Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273
Učební osnovy
6. ročník
Dějepis
Člověk v dějinách
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- význam zkoumání dějin
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Objevujeme Evropu a svět promítání na dané téma |
Zeměpis 6. ročník Glóbus a mapa |
Zeměpis 6. ročník Regiony světa |
Počátky lidské společnosti
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- doba kamenná
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Mezilidské vztahy rozhovor na téma změny postavení jednotlivých členů ve společnosti Komunikace dramatizace na téma vývoj lidské řeči VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Evropa a svět nás zajímá vyprávění na téma denní režim dětí dnes a v pravěku ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Vztah člověka k prostředí práce s mapou |
Anglický jazyk - 1. cizí jazyk 8. ročník Past and present ( minulost a přítomnost) Přírodopis 8. ročník Biologie člověka Výtvarná výchova 6. ročník Ověřování komunikačních účinků |
Nejstarší civilizace, kořeny evropské kultury
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- nejstarší starověké civilizace a jejich kulturní odkaz |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Poznávání lidí srovnávání starověkých kultur Mezilidské vztahy zkoumání ikonografických pramenů Hodnoty, postoje, praktická etika srovnávání starověkého zákoníku se současným právem VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA
Občan, občanská společnost a stát diskuse na téma práva a pvinnosti ve starověku a dnes Principy demokracie jako formy vlády a způsobu rozhodování práce se schématy VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Objevujeme Evropu a svět práce s historickým atlasem |
Český jazyk a literatura 6. ročník Literární výchova Výchova k občanství a ke zdraví 7. ročník Řízení společnosti a lidská práva Zeměpis 6. ročník Regiony světa |
Český jazyk a literatura 6. ročník Literární výchova Anglický jazyk - 1. cizí jazyk 8. ročník Past and present ( minulost a přítomnost) Matematika 8. ročník Druhá mocnina a odmocnina.Pythagorova věta Matematika 8. ročník Kružnice, kruh Výtvarná výchova 6. ročník Ověřování komunikačních účinků |
Exkurze se zaměřením na historii
seznámení s historií českého státu
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- osvojuje si obecně užívané termíny, symboly a znaky
Kompetence k řešení problémů
- vypracuje úkol s využitím nabídnutých informačních zdrojů
Kompetence komunikativní
- zapojuje se do diskuse, bere v úvahu názory druhých
Kompetence sociální a personální
- aktivně se podílí na práci ve skupině
- podílí se na utváření příjemné atmosféry v týmu
Kompetence občanské
- uvědomuje si svá práva a povinnosti, je zodpovědný za svou přípravu na vyučování a za splnění daných úkolů
Kompetence pracovní
- připravuje si a udržuje v pořádku svůj pracovní prostor a pracovní pomůcky
- podílí se na zpracovávání projektů