Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273
Projekty
Velikonoce
Pomocí projektu poznávají a prožívají žáci období Velikonoc, seznamují se s charakteristikou a průběhem svátků – oslava přicházejícího jara , křesťanské svátky. Téma a obsah jsou společné pro všechny uvedené ročníky v souladu s učivem ve vzdělávacích oblastech a adekvátní vzdělávacím potřebám a možnostem žáků.
Velikonoce jsou pohyblivé svátky,následují vždy 1. neděli po 1. jarním úplňku.
Náplň projektu:
- velikonoční symboly a jejich význam
- velikonoční pranostiky, pokrmy, písně, říkadla, koledy
- velikonoční tradice v jiných zemích
- tradice v regionu - rachtání, mrskání, zdobení kraslic, pletení pomlázek, vel.dekorace
- návštěva expozice ,,Velikonoce v Hornickém domku“
Průřezová témata
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Kreativita
výtvarná tvorba, ilustrace, dekorativní zdobení
Poznávání lidí
konfrontace tradic v rodině a ve společnosti
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Kulturní diference
znalosti o velikonočních svátcích v jiných zemích, svátky jara a křesťanů
1. ročník
Klíčové kompetence
- učí se přijímat jedinečnost a odlišnost ostatních
Očekávané výstupy
- poznává různé výtvarné formy, krásu v životě lidí interpretuje podle svých schopností a dovedností
2. ročník
Klíčové kompetence
- uvědomuje si nutnost vzájemné úcty v mezilidských vztazích
Očekávané výstupy
- užívá psací písmena velké i malé abecedy, správně je napojuje ve slovech
- porovnává zvyky, obyčeje a způsob práce lidí v minulosti a současnosti, oceňuje výsledky jejich práce
3. ročník
Klíčové kompetence
- propojuje nové poznatky s předešlými zkušenostmi
Očekávané výstupy
- memoruje básničku a recituje ji
4. ročník
Klíčové kompetence
- učí se zodpovědnosti za vykonanou práci
Očekávané výstupy
- seznamuje se s druhy (žánry) současného a hist. výtv. umění
5. ročník
Klíčové kompetence
- odlišnosti kultur chápe jako součást kosmopolitní společnosti
Očekávané výstupy
- učí se chápat vztah umění a skutečnosti