Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání - Moje škola - www
Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273

Učební osnovy

6. ročník


Výtvarné činnosti


1  týdně, V
Experimentální kresba a malba
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • na základě projektové výuky procvičuje a upřesňuje základní techniky experimentální kresby a malby

- spontánní kresba na základě sluchového, haptického, chuťového, čichového, pohybového a vizuálního vjemu
- technika frotáže,
- malba netradičními materiály


Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Rozvoj schopností poznávání

vyřešení problému u malby s netradičními materiály

Kreativita

výběr originálních materiálů a jejich používání

Hudební výchova

6. ročník

Poslechové činnosti

Prostorová tvorba
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • na základě projektové výuky prozkoumává základní techniky 3D experimentální tvorby

- drobné keramické plastiky modelované v hlíně
- úprava patinováním, glazováním
- práce s papírem a textilem ( např. různé typy koláže )

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kreativita

originální práce s papírem a textilem

Praktické činnosti

6. ročník

Práce s technickými materiály

Grafické techniky
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • na základě projektové výuky procvičuje a upřesňuje základní techniky grafické tvorby

- tisk z výšky
- různé techniky monotypu
- otiskování přírodnin

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kreativita

originální navrhovámí různých grafických technik

Výtvarné umění a životní prostředí
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • na základě výtvarné tvorby, výkladu, diskuse, besedy, exkurze, návštěvy výstavy nebo animace výtvarného díla si vytváří pozitivní vztah k umění a estetice, citlivě vnímá okolní skutečnost uměleckou i mimouměleckou

- seznámení se s funkcí výtvarného díla, jeho prezentací ( význam a funkce galerie, praktické základy instalace výtvarného díla apod. )

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Vztah člověka k prostředí

návštěvy místních galerií, seznámení se s funkcí uměleckého díla

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Komunikace

využívání dovedností týkajících se verbální i neverbální komunikace v rámci animace výtvarného díla v galeriích

Klíčové kompetence

Kompetence k učení
  • využívá výpočetní techniky, aplikačního i výukového software
  • samostatně i v týmu experimentuje a navrhuje
Kompetence k řešení problémů
  • využívá svých předchozích zkušeností,vědomostí a dovedností
  • umí vyhledávat informace z oblasti umění a zpracovat je
Kompetence komunikativní
  • různými způsoby vyjádří své názory, pocity a myšlenky
Kompetence sociální a personální
  • dodržuje termín splnění úkolu a domluvená pravidla
  • spolupracuje ve skupině spolu s učitelem a s ostatními žáky, aktivně ovlivňuje výtvarný projev či hudební projev
Kompetence občanské
  • dle svých možností reprezentuje školu
  • respektuje požadavky životního prostředí, chrání přírodu a uvědomuje si, že jsme její součástí
Kompetence pracovní
  • je schopen připravit si a udržovat v pořádku pracovní prostor a pracovní pomůcky tak, aby byla zajištěna jejich funkčnost