Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273
Učební osnovy
6. ročník
Výchova k občanství a ke zdraví
Život v rodině
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- život vrodině a mimo ni
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání vytvoření rodokmenu rodiny a rozhovor nad fotografiemi Sebepoznání a sebepojetí vytvoření rodokmenu rodiny a rozhovor nad fotografiemi Poznávání lidí vytvoření rodokmenu rodiny a rozhovor nad fotografiemi Mezilidské vztahy vytvoření rodokmenu rodiny a rozhovor nad fotografiemi Komunikace vytvoření rodokmenu rodiny a rozhovor nad fotografiemi Řešení problémů a rozhodovací dovednosti vytvoření kalendáře akcí a oslav Hodnoty, postoje, praktická etika vytvoření kalendáře akcí a oslav MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Lidské vztahy rozhovory ve skupině nad fotografiemi naší rodiny Princip sociálního smíru a solidarity rozhovory ve skupině nad fotografiemi naší rodiny ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Základní podmínky života pracovní list - Rodina - ostrov bezpečí Lidské aktivity a problémy životního prostředí pracovní list - Rodina - ostrov bezpečí MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Fungování a vliv médií ve společnosti pomáháme dětem na dálku |
Český jazyk a literatura 6. ročník Komunikační a slohové cvičení Český jazyk a literatura 6. ročník Literární výchova |
Český jazyk a literatura 6. ročník Literární výchova Český jazyk a literatura 6. ročník Komunikační a slohové cvičení Praktické činnosti 6. ročník Příprava pokrmů a základy stolování |
Život ve škole
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- život ve škole
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání vytvoření funkční třídní samosprávy Sebepoznání a sebepojetí vytvoření funkční třídní samosprávy Seberegulace a sebeorganizace vytvoření funkční třídní samosprávy Poznávání lidí hledáme kamaráda - vytvoření kriterií Mezilidské vztahy hledáme kamaráda - vytvoření kriterií Komunikace hledáme kamaráda - vytvoření kriterií Kooperace a kompetice zhodnocení práv a povinností žáků ve školní řádu Řešení problémů a rozhodovací dovednosti zhodnocení práv a povinností žáků ve školní řádu Hodnoty, postoje, praktická etika zhodnocení práv a povinností žáků ve školní řádu VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA
Občanská společnost a škola pracovní list - Naše škola ve městě MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Lidské vztahy pracovní list - Naše škola ve městě MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Práce v realizačním týmu pracovní list - Naše škola ve městě |
Český jazyk a literatura 6. ročník Komunikační a slohové cvičení Český jazyk a literatura 6. ročník Literární výchova |
Český jazyk a literatura 6. ročník Literární výchova Český jazyk a literatura 6. ročník Komunikační a slohové cvičení Tělesná výchova 6. ročník Organizace |
Naše obec
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- naše obec, region, kraj |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Mezilidské vztahy pracovní list - Místo, kde žijeme Komunikace pracovní list - Místo, kde žijeme Kooperace a kompetice pracovní list - Místo, kde žijeme Řešení problémů a rozhodovací dovednosti pracovní list - Místo, kde žijeme Hodnoty, postoje, praktická etika pracovní list - Místo, kde žijeme VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA
Občanská společnost a škola spolupráce školy s obecním zastupitelstvem Občan, občanská společnost a stát spolupráce školy s obecním zastupitelstvem Formy participace občanů v politickém životě orientace na www naší obce Principy demokracie jako formy vlády a způsobu rozhodování orientace na www naší obce |
Naše vlast
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- naše vlast, vlastenectví |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA
Občanská společnost a škola pracovní liost - Regiony ČR (památky ...) Občan, občanská společnost a stát pracovní liost - Regiony ČR (památky ...) Formy participace občanů v politickém životě známe své zastupitele VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Jsme Evropané mapa úspěchů Čechů ve světě MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Kulturní diference pomáháme cizincům v naší škole |
Český jazyk a literatura 6. ročník Literární výchova Dějepis 9. ročník Moderní doba Zeměpis 8. ročník Evropa |
Český jazyk a literatura 6. ročník Literární výchova Dějepis 9. ročník Moderní doba Výtvarná výchova 8. ročník Uplatňování subjektivity |
Osobní bezpečí
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- osobní bezpečí, bezpečí ve škole |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Sebepoznání a sebepojetí vytvoření mapy práv dětí Poznávání lidí vytvoření mapy práv dětí Mezilidské vztahy vytvoření mapy práv dětí Komunikace vytvoření mapy práv dětí Hodnoty, postoje, praktická etika vytvoření mapy práv dětí MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Multikulturalita řešíme konflikty a pomáháme si Princip sociálního smíru a solidarity řešíme konflikty a pomáháme si |
Tělesná výchova 6. ročník Bezpečnost Tělesná výchova 6. ročník Kondiční cvičení |
Tělesná výchova 6. ročník Kondiční cvičení Tělesná výchova 6. ročník Úpoly Tělesná výchova 6. ročník Netradiční sporty Sportovní hry 6. ročník Úpoly |
Zdraví
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- kouření a alkoholismus |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Seberegulace a sebeorganizace vytvoření vyváženého osobního režimu dne Psychohygiena vytvoření vyváženého osobního režimu dne ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Vztah člověka k prostředí seznam pozitivních životních cílů a hodnot MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení vytváříme zpravodajství z domova a ze světa |
Tělesná výchova 6. ročník Kondiční cvičení Tělesná výchova 6. ročník Cvičení v přírodě |
Informatika 6. ročník Základy práce s počítačem Tělesná výchova 6. ročník Bezpečnost Tělesná výchova 6. ročník Kondiční cvičení Tělesná výchova 6. ročník Úpoly Tělesná výchova 6. ročník Cvičení v přírodě Tělesná výchova 6. ročník Netradiční sporty Sportovní hry 6. ročník Kondiční cvičení Sportovní hry 6. ročník Atletika Sportovní hry 6. ročník Netradiční sporty Praktické činnosti 6. ročník Příprava pokrmů a základy stolování |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- formuluje, jaký význam má získaná informace pro běžný život
- zpracuje jednoduchý úkol s použitím nabídnutých informačních zdrojů
Kompetence k řešení problémů
- určí, koho a čeho se problém týká, odhadne, co ho způsobuje
Kompetence komunikativní
- rozlišuje, zda mluví se svým vrstevníkem nebo dospělým,se známým či neznámým člověkem
Kompetence sociální a personální
- spolupracuje s dětmi z jiných kultur a pomáhá jim
Kompetence občanské
- respektuje práva a povinnosti, které si vytvořil jeho třídní kolektiv
- je si vědom národní příslušnosti
Kompetence pracovní
- své práce systematicky shromožďuje do portfolia