Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání - Moje škola - www
Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273

Učební osnovy

7. ročník


Zeměpis


2  týdně, P
Afrika
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • porovná rozlohu a počet obyvatel jednotlivých světadílů
  • vyhledá světadíl na mapách a určí jeho geografickou polohu
  • vyhledá a pojmenuje vybrané povrchové celky, města, státy a oblasti cestovního ruchu
  • vytyčí společné znaky vybraného regionu

- poloha a rozloha
- povrch
- vodstvo
- podnebí a rostlinstvo
- obyvatelstvo
- regiony a vybrané státy
- orientace v mapách

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Kulturní diference

rozhovor na téma různá etnika

Etnický původ

diskuse na téma postavení národnostních menšin

Dějepis

7. ročník

Objevy a dobývání, počátky nové doby

Dějepis

7. ročník

Objevy a dobývání, počátky nové doby

Dějepis

9. ročník

Moderní doba

Dějepis

9. ročník

Rozdělený a integrující se svět

Přírodopis

8. ročník

Biologie živočichů

Amerika
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • porovná rozlohu a počet obyvatel jednotlivých světadílů
  • vyhledá světadíl na mapách a určí jeho geografickou polohu
  • vyhledá a pojmenuje vybrané povrchové celky, města, státy a oblasti cestovního ruchu
  • vytyčí společné znaky vybraného regionu

- poloha a rozloha
- povrch
- vodstvo
- podnebí a rostlinstvo
- obyvatelstvo
- regiony a vybrané státy
- orientace v mapách

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Kulturní diference

rozhovor na téma různá etnika

Etnický původ

diskuse na téma postavení národnostních menšin

Dějepis

7. ročník

Objevy a dobývání, počátky nové doby

Dějepis

7. ročník

Objevy a dobývání, počátky nové doby

Dějepis

9. ročník

Moderní doba

Dějepis

9. ročník

Rozdělený a integrující se svět

Přírodopis

8. ročník

Biologie živočichů

Asie
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • porovná rozlohu a počet obyvatel jednotlivých světadílů
  • vyhledá světadíl na mapách a určí jeho geografickou polohu
  • vyhledá a pojmenuje vybrané povrchové celky, města, státy a oblasti cestovního ruchu
  • vytyčí společné znaky vybraného regionu

- poloha a rozloha
- povrch
- vodstvo
- podnebí a rostlinstvo
- obyvatelstvo
- regiony a vybrané státy
- orientace v mapách

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Kulturní diference

rozhovor na téma různá etnika

Etnický původ

diskuse na téma postavení národnostních menšin

Dějepis

7. ročník

Objevy a dobývání, počátky nové doby

Dějepis

7. ročník

Objevy a dobývání, počátky nové doby

Dějepis

9. ročník

Moderní doba

Dějepis

9. ročník

Rozdělený a integrující se svět

Přírodopis

8. ročník

Biologie živočichů

Terénní geografická výuka
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • pracuje s turistickými mapami
  • určuje azimut
  • vytváří přiměřenou dokumentaci z exkurzí
  • dodržuje v terénu zásady bezpečného pohybu

- tvorba přiměřené dokumentace
- určování azimutu
- odhadování vzdáleností v krajině

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Vztah člověka k prostředí

drobný tématický projekt Naše obec

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Tvorba mediálního sdělení

zpracování tématického projektu ve skupinách, fotoreportáž

Práce v realizačním týmu

zpracování tématického projektu ve skupinách, fotoreportáž

Zeměpisná olympiáda

zeměpisná soutěž dle zájmu žáků

Tady jsem doma

regionální soutěž dle zájmu žáků

Klíčové kompetence

Kompetence k učení
  • samostatně i ve skupině pozoruje, navrhuje a provádí pokusy
  • osvojuje si obecně užívané termíny, symboly a znaky
  • s porozuměním textu zpracuje přiměřeně dlouhé poznámky
Kompetence k řešení problémů
  • využívá vhodné zdroje informací k vypracování úkolu
Kompetence komunikativní
  • zapojuje se do diskuse, bere v úvahu názory druhých
Kompetence sociální a personální
  • aktivně se podílí na práci ve skupině
  • podílí se na utváření příjemné atmosféry v týmu
Kompetence občanské
  • uvědomuje si svá práva a povinnosti, je zodpovědný za svou přípravu na vyučování a za splnění daných úkolů
Kompetence pracovní
  • připravuje si a udržuje v pořádku svůj pracovní prostor a pracovní pomůcky
  • podílí se na zpracovávání projektů
  • učí se používat technické pomůcky