Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273
Učební osnovy
6. ročník
Výtvarná výchova
Rozvíjení smyslové citlivosti
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- dojmy a prožitky vyjádřené barevnou linií v plošné kompozici
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání cvičení smyslů pomocí barevných linií v plošné kompozici Psychohygiena získávání pzitivního naladění mysli při zapojení hmatu a sluchu Kreativita kreativní řešení výzdoby interieru v době svátků Kooperace a kompetice vedení a organizace skupiny při výzdobě interieru VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Evropa a svět nás zajímá poznávání evropských zvyků a tradicí |
Hudební výchova 6. ročník Poslechové činnosti |
Hudební výchova 6. ročník Hudebně pohybové činnosti Hudební výchova 6. ročník Poslechové činnosti |
Uplatňování subjektivity
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- malba, dělení barev: vodové, anilinové, temperové a olejové – ředitelné vodou, terpentýn
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Kreativita zvládání samostatné výtvarné činnosti, nápaditě a originálně kreslí, maluje a modeluje Sebepoznání a sebepojetí poznávání sebe samého prostřednictvím abstraktního umění ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Základní podmínky života výtvarné zpracování základních environmentálních témat |
Hudební výchova 6. ročník Hudebně pohybové činnosti |
Ověřování komunikačních účinků
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- třetí prostor budovaný liniemi - vliv zobrazených vzorů |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Komunikace využívání řečí těla, zvuků a slov k základní výtvarné modelaci VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Jsme Evropané poznávání forem pozorováním uměleckých děl (evropské umění pravěku a starověku) MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Lidské vztahy navštěva galerie, poznávání rozdílných uměleckých kultur světa |
Dějepis 6. ročník Počátky lidské společnosti Dějepis 6. ročník Nejstarší civilizace, kořeny evropské kultury |
Informatika 6. ročník Prezentační program (Powerpoint) |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- využívá výpočetní techniky, aplikačního i výukového software
- samostatně i v týmu experimentuje a navrhuje
Kompetence k řešení problémů
- využívá svých předchozích zkušeností,vědomostí a dovedností
- umí vyhledávat informace z oblasti umění a zpracovat je
Kompetence komunikativní
- různými způsoby vyjádří své názory, pocity a myšlenky
Kompetence sociální a personální
- dodržuje termín splnění úkolu a domluvená pravidla
- spolupracuje ve skupině spolu s učitelem a s ostatními žáky, aktivně ovlivňuje výtvarný projev či hudební projev
Kompetence občanské
- dle svých možností reprezentuje školu
- respektuje požadavky životního prostředí, chrání přírodu a uvědomuje si, že jsme její součástí
Kompetence pracovní
- je schopen připravit si a udržovat v pořádku pracovní prostor a pracovní pomůcky tak, aby byla zajištěna jejich funkčnost