Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273
Učební osnovy
6. ročník
Praktické činnosti
Pěstitelství
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- půda a její zpracování |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Seberegulace a sebeorganizace práce na zahradě podle ročních období Kreativita návštěva zahradnictví, květinářství°; péče o pokojové rostliny MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Lidské vztahy uplatnění principu slušného chování ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Základní podmínky života ekologické postupy při ochraně půdy a rostlin |
Přírodopis 6. ročník Biologie rostlin |
Přírodopis 6. ročník Biologie živočichů Přírodopis 7. ročník Biologie živočichů |
Práce s technickými materiály
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- užití materiálu a jeho vlastnosti |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Sebepoznání a sebepojetí řezání, vrtání, pilování Kreativita dokončení výrobku, povrchová úprava, design MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Lidské vztahy poučení o nebezpečí ohrožení zdraví (laky, barvy) ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Základní podmínky života dodržování bezpečnosti, poskytnutí první pomoci |
Matematika 6. ročník Kvádr, krychle |
Matematika 6. ročník Kvádr, krychle Matematika 6. ročník Osová souměrnost Výtvarné činnosti 6. ročník Prostorová tvorba Výtvarné činnosti 7. ročník Prostorová tvorba |
Příprava pokrmů a základy stolování
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- zásady bezpečnosti a hygieny práce, prevence úrazů, ochrana zdraví |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Lidské vztahy práce samostatná a skupinová |
Výchova k občanství a ke zdraví 6. ročník Život v rodině Výchova k občanství a ke zdraví 6. ročník Zdraví |
Provoz a údržba domácnosti
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- údržba a úklid domácnosti |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Seberegulace a sebeorganizace práce individuální, skupinová Kreativita šetření energií MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Lidské vztahy třídění odpadu ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Základní podmínky života péče o domácí mazlíčky |
Přírodopis 6. ročník Biologie živočichů |
Výchova k občanství a ke zdraví 7. ročník Majetek v našem životě Výchova k občanství a ke zdraví 7. ročník Rodina Přírodopis 8. ročník Biologie živočichů Přírodopis 9. ročník Neživá příroda Přírodopis 8. ročník Praktické poznávání přírody |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- plánuje svou práci
Kompetence k řešení problémů
- řeší problémové situace
- přichází s neotřelými, avšak praktickými (technickými) nápady, řešeními, výtvory (technická tvořivost)
- samostatně řeší technické problémy, rozvíjí technické myšlení
Kompetence komunikativní
- spoluutváří pravidla komunikace
Kompetence sociální a personální
- pracuje ve skupině
Kompetence občanské
- chápe základní ekologické souvislosti a environmentální problémy
Kompetence pracovní
- udržuje v pořádku pracovní pomůcky a dbá na pravidla bezpečnosti práce
- využívá znalosti a zkušenosti získané v jednotlivých vzdělávacích oblastech pro život v současné, technikou bohatě disponující společnosti