Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání - Moje škola - www
Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273

Učební osnovy

6. ročník


Anglický jazyk - 1. cizí jazyk


3  týdně, P
Introduction (úvod)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • dorozumí se v běžných každodenních situacích, umí napsat krátké gramaticky správné texty
  • mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech
  • napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
  • umí vyplnit formulář, dorozumí se v běžných situacích
  • vyplní základní údaje o sobě ve formuláři
  • představí se; řekne, odkud pochází
  • komunikuje otevřeně, pravdivě, s porozuměním pro potřeby druhých a přiměřeně situaci
  • zeptá se na základní informace a adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích

- základní slovní zásoba pro zahájení, vedení a ukončení komunikace
- přítomné časy
- otázky
- členy
- předložky
- vazba there is/are
- slovní zásoba: škola a volný čas

 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Rozvoj schopností poznávání

vyplňování osobních informací do formuláře

Komunikace

užívání otázek odpovědí a pozdravů

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Lidské vztahy

užívání otázek odpovědí a pozdravů

My life (můj život)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • dorozumí se v běžných každodenních situacích, umí napsat krátké gramaticky správné texty
  • komunikuje otevřeně, pravdivě, s porozuměním pro potřeby druhých a přiměřeně situaci
  • požádá o službu, pochopí jednoduchý text z učebnice, rozumí jednoduchému projevu a konverzaci
  • rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně
  • rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace, který se týká osvojovaných témat
  • rozumí jednoduchým informacím v textu s obrázky
  • rozumí jídelnímu lístku; řekne, co si dá; objedná jídlo v kavárně

- slovní zásoba: rodina, domov a domácí práce, narozeniny a oslavy
- řadové číslovky
- datum
- gramatické struktury: přítomný čas prostý, příslovce četnosti
- volný čas, přítomný čas prostý v otázce, tázací příslovce (Wh-…)
- pravopis
- slovní a větný přízvuk
- srozumitelná výslovnost a schopnost sluchem rozlišit prvky fonologického systému
- intonace

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Poznávání lidí

rozhovory o rodině a životním stylu

Tělesná výchova

6. ročník

Sportovní hry

Tělesná výchova

6. ročník

Kondiční cvičení

Sportovní hry

6. ročník

Kondiční cvičení

Animals (zvířata)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • dorozumí se v běžných každodenních situacích, umí napsat krátké gramaticky správné texty
  • čte text o domácích nebo divokých zvířatech
  • vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech
  • rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace
  • popíše obrázek
  • píše a hovoří o svém oblíbeném zvířeti

- slovní zásoba: hospodářská a divoce žijící zvířata
- přítomné časy
- osobní zájmena předmětná
- must
- slovosled: přítomný čas prostý a průběhový
- slovní a větný přízvuk

 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Základní podmínky života

četba a rozhovory o zvířatech a jejich vlastnostech

Přírodopis

6. ročník

Biologie živočichů

Přírodopis

7. ročník

Biologie živočichů

Přírodopis

8. ročník

Biologie živočichů

Holidays (prázdniny a dovolená)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • dorozumí se v běžných každodenních situacích, umí napsat krátké gramaticky správné texty
  • rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně
  • rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace, který se týká osvojovaných témat
  • vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech
  • rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace
  • popíše zážitky z prázdnin (minulý děj)
  • se rozhoduje uvážlivě a vhodně v každodenních situacích a nevyhýbá se řešení osobních problémů
  • napíše pohlednici z dovolené

- gramatické struktury: sloveso „to be“ v minulém čase
- minulý čas prostý
- slovní zásoba: státy světa, cestování, prázdniny a dovolená
- gramatické struktury: minulý čas pravidelných a nepravidelných sloves
- gramatické struktury: minulý čas prostý v otázce
- srozumitelná výslovnost a schopnost sluchem rozlišit prvky fonologického systému


 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Komunikace

rozhovory o nemocech a zraněních

Food (jídlo)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • dorozumí se v běžných každodenních situacích, umí napsat krátké gramaticky správné texty
  • požádá o službu, pochopí jednoduchý text z učebnice, rozumí jednoduchému projevu a konverzaci
  • rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně
  • rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace, který se týká osvojovaných témat
  • vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech
  • rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace
  • rozumí jídelnímu lístku; řekne, co si dá; objedná jídlo v kavárně
  • rozumí jednoduché konverzaci o nakupování
  • pohovoří o svém jídelníčku
  • čte text o připravování pokrmů
  • zjistí správnou výslovnost slov týkajících se stravování
  • pracuje s návody, náčrty, výkresy, schématy, informačními zdroji…
  • dodrží zadaný pracovní postup
  • účelně a bezpečně zachází s nástroji, zařízeními, materiály a surovinami
  • zvolí (pro daný úkol, práci, materiál, suroviny…) vhodné nástroje, nářadí a pomůcky
  • vybere (pro daný úkol) vhodné materiály a suroviny z nabídky
  • organizuje si práci a pracovní prostor (naplánuje, časově rozvrhne práci, provede přípravné práce, udržuje pracovní prostor přehledný a bezpečný, dokončí práci v zadaném termínu)
  • při práci dodržuje zásady hygieny a bezpečnosti práce
  • hodnotí kvalitu výsledného produktu a efektivitu práce, vyvodí z toho závěry pro další práci, představí výsledný produkt

- slovní zásoba: nápoje a potraviny
- počitatelná a nepočitatelná podstatná jména
- množství – a bit of/ a few, how much/how many
- some/any
- člen určitý a neurčitý
- slovní zásoba: jídelní lístek, fráze k objednání jídla
- stravovací návyky
- práce se slovmíkem
- slovní a větný přízvuk

 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Vztah člověka k prostředí

četba a rozhovory na téma produkce potravin

Klíčové kompetence

Kompetence k učení
  • cítí potřebu vlastního rozvoje v oblasti cizího jazyka
Kompetence k řešení problémů
  • vnímá nejrůznější problémové situace
Kompetence komunikativní
  • komunikuje cizím jazykem na úrovni dané ročníkem
Kompetence sociální a personální
  • aktivně se podílí na práci ve skupině
  • spolupracuje s učitelem
Kompetence občanské
  • je zodpovědný za svou přípravu na vyučování a za splnění daných úkolů
Kompetence pracovní
  • v příkladech z praxe aktivně využívá cizí jazyk