedinečnost a odlišnost ostatních
Očekávané výstupy
  • poznává různé výtvarné formy, krásu v životě lidí interpretuje podle svých schopností a dovedností

2. ročník

Klíčové kompetence
  • uvědomuje si nutnost vzájemné úcty v mezilidských vztazích
Očekávané výstupy
  • užívá psací písmena velké i malé abecedy, správně je napojuje ve slovech
  • porovnává zvyky, obyčeje a způsob práce lidí v minulosti a současnosti, oceňuje výsledky jejich práce

3. ročník

Klíčové kompetence
  • propojuje nové poznatky s předešlými zkušenostmi
Očekávané výstupy
  • memoruje básničku a recituje ji

4. ročník

Klíčové kompetence
  • učí se zodpovědnosti za vykonanou práci
Očekávané výstupy
  • seznamuje se s druhy (žánry) současného a hist. výtv. umění

5. ročník

Klíčové kompetence
  • odlišnosti kultur chápe jako součást kosmopolitní společnosti
Očekávané výstupy
  • učí se chápat vztah umění a skutečnosti