Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání - Moje škola - www
Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273

Projekty

Projektový den EVVO


Tématicky zaměřen podle organizace UNEP – ochrana ŽP (UNESCO), která tato témata vyhlašuje každoročně  podle aktuálních problémů ŽP a TUR. Projektový den se realizuje vždy v přírodě, formou skupinových prací od 1. – 9. ročníku. Důraz bude kladen na pozitivní vztah žáků k přírodě a chápání ochrany ŽP v evropském kontextu. V žácích je postupně utvářen aktivní postoj k udržitelnému rozvoji.
Téma a obsah jsou společné pro všechny uvedené ročníky v souladu s učivem ve vzdělávacích oblastech a adekvátní vzdělávacím potřebám a možnostem žáků. Konkrétně je vždy rozpracováno téma (koordinátorm EVVO školy) vyhlášené organizací UNEP pro daný rok. 

Průřezová témata

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Rozvoj schopností poznávání

vnímání přírody všemi smysly

Poznávání lidí

spolupracuje ve skupině

Mezilidské vztahy

spolupracuje ve skupině

Komunikace

spolupracuje ve skupině

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

rozhodne, které řešení je správné ve vztahu k životnímu prostředí

VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA

Občanská společnost a škola

tvorba pozitivního vztahu k přírodě

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

Evropa a svět nás zajímá

chrání přírodu v evropských souvislostech (NATURA 2000, ÚSES)

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Lidské vztahy

spolupracuje ve skupině

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Ekosystémy

rozpoznávání rozdílů mezi jednotlivýmí ekosystémy

Základní podmínky života

neznečišťuje přírodu

Lidské aktivity a problémy životního prostředí

třídění odpadu

Vztah člověka k prostředí

ochrana přírody a péče o ni

1. ročník

Klíčové kompetence
  • učí se chápat zásady týmové práce a přijímat určitou roli
  • respektuje požadavky životního prostředí, chrání přírodu a uvědomuje si, že jsme její součástí
Očekávané výstupy
  • třídí odpad
  • pečuje o přírodu ve svém okolí
  • dodržuje zásady slušného chování v přírodě
  • na splnění úkolu spolupracuje v dané skupině

2. ročník

Klíčové kompetence
  • učí se chápat zásady týmové práce a přijímat určitou roli
  • respektuje požadavky životního prostředí, chrání přírodu a uvědomuje si, že jsme její součástí
Očekávané výstupy
  • pečuje o přírodu ve svém okolí
  • třídí odpad
  • dodržuje zásady slušného chování v přírodě
  • na splnění úkolu spolupracuje v dané skupině

3. ročník

Klíčové kompetence
  • respektuje požadavky životního prostředí, chrání přírodu a uvědomuje si, že jsme její součástí
  • učí se chápat zásady týmové práce a přijímat určitou roli
Očekávané výstupy
  • pečuje o přírodu ve svém okolí
  • třídí odpad
  • na splnění úkolu spolupracuje v dané skupině
  • chová se ohleduplně k přírodě

4. ročník

Klíčové kompetence
  • učí se chápat zásady týmové práce a přijímat určitou roli
  • respektuje požadavky životního prostředí, chrání přírodu a uvědomuje si, že jsme její součástí
Očekávané výstupy
  • třídí odpad
  • dodržuje zásady slušného chování v přírodě
  • pečuje o přírodu ve svém okolí
  • na splnění úkolu spolupracuje v dané skupině

5. ročník

Klíčové kompetence
  • učí se chápat zásady týmové práce a přijímat určitou roli
  • respektuje požadavky životního prostředí, chrání přírodu a uvědomuje si, že jsme její součástí
Očekávané výstupy
  • pečuje o přírodu ve svém okolí
  • třídí odpad
  • dodržuje zásady slušného chování v přírodě
  • na splnění úkolu spolupracuje v dané skupině

6. ročník

Klíčové kompetence
  • chápe význam týmové v práce a je ochoten přijmout určitou roli
  • aktivně se podílí na udržování kvalitního životního prostředí
  • chápe základní ekologické souvislosti a environmentální problémy
  • vytváří si kompletní pohled na přírodní vědy
Očekávané výstupy
  • třídí odpad
  • dodržuje zásady slušného chování v přírodě
  • chrání ohrožené druhy
  • pečuje o přírodu ve svém okolí
  • neznečišťuje své životní prostředí
  • na splnění úkolu spolupracuje v dané skupině
  • dovede využít předchozích vědomostí z přírodovědných předmětů ke splnění úkolu
  • teoretické vědomosti využívá v praxi

7. ročník

Klíčové kompetence
  • vytváří si kompletní pohled na přírodní vědy
  • chápe význam týmové v práce a je ochoten přijmout určitou roli
  • chápe základní ekologické souvislosti a environmentální problémy
  • aktivně se podílí na udržování kvalitního životního prostředí
Očekávané výstupy
  • na splnění úkolu spolupracuje v dané skupině
  • dovede využít předchozích vědomostí z přírodovědných předmětů ke splnění úkolu
  • teoretické vědomosti využívá v praxi
  • neznečišťuje své životní prostředí
  • pečuje o přírodu ve svém okolí
  • chrání ohrožené druhy
  • dodržuje zásady slušného chování v přírodě
  • třídí odpad

8. ročník

Klíčové kompetence
  • vytváří si kompletní pohled na přírodní vědy
  • chápe význam týmové v práce a je ochoten přijmout určitou roli
  • chápe základní ekologické souvislosti a environmentální problémy
  • aktivně se podílí na udržování kvalitního životního prostředí
Očekávané výstupy
  • na splnění úkolu spolupracuje v dané skupině
  • dovede využít předchozích vědomostí z přírodovědných předmětů ke splnění úkolu
  • teoretické vědomosti využívá v praxi
  • neznečišťuje své životní prostředí
  • pečuje o přírodu ve svém okolí
  • chrání ohrožené druhy
  • dodržuje zásady slušného chování v přírodě
  • třídí odpad

9. ročník

Klíčové kompetence
  • vytváří si kompletní pohled na přírodní vědy
  • chápe význam týmové v práce a je ochoten přijmout určitou roli
  • chápe základní ekologické souvislosti a environmentální problémy
  • aktivně se podílí na udržování kvalitního životního prostředí
Očekávané výstupy
  • na splnění úkolu spolupracuje v dané skupině
  • dovede využít předchozích vědomostí z přírodovědných předmětů ke splnění úkolu
  • teoretické vědomosti využívá v praxi
  • neznečišťuje své životní prostředí
  • pečuje o přírodu ve svém okolí
  • chrání ohrožené druhy
  • dodržuje zásady slušného chování v přírodě
  • třídí odpad