Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273
Učební osnovy
6. ročník
Matematika
Shrnutí a opakováhí učiva z 1. - 5.ročníku
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- přirozená čísla |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání pamětné počítání,načrtávání útvarů |
Fyzika 6. ročník Fyzikální veličiny |
Desetinná čísla
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- desetinná čísla - převod desetinných zlomků a desetinných čísel |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání práce s číselnou osou Řešení problémů a rozhodovací dovednosti převody jednotek |
Fyzika 6. ročník Fyzikální veličiny |
Fyzika 6. ročník Fyzikální veličiny |
Úhel
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- úhel, přenášení úhlu
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání vyhledávání úhlů v okolí |
Zeměpis 6. ročník Glóbus a mapa |
Fyzika 7. ročník Světelné jevy Zeměpis 6. ročník Glóbus a mapa |
Kvádr, krychle
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- zobrazení krychle, kvádru |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání modelování kvádru a krychle Řešení problémů a rozhodovací dovednosti řešení slovních úloh |
Fyzika 6. ročník Fyzikální veličiny Praktické činnosti 6. ročník Práce s technickými materiály |
Fyzika 6. ročník Fyzikální veličiny Výtvarná výchova 7. ročník Rozvíjení smyslové citlivosti Praktické činnosti 6. ročník Práce s technickými materiály |
Dělitelnost přirozených čísel
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- násobek, dělitel |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání řešení slovních úloh Mezilidské vztahy spolupráce ve skupině |
Osová souměrnost
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- shodné geometrické útvary
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání vyhledávání osově souměrných útvarů Řešení problémů a rozhodovací dovednosti sestrojování obrazců osově souměrných |
Fyzika 7. ročník Světelné jevy Přírodopis 7. ročník Biologie rostlin Praktické činnosti 6. ročník Práce s technickými materiály |
Fyzika 7. ročník Světelné jevy Přírodopis 7. ročník Biologie rostlin |
Nestandardní aplikační úlohy a problémy
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- číselné a logické řady
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Mezilidské vztahy spolupráce ve skupině Řešení problémů a rozhodovací dovednosti řešení číselných řad |
Trojúhelník
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- vnější a vnitřní úhly trojúhelníku |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání vyhledávání trojúhelníků v okolí Řešení problémů a rozhodovací dovednosti provádění konstrukcí |
Matematická olympiáda
matematická soutěž dle zájmu žáků
Pythagoriáda
matematická soutěž dle zájmu žáků
Matematický klokan
matematická soutěž dle zájmu žáků
Klíčové kompetence
Kompetence k řešení problémů
- porozumí textu matematické úlohy a pracuje s ním
- využívá svých předchozích zkušeností,vědomostí a dovedností
- volí vhodné způsoby a postupy řešení
- ověřuje správnost řešení
Kompetence komunikativní
- vyjadřuje a obhajuje svůj názor vhodným způsobem
- k vyjádření používá grafického znázornění a příslušné matem. symboly
Kompetence sociální a personální
- pracuje podle určených pravidel spolupráce v týmu
Kompetence občanské
- uvědomuje si svá práva a povinnosti, je zodpovědný za svou přípravu na vyučování a za splnění daných úkolů
Kompetence pracovní
- připravuje si a udržuje v pořádku svůj pracovní prostor a pracovní pomůcky