Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273
Projekty
Projektový den EVVO
Tématicky zaměřen podle organizace UNEP – ochrana ŽP (UNESCO), která tato témata vyhlašuje každoročně podle aktuálních problémů ŽP a TUR. Projektový den se realizuje vždy v přírodě, formou skupinových prací od 1. – 9. ročníku. Důraz bude kladen na pozitivní vztah žáků k přírodě a chápání ochrany ŽP v evropském kontextu. V žácích je postupně utvářen aktivní postoj k udržitelnému rozvoji.
Téma a obsah jsou společné pro všechny uvedené ročníky v souladu s učivem ve vzdělávacích oblastech a adekvátní vzdělávacím potřebám a možnostem žáků. Konkrétně je vždy rozpracováno téma (koordinátorm EVVO školy) vyhlášené organizací UNEP pro daný rok.
Průřezová témata
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání
vnímání přírody všemi smysly
Poznávání lidí
spolupracuje ve skupině
Mezilidské vztahy
spolupracuje ve skupině
Komunikace
spolupracuje ve skupině
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
rozhodne, které řešení je správné ve vztahu k životnímu prostředí
VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA
Občanská společnost a škola
tvorba pozitivního vztahu k přírodě
VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Evropa a svět nás zajímá
chrání přírodu v evropských souvislostech (NATURA 2000, ÚSES)
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Lidské vztahy
spolupracuje ve skupině
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Ekosystémy
rozpoznávání rozdílů mezi jednotlivýmí ekosystémy
Základní podmínky života
neznečišťuje přírodu
Lidské aktivity a problémy životního prostředí
třídění odpadu
Vztah člověka k prostředí
ochrana přírody a péče o ni
1. ročník
Klíčové kompetence
- učí se chápat zásady týmové práce a přijímat určitou roli
- respektuje požadavky životního prostředí, chrání přírodu a uvědomuje si, že jsme její součástí
Očekávané výstupy
- třídí odpad
- pečuje o přírodu ve svém okolí
- dodržuje zásady slušného chování v přírodě
- na splnění úkolu spolupracuje v dané skupině
2. ročník
Klíčové kompetence
- učí se chápat zásady týmové práce a přijímat určitou roli
- respektuje požadavky životního prostředí, chrání přírodu a uvědomuje si, že jsme její součástí
Očekávané výstupy
- pečuje o přírodu ve svém okolí
- třídí odpad
- dodržuje zásady slušného chování v přírodě
- na splnění úkolu spolupracuje v dané skupině
3. ročník
Klíčové kompetence
- respektuje požadavky životního prostředí, chrání přírodu a uvědomuje si, že jsme její součástí
- učí se chápat zásady týmové práce a přijímat určitou roli
Očekávané výstupy
- pečuje o přírodu ve svém okolí
- třídí odpad
- na splnění úkolu spolupracuje v dané skupině
- chová se ohleduplně k přírodě
4. ročník
Klíčové kompetence
- učí se chápat zásady týmové práce a přijímat určitou roli
- respektuje požadavky životního prostředí, chrání přírodu a uvědomuje si, že jsme její součástí
Očekávané výstupy
- třídí odpad
- dodržuje zásady slušného chování v přírodě
- pečuje o přírodu ve svém okolí
- na splnění úkolu spolupracuje v dané skupině
5. ročník
Klíčové kompetence
- učí se chápat zásady týmové práce a přijímat určitou roli
- respektuje požadavky životního prostředí, chrání přírodu a uvědomuje si, že jsme její součástí
Očekávané výstupy
- pečuje o přírodu ve svém okolí
- třídí odpad
- dodržuje zásady slušného chování v přírodě
- na splnění úkolu spolupracuje v dané skupině
6. ročník
Klíčové kompetence
- chápe význam týmové v práce a je ochoten přijmout určitou roli
- aktivně se podílí na udržování kvalitního životního prostředí
- chápe základní ekologické souvislosti a environmentální problémy
- vytváří si kompletní pohled na přírodní vědy
Očekávané výstupy
- třídí odpad
- dodržuje zásady slušného chování v přírodě
- chrání ohrožené druhy
- pečuje o přírodu ve svém okolí
- neznečišťuje své životní prostředí
- na splnění úkolu spolupracuje v dané skupině
- dovede využít předchozích vědomostí z přírodovědných předmětů ke splnění úkolu
- teoretické vědomosti využívá v praxi
7. ročník
Klíčové kompetence
- vytváří si kompletní pohled na přírodní vědy
- chápe význam týmové v práce a je ochoten přijmout určitou roli
- chápe základní ekologické souvislosti a environmentální problémy
- aktivně se podílí na udržování kvalitního životního prostředí
Očekávané výstupy
- na splnění úkolu spolupracuje v dané skupině
- dovede využít předchozích vědomostí z přírodovědných předmětů ke splnění úkolu
- teoretické vědomosti využívá v praxi
- neznečišťuje své životní prostředí
- pečuje o přírodu ve svém okolí
- chrání ohrožené druhy
- dodržuje zásady slušného chování v přírodě
- třídí odpad
8. ročník
Klíčové kompetence
- vytváří si kompletní pohled na přírodní vědy
- chápe význam týmové v práce a je ochoten přijmout určitou roli
- chápe základní ekologické souvislosti a environmentální problémy
- aktivně se podílí na udržování kvalitního životního prostředí
Očekávané výstupy
- na splnění úkolu spolupracuje v dané skupině
- dovede využít předchozích vědomostí z přírodovědných předmětů ke splnění úkolu
- teoretické vědomosti využívá v praxi
- neznečišťuje své životní prostředí
- pečuje o přírodu ve svém okolí
- chrání ohrožené druhy
- dodržuje zásady slušného chování v přírodě
- třídí odpad
9. ročník
Klíčové kompetence
- vytváří si kompletní pohled na přírodní vědy
- chápe význam týmové v práce a je ochoten přijmout určitou roli
- chápe základní ekologické souvislosti a environmentální problémy
- aktivně se podílí na udržování kvalitního životního prostředí
Očekávané výstupy
- na splnění úkolu spolupracuje v dané skupině
- dovede využít předchozích vědomostí z přírodovědných předmětů ke splnění úkolu
- teoretické vědomosti využívá v praxi
- neznečišťuje své životní prostředí
- pečuje o přírodu ve svém okolí
- chrání ohrožené druhy
- dodržuje zásady slušného chování v přírodě
- třídí odpad