Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273
Učební osnovy
6. ročník
Výtvarné činnosti
Experimentální kresba a malba
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- spontánní kresba na základě sluchového, haptického, chuťového, čichového, pohybového a vizuálního vjemu
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání vyřešení problému u malby s netradičními materiály Kreativita výběr originálních materiálů a jejich používání |
Hudební výchova 6. ročník Poslechové činnosti |
Prostorová tvorba
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- drobné keramické plastiky modelované v hlíně
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Kreativita originální práce s papírem a textilem |
Praktické činnosti 6. ročník Práce s technickými materiály |
Grafické techniky
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- tisk z výšky
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Kreativita originální navrhovámí různých grafických technik |
Výtvarné umění a životní prostředí
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- seznámení se s funkcí výtvarného díla, jeho prezentací ( význam a funkce galerie, praktické základy instalace výtvarného díla apod. )
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Vztah člověka k prostředí návštěvy místních galerií, seznámení se s funkcí uměleckého díla OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Komunikace využívání dovedností týkajících se verbální i neverbální komunikace v rámci animace výtvarného díla v galeriích |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- využívá výpočetní techniky, aplikačního i výukového software
- samostatně i v týmu experimentuje a navrhuje
Kompetence k řešení problémů
- využívá svých předchozích zkušeností,vědomostí a dovedností
- umí vyhledávat informace z oblasti umění a zpracovat je
Kompetence komunikativní
- různými způsoby vyjádří své názory, pocity a myšlenky
Kompetence sociální a personální
- dodržuje termín splnění úkolu a domluvená pravidla
- spolupracuje ve skupině spolu s učitelem a s ostatními žáky, aktivně ovlivňuje výtvarný projev či hudební projev
Kompetence občanské
- dle svých možností reprezentuje školu
- respektuje požadavky životního prostředí, chrání přírodu a uvědomuje si, že jsme její součástí
Kompetence pracovní
- je schopen připravit si a udržovat v pořádku pracovní prostor a pracovní pomůcky tak, aby byla zajištěna jejich funkčnost