Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání - Moje škola - www
Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273

Učební osnovy

6. ročník


Konverzace v anglickém jazyce


1  týdně, V
Greetings (pozdravy)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozlišuje jednotlivé pozdravy písemnou i fonetickou formou
  • používá pozdravy s ohledem na denní dobu a příležitost
  • vyjádří potěšení ze setkání a odvětí na zdvořilostní otázku
  • v adekvátní míře podá vyžádané osobní údaje

- pozdravy v různou denní dobu
- pozdrav, loučení
- vyjádření libosti setkání, zdvořilostní otázky
- podání osobních údajů

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Rozvoj schopností poznávání

užívání pozdravů v různé denní době

Kooperace a kompetice

vyjadřování potěšení ze setkání

Hodnoty, postoje, praktická etika

užívání pozdravů v různé denní době

VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA

Občanská společnost a škola

vyjadřování potěšení ze setkání

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Lidské vztahy

komunikace na téma původ, setkávání lidí odlišných kultur

Etnický původ

komunikace na téma původ, setkávání lidí odlišných kultur

Multikulturalita

komunikace na téma původ, setkávání lidí odlišných kultur

Famous people (slavní lidé)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • formou samostatných projektů popisuje slavné osobnosti
  • hovoří o lidských vlastnostech (fyzických i psychických)
  • k popisu lidských činností používá přítomné časy
  • ústně popíše sebe, svou rodinu, školu a své zájmy

- formou samostatných projektů: popis slavné osobnosti
- slovní zásoba: lidské vlastnosti (psychické i fyzické) – zjm. přídavná jména
- gramatika: přítomný čas prostý a průběhový

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Rozvoj schopností poznávání

tvorba samostatných projektů a prezentací

Poznávání lidí

rozhovory na téma slavných lidí

Komunikace

popisování a dotazování na oblíbené umělce

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Etnický původ

komunikace o slavných lidech z celého světa

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Stavba mediálních sdělení

tvorba samostatných projektů a prezentací

Human Body and illnesses (lidské tělo a nemoci)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • v Angličtině rozlišuje jednotlivé části těla, pojmenuje je
  • v modelové situaci požádá anglicky o pomoc

- slovní zásoba: části lidského těla, běžná onemocnění, zranění
- požádání o pomoc

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Komunikace

provádění scének - u lékaře

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

provádění scének - u lékaře

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Základní podmínky života

učení se slovní zásobě v oblasti zdraví a záchrany života

Nature (příroda)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozezná základní druhy zvířat, rostlin písemně i foneticky
  • slovně i písemně popíše na adekvátní úrovni zvíře či rostlinu

- slovní zásoba: zvířata, rostliny, stromy, základní pojmy z ekologie
- gramatika: struktury užívané pro popis – there is/are, to have

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Ekosystémy

poznávání anglických termínů v oblasti přírody a životního prostředí

Základní podmínky života

poznávání anglických termínů v oblasti přírody a životního prostředí

Lidské aktivity a problémy životního prostředí

poznávání anglických termínů v oblasti přírody a životního prostředí

Vztah člověka k prostředí

zjednodušená komunikace na téma ekologie

Přírodopis

6. ročník

Biologie rostlin

Přírodopis

6. ročník

Biologie živočichů

Countries of the world (státy světa)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • pohovoří o kulturně-sociálních atributech anglicky mluvících zemí

- slovní zásoba: anglicky mluvící země, jejich stručný popis
- gramatika: minulý čas to be, to have

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Rozvoj schopností poznávání

poznávání jiných států, četba o anglicky mluvících zemích, jejich kultuře, obyvatelstvu a tradicích

Poznávání lidí

poznávání jiných států, četba o anglicky mluvících zemích, jejich kultuře, obyvatelstvu a tradicích

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

Evropa a svět nás zajímá

poznávání jiných států, četba o anglicky mluvících zemích, jejich kultuře, obyvatelstvu a tradicích

Objevujeme Evropu a svět

poznávání jiných států, četba o anglicky mluvících zemích, jejich kultuře, obyvatelstvu a tradicích

Jsme Evropané

poznávání evropských států, četba o anglicky mluvících zemích, jejich kultuře, obyvatelstvu a tradicích, pojednávání v AJ o vlastní zemi a jejích zajímavostech

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Kulturní diference

poznávání jiných států, četba o anglicky mluvících zemích, jejich kultuře, obyvatelstvu a tradicích

Etnický původ

poznávání jiných států, četba o anglicky mluvících zemích, jejich kultuře, obyvatelstvu a tradicích

Multikulturalita

poznávání jiných států, četba o anglicky mluvících zemích, jejich kultuře, obyvatelstvu a tradicích

Fairy tales (pohádkové příběhy)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • přečte zjednodušený originální příběh a dostačujícím způsobem mu porozumí, miming

- slovní zásoba: pohádkové bytosti
- četba a porozumění příběhů v Angličtině, stručné převyprávění

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení

čtení a porozumění psaným příběhům

School (škola)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • pohovoří o vybavení školy, o jednotlivých předmětech a činnostech v nich vykonávaných
  • respektuje a udílí Anglické pokyny týkající se školních povinností

- rozšíření slovní zásoby oproti předmětu Anglický jazyk
- školní příkazy a pokyny

My town (mé město)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • popíše fiktivní i reálné město
  • sám nebo v týmu vytváří průvodce svým městem

- slovní zásoba: budovy a instituce ve městě, směry a světové strany
- vytváření plánu města, virtuálního průvodce

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Komunikace

provázení městem, ptaní se na cestu

Kooperace a kompetice

tvorba zjednodušeného průvodce městem

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Vztah člověka k prostředí

rozhovory na téma pozitivních a negativních jevů v našem městě

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Práce v realizačním týmu

tvorba zjednodušeného průvodce městem

Zeměpis

6. ročník

Glóbus a mapa

Klíčové kompetence

Kompetence k učení
  • cítí potřebu vlastního rozvoje v oblasti cizího jazyka
Kompetence k řešení problémů
  • vnímá nejrůznější problémové situace
Kompetence komunikativní
  • komunikuje cizím jazykem na úrovni dané ročníkem
Kompetence sociální a personální
  • aktivně se podílí na práci ve skupině
Kompetence občanské
  • je zodpovědný za svou přípravu na vyučování a za splnění daných úkolů
Kompetence pracovní
  • v příkladech z praxe aktivně využívá cizí jazyk