Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání - Moje škola - www
Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273

Učební osnovy

7. ročník


Výtvarné činnosti


1  týdně, V
Experimentální kresba a malba
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • na základě projektové výuky procvičuje a upřesňuje složitější techniky experimentální kresby a malby

- hry s linií, využití náhody,
- spontánní kresba na základě sluchového, haptického, chuťového, čichového, pohybového a vizuálního vjemu
- malba netradičními materiály

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kreativita

vymýšlení originálních způsobů pro spontálnní výtvarný projev

Rozvoj schopností poznávání

cvičení svého smyslového vnímání na základě spontálnní kresby

Hudební výchova

7. ročník

Poslechové činnosti

Anglický jazyk - 1. cizí jazyk

7. ročník

Times and places (časy a místa)

Prostorová tvorba
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • na základě projektové výuky prozkoumává složitější techniky 3D experimentální tvorby

- modelování rozměrnějších plastik
- úprava papíru a práce s papírem
- recyklace papíru ( např. muchláž, roláž, dekoláž )
- práce s textilem

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kreativita

navrhování možností pro práci typu rozměrnějších plastik (v týmu)

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Ekosystémy

diskuse o recyklaci a obnově přírodních vzorů

Praktické činnosti

6. ročník

Práce s technickými materiály

Grafické techniky
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • na základě projektové výuky procvičuje a upřesňuje složitější techniky grafické tvorby

- různé techniky tisku z výšky
( např. linoryt, papíroryt )

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kreativita

dokončování výtvarných nápadů prostřednictvím tisku z výšky

Výtvarné umění a životní prostředí
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • na základě výtvarné tvorby, výkladu, diskuse, besedy, exkurze, návštěvy výstavy nebo animace výtvarného díla si vytváří pozitivní vztah k umění a estetice, citlivě vnímá okolní skutečnost uměleckou i mimouměleckou

- land art a empaketáž
- percepce a interpretace výtvarného díla
- instalace výtvarného díla v krajině

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Ekosystémy

využívání ekosystémů (les, pole, vesnice a atd.) pro výtvarnou techniku land art a empaktáž

Výchova k občanství a ke zdraví

7. ročník

Člověk a kultura

Klíčové kompetence

Kompetence k učení
  • využívá výpočetní techniky, aplikačního i výukového software
  • samostatně i v týmu experimentuje a navrhuje
  • využívá různé informační zdroje
Kompetence k řešení problémů
  • využívá svých předchozích zkušeností,vědomostí a dovedností
  • umí vyhledávat informace z oblasti umění a zpracovat je
  • zbavuje se předsudků a snaží se rozumět i jiným kulturám a uměleckým přístupům
Kompetence komunikativní
  • různými způsoby vyjádří své názory, pocity a myšlenky
Kompetence sociální a personální
  • dodržuje termín splnění úkolu a domluvená pravidla
Kompetence občanské
  • dle svých možností reprezentuje školu
  • vnímá, chrání a oceňuje naše výtvarné tradice a kulturní historické dědictví
  • respektuje požadavky životního prostředí, chrání přírodu a uvědomuje si, že jsme její součástí
Kompetence pracovní
  • podílí se na zpracovávání projektů