Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání - Moje škola - www
Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273

Učební osnovy

6. ročník


Informatika


1  týdně, P
Základy práce s počítačem
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • orientuje se v základním uživatelském prostředí operačního systému Windows
  • provádí základní operace s ikonou
  • provádí základní operace s okny
  • provádí základní operace s hlavní nabídkou
  • vytváří složku nebo soubor, přejmenuje je, zkopíruje či přesune, uloží a odstraní

- základní pojmy a prvky (ikony, okna, složky, soubory, hlavní nabídka, pracovní plocha, hlavní panel, panely nástrojů)
- základní principy ovládání operačního systému (operace s ikonami, s okny, s hlavní nabídkou, se soubory a složkami)
 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA

Občan, občanská společnost a stát

zodpovědné zacházení s vybavením učeben a dodržování pravidel

Výchova k občanství a ke zdraví

6. ročník

Zdraví

Textový editor (Word)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • napíše zadaný text, opraví v textu chyby
  • v nastavení stránky provede úpravu vzhledu dokumentu
  • formátuje text (odstavce, bloky, ...)
  • používá schránku při kopírování a přesouvání
  • používá základní činnosti v textovém editoru
  • seznamuje se se základními horkými klávesami
  • uplatňuje základní estetická a typografická pravidla
  • vytváří vlastní text
  • vkládá grafické objekty (obrázky, kliparty, ...)

- spuštění a popis prostředí
- základní funkce
- vzhled stránky
- práce se schránkou
- formátování textu
- základní činnosti v textovém editoru
- základní horké klávesy
- základní typografická pravidla
- význam estetických pravidel pro práci s textem

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Komunikace

psaní žádosti, omluvy nebo prosby

Český jazyk a literatura

6. ročník

Komunikační a slohové cvičení

Německý jazyk -2. cizí jazyk

8. ročník

Ich habe einen Computer (já mám počítač)

Německý jazyk -2. cizí jazyk

7. ročník

Mein Hobby (mé záliby)

Fyzika

9. ročník

Vesmír

Praktické činnosti

8. ročník

Využití digitálních technologií

Grafika bitmapová
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • v jednoduchém grafickém editoru vytvoří bitmapový obrázek (obrázek upraví, uloží a vytiskne)
  • provede vložení a úpravu textu v obrázku
  • vytvoří jednoduchou animaci z obrázků

- vytvoření a úprava obrázku v jednoduchém grafickém editoru

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kreativita

vytváření různých variant původního bitmapového obrázku

Vyhledávání informací a komunikace
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • vyhledává informace na internetu pomocí internetové adresy, klíčových slov a hypertextových odkazů
  • informace ukládá a vytiskne

- práce s internetovým prohlížečem
- metody vyhledávání na internetu
- uložení informace pro další zpracování
- tisk informace
 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Komunikace

rozhovor na téma pravda, lež a předstírání (na internetu)

Anglický jazyk - 1. cizí jazyk

9. ročník

Fame and fortune (sláva a bohatství)

Německý jazyk -2. cizí jazyk

8. ročník

Ich habe einen Computer (já mám počítač)

Německý jazyk -2. cizí jazyk

7. ročník

Mein Hobby (mé záliby)

Prezentační program (Powerpoint)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • spustí prezentační program a prohlédne si již vytvořenou prezentaci
  • vytvoří vlastní prezentaci na zadané téma (v programu Powerpoint)
  • mění vzhled Powerpointu
  • vkládá grafické objekty

- spuštění a popis prostředí
- tvorba snímku
- nový snímek
- rozvržení snímku
- šablony návrhu
- vlastní prezentace

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Výtvarná výchova

6. ročník

Ověřování komunikačních účinků

Fyzika

9. ročník

Vesmír

Výtvarná výchova

7. ročník

Ověřování komunikačních účinků

Výtvarná výchova

9. ročník

Ověřování komunikačních účinků

Technická výchova

8. ročník

Využití digitálních technologií

Klíčové kompetence

Kompetence k učení
  • aktivně se zapojuje do činností při výuce
  • vysvětlí užívané termíny a symboly
Kompetence k řešení problémů
  • ověřuje prakticky správnost řešení
Kompetence pracovní
  • dodržuje bezpečnostní pravidla pro práci s výpočetní technikou