Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273
Učební osnovy
7. ročník
Matematika
Shrnutí a opakování učiva ze 6. ročníku
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- desetinná čísla
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání pamětné počítání Řešení problémů a rozhodovací dovednosti řešení slovních úloh |
Racionální čísla
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- zlomek, úpravy zlomků
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání výpočty v oboru racionálních čísel Řešení problémů a rozhodovací dovednosti řešení slovních úloh ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Vztah člověka k prostředí řešení slovních úloh na danou tématiku |
Fyzika 7. ročník Převádění jednotek Fyzika 7. ročník Klid a pohyb tělesa |
Fyzika 7. ročník Převádění jednotek Fyzika 7. ročník Klid a pohyb tělesa Fyzika 8. ročník Práce, energie Fyzika 8. ročník Teplo, změny skupenství Fyzika 8. ročník Vedení elektrického proudu v obvodu Fyzika 9. ročník Elektromagnetické jevy |
Shodnost a středová souměrnost
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- shodnost geometrických útvarů
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání rozeznávání shodných a středově souměrných útvarů Komunikace vyhledání středově souměrných útvarů používaných ve stavebnictví Řešení problémů a rozhodovací dovednosti sestrojování obrazců středově souměrných |
Poměr, přímá a nepřímá úměrnost
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- poměr |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání rozeznávání úměrnosti Komunikace vytvoření plánu v daném měřítku Řešení problémů a rozhodovací dovednosti využívání trojčlenky ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Vztah člověka k prostředí řešení slovních úloh na dané téma |
Fyzika 7. ročník Klid a pohyb tělesa Fyzika 7. ročník Síla a skládání sil Fyzika 7. ročník Účinky síly na těleso Fyzika 7. ročník Mechanické vlastnosti kapalin Zeměpis 6. ročník Glóbus a mapa |
Fyzika 7. ročník Síla a skládání sil Fyzika 7. ročník Účinky síly na těleso Fyzika 7. ročník Mechanické vlastnosti kapalin Fyzika 8. ročník Vedení elektrického proudu v obvodu Fyzika 9. ročník Elektromagnetické jevy Chemie 8. ročník Směsi Zeměpis 6. ročník Glóbus a mapa |
Čtyřúhelník
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- rovnoběžník a jeho vlastnosti
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání načrtávání a rozlišování různých druhů čtyřúhelníků Řešení problémů a rozhodovací dovednosti řešení slovních úloh |
Procenta
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- procento, základ, procentová část, počet procent
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání určení základu, procentové části a počtu procent Řešení problémů a rozhodovací dovednosti řešení slovních úloh ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Vztah člověka k prostředí řešení slovních úloh na dané téma |
Výchova k občanství a ke zdraví 7. ročník Majetek v našem životě |
Výchova k občanství a ke zdraví 7. ročník Majetek v našem životě Chemie 8. ročník Kyseliny a hydroxidy |
Hranoly
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- hranol
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání rozeznávání hranolů Komunikace vytvoření modelu hranolu Řešení problémů a rozhodovací dovednosti řešení slovních úloh |
Výtvarná výchova 7. ročník Rozvíjení smyslové citlivosti |
Fyzika 7. ročník Převádění jednotek Výtvarná výchova 7. ročník Rozvíjení smyslové citlivosti |
Matematická olympiáda
matematická soutěž dle zájmu žáků
Pythagoriáda
matematická soutěž dle zájmu žáků
Matematický klokan
matematická soutěž dle zájmu žáků
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- vyhledává a třídí data a informace, pracuje s nimi
Kompetence k řešení problémů
- porozumí textu matematické úlohy a pracuje s ním
- využívá svých předchozích zkušeností,vědomostí a dovedností
- volí vhodné způsoby a postupy řešení
- ověřuje správnost řešení
Kompetence komunikativní
- vyjadřuje a obhajuje svůj názor vhodným způsobem
- k vyjádření používá grafického znázornění a příslušné matem. symboly
Kompetence sociální a personální
- pracuje podle určených pravidel spolupráce v týmu
Kompetence občanské
- uvědomuje si svá práva a povinnosti, je zodpovědný za svou přípravu na vyučování a za splnění daných úkolů
Kompetence pracovní
- připravuje si a udržuje v pořádku svůj pracovní prostor a pracovní pomůcky