Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273
Učební osnovy
6. ročník
Hudební výchova
Vokální činnosti
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- pěvecký a mluvní projev
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání tvořivé hudební hry Psychohygiena rozezpívání, hlasová rozcvička Komunikace diskuse o obsahu písní MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Práce v realizačním týmu zpěv ve dvojicích, ve skupinách |
Instrumentální činnosti
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- hra na melodické a rytmické nástroje (hra a tvorba doprovodů)
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Sebepoznání a sebepojetí tvorba doprovodu Kreativita hudební improvizace Komunikace domluva hudebních doprovodů Kooperace a kompetice hra na melodické a rytmické nástroje Řešení problémů a rozhodovací dovednosti poznávání hudebních nástrojů podle zvuků VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Objevujeme Evropu a svět poznávání hudebních nástrojů podle původu MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Práce v realizačním týmu hudební improvizace |
Hudebně pohybové činnosti
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- pohybový doprovod znějící hudby – taktování, taneční kroky, polka, valčík, skupinové tance, vlastní pohybové ztvárnění, pantomima
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Seberegulace a sebeorganizace ztvárnění hudby tancem Kreativita taneční kroky, pantomima Komunikace prezentace pohybových projevů Řešení problémů a rozhodovací dovednosti taneční kroky, pantomima VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Objevujeme Evropu a svět napodobování pohybových aktivit různých zemí a etnik MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Etnický původ napodobování pohybových aktivit různých zemí a etnik MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Práce v realizačním týmu interpretace skupinových tanců |
Výtvarná výchova 6. ročník Rozvíjení smyslové citlivosti Výtvarná výchova 6. ročník Uplatňování subjektivity Tělesná výchova 6. ročník Pohybové hry Sportovní hry 6. ročník Gymnastika |
Sportovní hry 6. ročník Gymnastika Sportovní hry 6. ročník Pohybové hry |
Poslechové činnosti
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- orientace v hudebním prostoru a analýza hudební skladby (postihování hudebně výrazových prostředků, významné sémantické prvky užité ve skladbě..)
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Poznávání lidí referáty a prezentace o hudebních skladatelích Komunikace rozbor hudební ukázky VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA
Občan, občanská společnost a stát poslech etnické skladby VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Evropa a svět nás zajímá poslech domácí a zahraniční hudby MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Interpretace vztahu mediálních sdělení a reality zhodnocení významu myšlenky hudebního díla Fungování a vliv médií ve společnosti charakteristika znějící hudby v mediích Práce v realizačním týmu diskuse o vlivu hudby v mediích |
Výtvarná výchova 6. ročník Rozvíjení smyslové citlivosti |
Výtvarná výchova 6. ročník Rozvíjení smyslové citlivosti Výtvarná výchova 9. ročník Rozvíjení smyslové citlivosti Výtvarné činnosti 6. ročník Experimentální kresba a malba |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- využívá výpočetní techniky, aplikačního i výukového software
- samostatně i v týmu experimentuje a navrhuje
Kompetence k řešení problémů
- využívá svých předchozích zkušeností,vědomostí a dovedností
- umí vyhledávat informace z oblasti umění a zpracovat je
Kompetence komunikativní
- různými způsoby vyjádří své názory, pocity a myšlenky
Kompetence sociální a personální
- dodržuje termín úkolu a stanovená pravidla
- spolupracuje ve skupině spolu s učitelem a s ostatními žáky, aktivně ovlivňuje výtvarný projev či hudební projev
Kompetence občanské
- dle svých možností reprezentuje školu
- respektuje požadavky životního prostředí, chrání přírodu a uvědomuje si, že jsme její součástí
Kompetence pracovní
- je schopen připravit si a udržovat v pořádku pracovní prostor a pracovní pomůcky tak, aby byla zajištěna jejich funkčnost