Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273
Učební osnovy
7. ročník
Výchova k občanství a ke zdraví
Život mezi lidmi
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- vztahy mezi lidmi - osobní a neosobní
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Sebepoznání a sebepojetí vytvoření rodinného erbu Seberegulace a sebeorganizace vytvoření rodinného erbu Poznávání lidí Moje záchraná siť - tito lidé mi pomáhají Mezilidské vztahy Moje záchraná siť - tito lidé mi pomáhají Komunikace Moje záchraná siť - tito lidé mi pomáhají Kooperace a kompetice Moje záchraná siť - tito lidé mi pomáhají Řešení problémů a rozhodovací dovednosti Moje záchraná siť - tito lidé mi pomáhají Hodnoty, postoje, praktická etika Moje záchraná siť - tito lidé mi pomáhají MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Lidské vztahy pomáháme druhým různými způsoby Multikulturalita pomáháme druhým různými způsoby |
Český jazyk a literatura 7. ročník Komunikační a slohové cvičení Český jazyk a literatura 7. ročník Literární výchova Dějepis 7. ročník Křesťanství a středověká Evropa |
Český jazyk a literatura 7. ročník Literární výchova Český jazyk a literatura 7. ročník Komunikační a slohové cvičení Anglický jazyk - 1. cizí jazyk 7. ročník The future (budoucnost) |
Člověk a kultura
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- kulturní život |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání pracovní list- Kkultura kolem mě Kreativita pracovní list- Kkultura kolem mě Hodnoty, postoje, praktická etika pracovní list- Kkultura kolem mě MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Kulturní diference vytvoření informačních plakátu o náboženství Multikulturalita vytvoření informačních plakátu o náboženství MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení vytvoření zpravodajství ze světa a zdomova Vnímání autora mediálních sdělení vytvoření zpravodajství ze světa a zdomova |
Český jazyk a literatura 7. ročník Komunikační a slohové cvičení Český jazyk a literatura 7. ročník Literární výchova Dějepis 7. ročník Křesťanství a středověká Evropa |
Český jazyk a literatura 7. ročník Literární výchova Český jazyk a literatura 7. ročník Komunikační a slohové cvičení Dějepis 7. ročník Křesťanství a středověká Evropa Hudební výchova 7. ročník Poslechové činnosti Výtvarná výchova 7. ročník Rozvíjení smyslové citlivosti Výtvarné činnosti 7. ročník Výtvarné umění a životní prostředí Výtvarné činnosti 8. ročník Výtvarné umění a životní prostředí Výtvarné činnosti 9. ročník Výtvarné umění a životní prostředí |
Majetek v našem životě
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- majetek a formy vlastnictví |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Mezilidské vztahy Junior Achievent - základy podnikání Hodnoty, postoje, praktická etika Junior Achievent - základy podnikání VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Evropa a svět nás zajímá porovnání životní úrovně města a vesnice, našeho státu, USA a rozvojové země MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Kulturní diference porovnání životní úrovně města a vesnice, našeho státu, USA a rozvojové země Princip sociálního smíru a solidarity porovnání životní úrovně města a vesnice, našeho státu, USA a rozvojové země |
Matematika 7. ročník Procenta Dějepis 7. ročník Objevy a dobývání, počátky nové doby Praktické činnosti 6. ročník Provoz a údržba domácnosti |
Matematika 7. ročník Procenta Výtvarná výchova 7. ročník Upaltňování subjektivity |
Řízení společnosti a lidská práva
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- vznik státu |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Poznávání lidí budujeme město z kostek a vyvodíme základní principy demokracie, diktatury a anarchie Mezilidské vztahy budujeme město z kostek a vyvodíme základní principy demokracie, diktatury a anarchie Řešení problémů a rozhodovací dovednosti budujeme město z kostek a vyvodíme základní principy demokracie, diktatury a anarchie Hodnoty, postoje, praktická etika budujeme město z kostek a vyvodíme základní principy demokracie, diktatury a anarchie VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA
Občan, občanská společnost a stát budujeme město z kostek a vyvodíme základní principy demokracie, diktatury a anarchie VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Jsme Evropané pracovní list - Česko a jeho sousedé MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Princip sociálního smíru a solidarity
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Fungování a vliv médií ve společnosti vytvoření zpravodajství z domova a ze světa Tvorba mediálního sdělení vytvoření zpravodajství z domova a ze světa |
