Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání - Moje škola - www
Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273

Učební osnovy

7. ročník


Konverzace v anglickém jazyce


1  týdně, V
Environment (životní prostředí)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • v konverzaci užívá výrazy z oblasti ochrany životního prostředí a ekologie
  • rozumí jednoduché a zřetelně vyslovované promluvě
  • čte nahlas a plynule
  • používá dvojjazyčný slovník
  • rozumí jednoduchým textům
  • odvodí pravděpodobný význam nových slov

- slovní zásoba: meteorologické jevy, způsoby znečištění, ekologie atd.
- četba článků o životním prostředí
- překlady odbornějších textů
- environmentální dokumenty v původním znění
- práce s textem, vyhledávání klíčových slov
- kladení otázek

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Ekosystémy

získávání slovní zásoby z tématu životního prostředí, komunikace a rozhovory na téma ochrany přírody, čtení textů o ekologii

Základní podmínky života

získávání slovní zásoby z tématu životního prostředí, komunikace a rozhovory na téma ochrany přírody, čtení textů o ekologii

Lidské aktivity a problémy životního prostředí

získávání slovní zásoby z tématu životního prostředí, komunikace a rozhovory na téma ochrany přírody, čtení textů o ekologii

Vztah člověka k prostředí

získávání slovní zásoby z tématu životního prostředí, komunikace a rozhovory na téma ochrany přírody, čtení textů o ekologii

Přírodopis

7. ročník

Praktické poznávání přírody

Festivals (svátky)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • pohovoří o základních svátcích v anglicky mluvících zemích a uvede jejich specifika
  • písemně i slovně komunikuje na téma svátků a oslav se své rodině
  • čte nahlas a plynule foneticky správně texty
  • pracuje s autentickými materiály

- seznámení se se základními svátky v anglofonním prostředí, s jejich historií a průběhem
- svátky ve vlastní rodině, kdo, co a jak slaví, způsoby oslav, jejich průběh
- četba o svátcích v anglofonním prostředí
- konverzace - kladení otázek ohledně narozenin

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kreativita

vytváření angl. přáníček a pohlednic

Komunikace

rozhovory a čtení o svátcích v angl. mluvících zemích

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

Evropa a svět nás zajímá

rozhovory a čtení o svátcích v angl. mluvících zemích

Jsme Evropané

rozhovory a čtení o svátcích v angl. mluvících zemích

Shopping (nakupování)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • v hovoru o nakupování užívá příslušnou slovní zásobu
  • samostatně nebo v týmu vytváří fiktivní nabídky zboží, přitom správně určuje jeho množství
  • adekvátně reaguje

- slovní zásoba: obchody, druhy zboží a profese
- nakupování, co kde nakoupit, vytváření fiktivních nabídek
- gramatika: udávání množství (počitatelná a nepočitatelná jména)

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Komunikace

realizace scének v obchodě, hraní rolí

Free time (volný čas)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • komunikuje na téma volný čas, hovoří o svém volném čase i o volném čase druhých
  • tvoří otázky zjišťující a doplňující
  • domluví se na společném programu

- slovní zásoba: volnočasové aktivity, trávení volného času
- scénky - trávení volného času

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Komunikace

popisování trávení volného času

Sports
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • v konverzaci o sportu používá adekvátní sportovní terminologii
  • písemně nebo slovně popisuje průběh utkání/závodu, též vyjádří svůj názor
  • při hovoření o uplynulém ději užívá minulých časů

- názvy sportů v angličtině, pojmenování výbavy a osob
- rozhovory o průběhu utkání/závodu
- gramatické struktury: minulý čas prostý a průběhový v základních situacích
- písemný popis sportovní události
- interview se sportovcem

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Sportovní hry

7. ročník

Sportovní hry

Food and drink (jídlo a pití)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • popisuje druhy nápojů a potravin, též profese ve veřejném stravování
  • objedná jídlo i nápoje v restauraci, užije k tomu ustálených obratů
  • v rámci modelových situací přebírá role hosta/obsluhy v restauraci
  • sestaví písemné sdělení o cizí národní kuchyni

- slovní zásoba: názvy pokrmů, nápojů a surovin
- konverzace v restauraci, fráze obraty
- vytváření modelových situací v oblasti gastronomie
- specifika národní kuchyně anglicky mluvících zemí

Travelling (cestování)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • popisuje druhy dopravních prostředků a věcí s nimi spojených
  • objedná a zamluví letenku/lístek, užije k tomu výrazy ustálené pro tento typ konverzace
  • v rámci modelových situací přebírá role cestujícího/personálu
  • odvodí význam nových slov z kotextu

- slovní zásoba: dopravní prostředky a věci s nimi související
- objednávání a zamlouvání letenek/lístků, konverzace se zaměstnanci dopravních služeb
- vytváření modelových situací v rámci tématu cestování
- texty s novou slovní zásobou

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

Evropa a svět nás zajímá

realizace scének z oblasti cestování, poznávání destinací

Objevujeme Evropu a svět

realizace scének z oblasti cestování, poznávání destinací

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Multikulturalita

realizace scének z oblasti cestování, poznávání destinací

Klíčové kompetence

Kompetence k učení
  • cítí potřebu vlastního rozvoje v oblasti cizího jazyka
Kompetence k řešení problémů
  • má samostatný a aktivní přístup k řešení problémů
Kompetence komunikativní
  • dbá na kvalitu svého projevu ústního i písemného
  • komunikuje cizím jazykem na úrovni dané ročníkem
Kompetence sociální a personální
  • aktivně se podílí na práci ve skupině
  • spolupracuje s učitelem
  • kooperuje s lidmi ze svého okolí
Kompetence občanské
  • je zodpovědný za svou přípravu na vyučování a za splnění daných úkolů
Kompetence pracovní
  • v příkladech z praxe aktivně využívá cizí jazyk