Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273
Učební osnovy
7. ročník
Hudební výchova
Vokální činnosti
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- pěvecký a mluvní projev
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání zpívání, rytmizování, melodizace krátkých textů Komunikace rytmická melodická cvičení, naslouchání projevům druhých ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Vztah člověka k prostředí tvorba vlastních textů MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Práce v realizačním týmu sborový zpěv |
Výtvarná výchova 7. ročník Upaltňování subjektivity |
Instrumentální činnosti
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- hra na melodické a rytmické či klasické hudební nástroje (nástrojová reprodukce melodií, hra a tvorba doprovodů, nástrojová improvizace)
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Kreativita dramatizace projevů, reprodukce melodií Mezilidské vztahy dramatizace projevů, reprodukce melodií Kooperace a kompetice rozdělení rolí hudebního doprovodu Řešení problémů a rozhodovací dovednosti rozdělení rolí hudebního doprovodu VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Evropa a svět nás zajímá poznávání hudebních nástrojů podle původů MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Práce v realizačním týmu tvorba plakátů s vyobrazením nástrojů |
Výtvarná výchova 7. ročník Upaltňování subjektivity |
Hudebně pohybové činnosti
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- pohybový doprovod znějící hudby – taktování, taneční kroky, skupinové tance, vlastní pohybové ztvárnění, pantomima
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Seberegulace a sebeorganizace ztvárnění rytmické složky hudby pohybem Kreativita ztvárnění rytmické složky hudby pohybem Mezilidské vztahy prezentace pohybových projevů Řešení problémů a rozhodovací dovednosti prezentace pohybových projevů VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Evropa a svět nás zajímá poznávání původů tanců, pozorování skupinových tanců MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Princip sociálního smíru a solidarity napodobování pohybů různých etnik MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Práce v realizačním týmu napodobování pohybů různých etnik ve skupinách |
Tělesná výchova 7. ročník Pohybové hry Tělesná výchova 7. ročník Gymnastika |
Tělesná výchova 7. ročník Gymnastika |
Poslechové činnosti
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- orientace v hudebním prostoru a analýza hudební skladby (postihování hudebně výrazových prostředků, významné sémantické prvky užité ve skladbě..)
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti výběr hudby k určité příležitosti VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA
Občan, občanská společnost a stát koncerty VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Evropa a svět nás zajímá koncerty MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Lidské vztahy analýza hudebních aktivit v rodinách MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Interpretace vztahu mediálních sdělení a reality zhodnocení hudby znějící v mediích Fungování a vliv médií ve společnosti zhodnocení hudby znějící v mediích Práce v realizačním týmu zhodnocení hudby znějící v mediích |
Výchova k občanství a ke zdraví 7. ročník Člověk a kultura Výtvarná výchova 7. ročník Rozvíjení smyslové citlivosti Výtvarná výchova 7. ročník Upaltňování subjektivity |
Výtvarná výchova 7. ročník Rozvíjení smyslové citlivosti Výtvarná výchova 7. ročník Upaltňování subjektivity Výtvarné činnosti 7. ročník Experimentální kresba a malba |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- využívá výpočetní techniky, aplikačního i výukového software
- samostatně i v týmu experimentuje a navrhuje
- využívá různé informační zdroje
Kompetence k řešení problémů
- využívá svých předchozích zkušeností,vědomostí a dovedností
- umí vyhledávat informace z oblasti umění a zpracovat je
- zbavuje se předsudků a snaží se rozumět i jiným kulturám a uměleckým přístupům
Kompetence komunikativní
- různými způsoby vyjádří své názory, pocity a myšlenky
Kompetence sociální a personální
- dodržuje termín splnění úkolu a domluvená pravidla
Kompetence občanské
- dle svých možností reprezentuje školu
- vnímá, chrání a oceňuje naše výtvarné tradice a kulturní historické dědictví
- respektuje požadavky životního prostředí, chrání přírodu a uvědomuje si, že jsme její součástí
Kompetence pracovní
- podílí se na zpracovávání projektů