Dějepis 6. ročník Nejstarší civilizace, kořeny evropské kultury Dějepis 7. ročník Objevy a dobývání, počátky nové doby Dějepis 8. ročník Objevy a dobývání, počátky nové doby Dějepis 8. ročník Modernizace společnosti |
Rodina
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- vztahy mezi lidmi - partnerství |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Český jazyk a literatura 7. ročník Komunikační a slohové cvičení Český jazyk a literatura 7. ročník Literární výchova Praktické činnosti 6. ročník Provoz a údržba domácnosti |
Český jazyk a literatura 7. ročník Literární výchova Český jazyk a literatura 7. ročník Komunikační a slohové cvičení |
Sexuální výchova
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- změny tělesné - duševní a společenské v dětství, pubertě a dospívání
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Sebepoznání a sebepojetí pracovní list - Dospívám, hledám sám sebe Seberegulace a sebeorganizace pracovní list - Dospívám, hledám sám sebe Psychohygiena pracovní list - Dospívám, hledám sám sebe Mezilidské vztahy pracovní list - Dospívám, hledám sám sebe Hodnoty, postoje, praktická etika pracovní list - Dospívám, hledám sám sebe MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Kulturní diference povnáváme dospívání v evropských a rozvojových zemích MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Fungování a vliv médií ve společnosti vyhodnocení informací o sexu v tisku a v TV |
Zdravá výživa
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- zdravá výživa
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Seberegulace a sebeorganizace Vytvoření abecedy zdravé výživy MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Kulturní diference jídelníček našich spolužáků - cizinců ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Základní podmínky života Vytvoření abecedy zdravé výživy |
Přírodopis 7. ročník Biologie rostlin |
Zdraví
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- zásady osobní, intimní a duševní hygieny |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Sebepoznání a sebepojetí vytvoříme Klíče ke zdraví Seberegulace a sebeorganizace vytvoříme Klíče ke zdraví Psychohygiena vytvoříme Klíče ke zdraví ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Základní podmínky života Pilíře podpory zdraví ve škole Vztah člověka k prostředí Pilíře podpory zdraví ve škole |
Tělesná výchova 7. ročník Bezpečnost Tělesná výchova 7. ročník Průprava Tělesná výchova 7. ročník Kondiční cvičení Tělesná výchova 7. ročník Cvičení v přírodě |
Tělesná výchova 7. ročník Organizace Tělesná výchova 7. ročník Bezpečnost Tělesná výchova 7. ročník Sportovní hry Tělesná výchova 7. ročník Kondiční cvičení Tělesná výchova 7. ročník Cvičení v přírodě Tělesná výchova 7. ročník Netradiční sporty Sportovní hry 7. ročník Kondiční cvičení Sportovní hry 7. ročník Netradiční sporty |
Osobní bezpečí
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- bezpečné chování při komunikaci s vrstevníky a neznámými lidmi |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Sebepoznání a sebepojetí pracovní list - Šikana (zpracováno metodou kostky) Psychohygiena pracovní list - Šikana (zpracováno metodou kostky) Poznávání lidí pracovní list - Šikana (zpracováno metodou kostky) Řešení problémů a rozhodovací dovednosti pracovní list - Šikana (zpracováno metodou kostky) MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Lidské vztahy pracovní list - Šikana (zpracováno metodou kostky) |
Tělesná výchova 7. ročník Bezpečnost Tělesná výchova 7. ročník Průprava |
Tělesná výchova 7. ročník Organizace Tělesná výchova 7. ročník Bezpečnost Tělesná výchova 7. ročník Atletika Tělesná výchova 7. ročník Sportovní hry Tělesná výchova 7. ročník Úpoly Tělesná výchova 7. ročník Cvičení v přírodě Tělesná výchova 7. ročník Netradiční sporty Sportovní hry 7. ročník Úpoly Sportovní hry 7. ročník Atletika Sportovní hry 7. ročník Pohybové hry Sportovní hry 7. ročník Netradiční sporty |
Kurzy Baťa junior achievement
základy podnikání, volba povolání
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- získané informace chápe včetně souvislostí a vysvětlí je
Kompetence k řešení problémů
- posoudí, zda lze problém řešit s využitím zadaných informací
Kompetence sociální a personální
- rozdělí si ve skupině úkol, přijme svůj úkol včetně zodpovědnosti za jeho vypracování
- vyslovuje své ocenění nápadů a práce druhých dříve než kritiku
Kompetence občanské
- sleduje kulturní události v obci
Kompetence pracovní
- chápe podstatu, cíl a riziko podnikání