Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání - Moje škola - www
Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273

Učební osnovy

7. ročník


Německý jazyk -2. cizí jazyk


2  týdně, V
Erste Schritte (první kroky)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům
  • užívá německé pozdravy
  • užívá německé číslovky v rozsahu 0 – 20
  • pojmenuje německy základní barvy
  • rozumí jednoduchým pokynů a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně

- abeceda.
- fonetické znaky
- výslovnostní návyky
- vztah mezi zvukovou a obrazovou podobou slova
- hláskování jmen 
- pozdravy. pozdrav, rozloučení
- pozdravy v německy mluvících zemích
- jazykolamy.          
- dny v týdnu                                              
- číslovky 0–20.    
- telefonování
- barvy.                                                       
- německá města, osobnosti
- jména.               
- německá dívčí, chlapecká a zvířecí jména
- Internacionalizmy

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Poznávání lidí

vzájemné poznávání a pojmenovávání

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Tvorba mediálního sdělení

první formulace základních údajů o sobě v cizím jazyce

Ich heiße, ich wohne in ... (jmenuji se, bydlím…)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí některým známým názvům, slovům a velmi jednoduchým větám
  • zapojí se do jednoduchých rozhovorů
  • sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
  • učí se napsat krátké, jednoduché vzkazy a stručná sdělení
  • stručně pohovoří o sobě
  • rozumí krátkému jednoduchému textu, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu, a vyhledá v něm požadovanou informaci
  • vyplní základní údaje o sobě ve formuláři

- představení se, tykání
- 1., 2.os. č. j. pravidel. sloves
- poděkování       
- slovosled oznamovací věty
- otázky, odpovědi                                         
- slovosled W-otázek                                     
- vyplnění formuláře
- sloveso sein
- vykání 3. os. mn. č. pravidel. sloves
- písemné sdělení základních údajů o osobě                                          
- 1. os. č. j. mögen – ich mag
- zápor nicht
- Deutschland, Österreich,  Schweiz, Tschechien
- ja-nein – otázky (zjišťovací)
- Wer ist das? Wer wohnt wo?
- 3. os. j.č. pravidel. sloves,
- získávání informací                                     
- Projekt „ICH“ vyprávění o sobě

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Sebepoznání a sebepojetí

podávání informací o sobě a ostatních

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Stavba mediálních sdělení

první formulace základních údajů o sobě v cizím jazyce

Meine Familie (moje rodina)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • jednoduše představí členy rodiny
  • užívá základní přivlastňovací výrazy
  • rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat
  • učí se základní předložky

- představení členů rodiny                                
- mein –- meine přivlastňování
- základní prostorová orientace                         
- dein – deinen přivlastňování
- Gegenteile  přídavné jméno v přísudku
- vazba „von“,
- Bildergeschichte - vyprávění obrázkového příběhu

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Hodnoty, postoje, praktická etika

pojmenování protikladů

Freunde (přátelé)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí některým známým názvům, slovům a velmi jednoduchým větám
  • postupně se učí klást a zodpovídat jednoduché otázky o bezprostředních záležitostech nebo o velmi známých tématech
  • učí se napsat krátké, jednoduché vzkazy a stručná sdělení
  • stručně pohovoří o svém kamarádovi
  • hovoří o svých zájmech
  • zapojí se do jednoduchých rozhovorů
  • rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu

- časové údaje     
- předložka „um“
- popis osoby      
- vyprávění o zájmech
- gern - am liebsten
- nepřímý pořádek slov  v oznamovací větě
- čtení s porozuměním
- Projekt „Mein Freund“ vyprávění o kamarádovi

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Kulturní diference

vnímání a pojmenování odlišností u lidí

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Stavba mediálních sdělení

čtení s porozuměním, tvorba mediálního sdělení

Schule, Schule (škola)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • porozumí některým známým názvům, slovům a velmi jednoduchým větám
  • postupně se učí klást a zodpovídat jednoduché otázky o bezprostředních záležitostech nebo o velmi známých tématech
  • učí se napsat krátké, jednoduché vzkazy a stručná sdělení
  • pojmenuje školní věci
  • hovoří o svých věcech a užívá správné členy
  • sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
  • rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům

- schulsachen pojmenovávání školní věci
- určitý člen der, die, das
- neurčitý člen
- otázka “Wie heißt das auf Deutsch?“
- zápor kein
- popis předmětů
- posouzení správnosti
- příkaz rozkazovací způsob

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Práce v realizačním týmu

práce na mediálním sdělení ve skupině

Mein Hobby (mé záliby)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • zjednodušeně popíše, co v týdnu dělá
  • sestaví jednoduchý dopis (E-mail) v němčině
  • učí se napsat krátké, jednoduché vzkazy a stručná sdělení
  • sestaví jednoduché vyprávění o svých koníčcích
  • stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení
  • napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat

- časování pravidelných sloves v přítomném čase
- časování slovesa sein                                      
- popis činností během týdne
- předložka „am“ v časových údajích
- telefonování: domluva,  odmítnutí
- e-mail, dopis, odpověď na dopis
- vyprávění o koníčcích
- dopisování, chatování

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Psychohygiena

vyprávění o volném času

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

Objevujeme Evropu a svět

komunikace mezi lidmi z různých zemí, účast v projektech, spolupráce

Informatika

6. ročník

Textový editor (Word)

Informatika

6. ročník

Vyhledávání informací a komunikace

Klíčové kompetence

Kompetence k učení
  • cítí potřebu vlastního rozvoje v oblasti cizího jazyka
Kompetence k řešení problémů
  • má samostatný a aktivní přístup k řešení problémů
Kompetence komunikativní
  • dbá na kvalitu svého projevu ústního i písemného
  • komunikuje cizím jazykem na úrovni dané ročníkem
Kompetence sociální a personální
  • aktivně se podílí na práci ve skupině
  • spolupracuje s učitelem
Kompetence občanské
  • je zodpovědný za svou přípravu na vyučování a za splnění daných úkolů
Kompetence pracovní
  • v příkladech z praxe využívá cizí jazyk