Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání - Moje škola - www
Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273

Učební osnovy

7. ročník


Anglický jazyk - 1. cizí jazyk


3  týdně, P
The World (svět)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • dorozumí se v běžných každodenních situacích, umí napsat krátké gramaticky správné texty
  • požádá o službu, pochopí jednoduchý text z učebnice, rozumí jednoduchému projevu a konverzaci
  • rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně
  • rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace, který se týká osvojovaných témat
  • vyžádá si službu
  • zeptá se na osobní informace
  • pohovoří o tom, v čem se věci liší
  • shrne text o Spojeném království
  • aplikuje postoje a způsobilosti, které rozvíjejí mezilidské vztahy

- moje země
- slovní zásoba: přídavná jména, přírodní útvary, zeměpisné názvy, počasí
- gramatické struktury: 2. a 3. stupeň přídavných jmen
- pravopis
- gramatické struktury: přirovnání

 

Entertainment (zábava)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • dorozumí se v běžných každodenních situacích, umí napsat krátké gramaticky správné texty
  • vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech
  • rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace
  • požádá o službu, pochopí jednoduchý text z učebnice, rozumí jednoduchému projevu a konverzaci
  • rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně
  • rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace, který se týká osvojovaných témat
  • vyžádá si službu
  • zeptá se na osobní informace
  • zeptá se ostatních, co v poslední době dělali
  • rozumí informacím v rozhovoru o pracovních pozicích
  • rozlišuje manipulační působení médií a identifikuje se s pozitivními prosociálními vzory

- slovní zásoba: volný čas
- gramatické struktury: budoucí čas „going to“
- příslovce s – ly
- gramatické struktury: přídavná jména a příslovce
- gramatické struktury: have to
- slovní zásoba: druhy filmů
- návrhy
- společenský program

 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Fungování a vliv médií ve společnosti

rozhovory o filmu a televizi

The present (přítomnost)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí textům o osobních údajích
  • vypráví jednoduchý příběh či událost; popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života

- základní slovní zásoba pro zahájení, vedení a ukončení komunikace
- přítomný čas průběhový a prostý

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Poznávání lidí

základní seznamovací fráze a otázky, rozhovor

My life (můj život)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí textu o stěhování
  • porovná život v současnosti s životem v minulosti
  • hovoří o životě v minulosti
  • vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech
  • rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace
  • vede běžnou konverzaci; umí se seznámit s lidmi; umí vytvořit různá požádání
  • zeptá se na základní informace a adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích
  • rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně
  • rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace, který se týká osvojovaných témat
  • tvoří otázky ohledně toho, co kdo dělal, hovoří o tom, co dělal o víkendu
  • rozumí textu o členech rodiny
  • užívá zájmen v textu o různých lidech
  • je vnímavý k sociálním problémům, v kontextu své situace a svých možností přispívá k jejich řešení
  • čte text o rodině
  • mluví o tom, co osoby obvykle dělají a nedělají, co mají rádi a co nemají rádi
  • vyzývá ostatní ke společným aktivitám; popisuje plány do budoucna

- domov, cestování
- gramatické struktury: past simple, ago
- setkávání s lidmi
- požádání
- volný čas; gramatické struktury; slovní zásoba.
- rodina; slovní zásoba
- vyjádření obliby v nějaké činnosti: like + ing
- srozumitelná výslovnost a schopnost sluchem rozlišit prvky fonologického systému
- intonace

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

Objevujeme Evropu a svět

čtení o různých částech světa

The future (budoucnost)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech
  • rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace
  • rozumí prediktivnímu textu
  • vede rozhovor o vynálezu; účastníci rozhovoru hovoří o svých názorech na to, co se v budoucnu stane
  • vede běžnou konverzaci; umí nabídnout pomoc druhým; umí tvořit návrhy
  • rozumí dotazníku týkajícímu se budoucnosti
  • rozumí odhadům budoucích dějů
  • napíše text, v němž popíší své názory na to, jaká bude budoucnost
  • reaguje na jednoduché písemné sdělení
  • analyzuje etické aspekty různých životních situací
  • vyplní dotazník o své budoucnosti
  • při osvojování slovní zásoby zvolí nejvhodnější informační zdroj a efektivně ho používá
  • vyplní základní údaje o sobě ve formuláři

- člověk a společnost; gramatické struktury
- moderní technologie a média
- budoucí čas will
- gramatické struktury: will pro rozhodnutí a nabídky
- volný čas; reakce na podnět
- způsob života; okruh slovní zásoby: místa
- vyjádření pravděpodobnosti
- práce se slovníkem
- budoucí čas "going to" pro vyjádření záměru
 
 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Sebepoznání a sebepojetí

plánování své budoucnosti

Výchova k občanství a ke zdraví

7. ročník

Život mezi lidmi

Praktické činnosti

8. ročník

Svět práce

Tělesná výchova

7. ročník

Netradiční sporty

Times and places (časy a místa)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • hovoří o tom, co lidé v minulosti dělali, udává časové údaje
  • vede běžnou konverzaci; používá prostředky zdvořilosti pro vyjádření zájmu
  • odhaduje, kdo co udělal

- gramatické struktury; slovní zásoba: časové výrazy
- minulý čas průběhový
- reakce na podněty
- příroda, gramatické struktury
- bydlení
- slovní zásoba: části a vybavení domu
- reálie - Britain

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Rozvoj schopností poznávání

vyprávění o tom, co se v minulosti stalo a co si zapamatoval

Výtvarné činnosti

7. ročník

Experimentální kresba a malba

Klíčové kompetence

Kompetence k učení
  • cítí potřebu vlastního rozvoje v oblasti cizího jazyka
  • aktivně používá dříve nabyté vědomosti
Kompetence k řešení problémů
  • k řešení problémů využívá veškeré dostupné prostředky
  • má samostatný a aktivní přístup k řešení problémů
Kompetence komunikativní
  • dbá na kvalitu svého projevu ústního i písemného
  • adekvátně vyjadřuje své názory
  • komunikuje cizím jazykem na úrovni dané ročníkem
Kompetence sociální a personální
  • aktivně se podílí na práci ve skupině
  • spolupracuje s učitelem
  • kooperuje s lidmi ze svého okolí
  • respektuje různé názory a je schopen se z nich poučit
Kompetence občanské
  • je zodpovědný za svou přípravu na vyučování a za splnění daných úkolů
  • dle svých možností reprezentuje školu v oblasti cizích jazyků
Kompetence pracovní
  • v příkladech z praxe aktivně využívá cizí jazyk