Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273
Učební osnovy
7. ročník
Výtvarná výchova
Rozvíjení smyslové citlivosti
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- prvky vizuálně obrazného vyjádření - kresebné etudy - objem, tvar, linie - šrafování
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání uvažování prostřednictvím smyslového vnímání o výtvarných dílech Sebepoznání a sebepojetí vytváření abstraktního obrazu v rámci různých výtvarných technik a sebepoznání Psychohygiena získávání dovednosti pro pozitivní naladění mysli při modelaci VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Evropa a svět nás zajímá vyprávění o kulturách jiných zemí (po exkurzi v galerii) |
Matematika 6. ročník Kvádr, krychle Matematika 7. ročník Hranoly Výchova k občanství a ke zdraví 7. ročník Člověk a kultura Fyzika 7. ročník Světelné jevy Hudební výchova 7. ročník Poslechové činnosti |
Matematika 7. ročník Hranoly Hudební výchova 7. ročník Poslechové činnosti |
Upaltňování subjektivity
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- odstín - sytost, tón, harmonie, kontrast, jemné rozdíly - využití ve volné tvorbě i praktickém užití (např. oděv, vzhled interiéru)
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání poznávání lidských smyslů, experimentální malba, učení smyslového vnímání Řešení problémů a rozhodovací dovednosti samostatné řešení výtvarných problémů ( kresba, malba, grafika, modelování) ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Ekosystémy zařazení environmentálních námětů (moře, město, les) do drobných tématických projektů MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Tvorba mediálního sdělení práce s internetem, příspěvky na školní stránky (výtvarné práce dětí) |
Výchova k občanství a ke zdraví 7. ročník Majetek v našem životě Hudební výchova 7. ročník Poslechové činnosti |
Hudební výchova 7. ročník Vokální činnosti Hudební výchova 7. ročník Instrumentální činnosti Hudební výchova 7. ročník Poslechové činnosti |
Ověřování komunikačních účinků
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- událost - originální dokončení situace) |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Kreativita kreativní zacházení s uměleckým dílem VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Jsme Evropané srovnávání evropských výtvarných děl MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Fungování a vliv médií ve společnosti diskuse o vlivu medií na výtvarné umění |
Český jazyk a literatura 7. ročník Literární výchova Informatika 6. ročník Prezentační program (Powerpoint) Informatika 8. ročník Prezentační program (Powerpoint) Dějepis 7. ročník Křesťanství a středověká Evropa Dějepis 7. ročník Objevy a dobývání, počátky nové doby |
Informatika 8. ročník Prezentační program (Powerpoint) |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- využívá výpočetní techniky, aplikačního i výukového software
- samostatně i v týmu experimentuje a navrhuje
- využívá různé informační zdroje
Kompetence k řešení problémů
- využívá svých předchozích zkušeností,vědomostí a dovedností
- umí vyhledávat informace z oblasti umění a zpracovat je
- zbavuje se předsudků a snaží se rozumět i jiným kulturám a uměleckým přístupům
Kompetence komunikativní
- různými způsoby vyjádří své názory, pocity a myšlenky
Kompetence sociální a personální
- dodržuje termín splnění úkolu a domluvená pravidla
Kompetence občanské
- dle svých možností reprezentuje školu
- vnímá, chrání a oceňuje naše výtvarné tradice a kulturní historické dědictví
- respektuje požadavky životního prostředí, chrání přírodu a uvědomuje si, že jsme její součástí
Kompetence pracovní
- podílí se na zpracovávání projektů