Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273
Učební osnovy
7. ročník
Fyzika
Převádění jednotek
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- jednotky délky a obsahu
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání používání značek fyzikálních veličin a jejich jednotek Komunikace spolupráce ve skupinách |
Matematika 7. ročník Racionální čísla Matematika 7. ročník Hranoly |
Matematika 7. ročník Racionální čísla |
Klid a pohyb tělesa
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- klid a pohyb tělesa
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání rozeznávání, zda je těleso v klidu nebo v pohybu Komunikace grafické znázornění příběhu Řešení problémů a rozhodovací dovednosti řešení úloh o pohybu |
Matematika 7. ročník Racionální čísla Přírodopis 8. ročník Biologie živočichů |
Matematika 7. ročník Racionální čísla Matematika 7. ročník Poměr, přímá a nepřímá úměrnost Matematika 8. ročník Lineární rovnice Matematika 9. ročník Funkce Přírodopis 8. ročník Biologie živočichů |
Síla a skládání sil
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- síla a její znázornění
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání určení těžiště tělesa Řešení problémů a rozhodovací dovednosti grafické znázorňování skládání sil |
Matematika 7. ročník Poměr, přímá a nepřímá úměrnost Zeměpis 6. ročník Země a vesmír |
Matematika 7. ročník Poměr, přímá a nepřímá úměrnost |
Účinky síly na těleso
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- účinky síly na těleso – posuvné, otáčivé, deformační
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání rozlišování účinků síly na těleso Komunikace provedení jednoduchých pokusů Řešení problémů a rozhodovací dovednosti řešení úloh na jednoduché stroje |
Matematika 7. ročník Poměr, přímá a nepřímá úměrnost |
Matematika 7. ročník Poměr, přímá a nepřímá úměrnost |
Mechanické vlastnosti kapalin
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- vlastnosti kapalin – opakování ze 6. roč.
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání objasňování vlastností kapalin Komunikace provedení jednoduchých pokusů Řešení problémů a rozhodovací dovednosti řešení úloh |
Matematika 7. ročník Poměr, přímá a nepřímá úměrnost |
Matematika 7. ročník Poměr, přímá a nepřímá úměrnost Matematika 8. ročník Lineární rovnice |
Mechanické vlastnosti plynů
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- vlastnosti plynů – opak. ze 6. roč.
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání objasňování vlastností plynů Komunikace provedení jednoduchých pokusů |
Zeměpis 6. ročník Krajinné sféry Země |
Světelné jevy
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- světelné zdroje,optické prostředí,šíření světla |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání rozeznávání různých druhů zrcadel a čoček Komunikace vyhledávání informací o zatmění Slunce a Měsíce Řešení problémů a rozhodovací dovednosti určování možnosti využití zrcadel a čoček ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Lidské aktivity a problémy životního prostředí pozorování rozkladu světla, duha |
Matematika 6. ročník Úhel Matematika 6. ročník Osová souměrnost Zeměpis 6. ročník Země a vesmír |
Matematika 6. ročník Osová souměrnost Zeměpis 6. ročník Země a vesmír Výtvarná výchova 7. ročník Rozvíjení smyslové citlivosti Výtvarná výchova 8. ročník Uplatňování subjektivity Výtvarná výchova 9. ročník Uplatňování subjektivity |
Exkurze
návštěva Štefánikovy hvězdárny, zaměřeno na světelné jevy
Fyzika zajímavě
řešení zajímavých úloh a výroba jednoduchých pomůcek k danému tématu formou dobrovolných domácích úkolů
Astronomická olympiáda
soutěž pořádaná Českou astronomickou společností, dle zájmu žáků
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- samostatně i ve skupině pozoruje, navrhuje a provádí pokusy
- osvojuje si obecně užívané termíny, symboly a znaky
- s porozuměním textu zpracuje přiměřeně dlouhé poznámky
Kompetence k řešení problémů
- využívá vhodné zdroje informací k vypracování úkolu
Kompetence komunikativní
- zapojuje se do diskuse, bere v úvahu názory druhých
Kompetence sociální a personální
- aktivně se podílí na práci ve skupině
- podílí se na utváření příjemné atmosféry v týmu
Kompetence občanské
- uvědomuje si svá práva a povinnosti, je zodpovědný za svou přípravu na vyučování a za splnění daných úkolů
Kompetence pracovní
- připravuje si a udržuje v pořádku svůj pracovní prostor a pracovní pomůcky
- podílí se na zpracovávání projektů
- učí se používat technické pomůcky