Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání - Moje škola - www
Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273

Učební osnovy

8. ročník


Anglický jazyk - 1. cizí jazyk


3  týdně, P
Cities (města)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • vede běžnou konverzaci; používá prostředky zdvořilosti pro vyjádření zájmu
  • umí podat informace o směru a takové informace získat; rozumí, kde se co nachází
  • čte text o Londýně
  • v textu identifikuje neznámá slova a vydedukuje jejich možný význam a použití

- cestování; gramatické struktury
- reálie - New York, USA
- členy
- pravopis
- vyjadřování budoucnosti přítomným průběhovým časem
- poskytování informací o trase
- reakce na podněty; omluvy
- vyžádání informace
- určitý a neurčitý člen
- člověk a společnost
- zájmena a přivlastňovací přídavná jména

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

Evropa a svět nás zajímá

čtení o Londýně, rozhovory a prezentace

Objevujeme Evropu a svět

čtení o Londýně, rozhovory a prezentace

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Kulturní diference

čtení o Londýně, rozhovory a prezentace

Experiences (zkušenosti)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech
  • napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
  • hovoří o tom, co lidé právě udělali nebo o své zkušenosti
  • vede běžnou každodenní konverzaci; činí rozhodnutí; odmítá návrhy

- gramatické struktury: předpřítomný čas
- reakce na podněty; použití just s předpřítomným časem; omluvy, fráze
- gramatické struktury: předpřítomný čas v záporu a v otázce (never/ever)
- slovní zásoba: odpady

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Lidské aktivity a problémy životního prostředí

vypracování projektů a prezentací

What´s up? (co se děje?)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně
  • rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace, který se týká osvojovaných témat
  • při osvojování slovní zásoby zvolí nejvhodnější informační zdroj a efektivně ho používá
  • aplikuje postoje a způsobilosti, které rozvíjejí mezilidské vztahy
  • hovoří o významu značek a o pravidlech
  • rozumí rozhovoru, ve kterém se udílejí rady
  • vede běžnou každodenní konverzaci týkajícín se zdraví; dokáže vyjádřit svůj problém i poradit
  • čte text o školním prostředí
  • činí rozhodnutí, odmítá návrhy, mění názor

- gramatické struktury: should/shouldn´t
- slovesné tvary must/mustn´t, don´t have to
- zdraví
- varovné a dopravní značky – pravidla
- frázová slovesa: sit down, try out, get off, switch on, look for
- fráze: Shall we go…? I don´t feel like it, I don´t think I´ll bother apod.

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA

Občanská společnost a škola

rozhovory pravidlech společnosti; udílení rad

The present and the future (přítomnost a budoucnost)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí, kdo je kdo, odkud kdo pochází a kdy má narozeniny
  • rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně
  • rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace, který se týká osvojovaných témat
  • respektuje velikost a důstojnost lidské osoby, objevuje vlastní jedinečnost a identitu a vytváří si zdravé sebevědomí

- who is who...
- dotazy na původ
- práce se slovníkem
- gramatické struktury: přítomné časy a stavová slovesa
- gramatické struktury: vyjadřování budoucnosti (will, going to)

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Rozvoj schopností poznávání

kladení otázek na původ

Sebepoznání a sebepojetí

poskytování informací osobě a o druhých

Poznávání lidí

kladení otázek na původ

Mezilidské vztahy

respektování jedinečnosti každého

Komunikace

poskytování informací osobě a o druhých

Kooperace a kompetice

respektování jedinečnosti každého

Past and present ( minulost a přítomnost)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • ptá se na život osoby
  • vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech
  • rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace
  • vede běžné rozhovory; umí blahopřát lidem
  • mluví o tom, co lidé v minulosti museli a mohli dělat
  • vyžádá si služby prodavače v obchodě a sám je umí poskytnout

- reálie: Spojené Království
- spojovací výrazy but a however
- gramatické struktury: minulý čas prostý a průběhový, used to, had to/could
- gratulace; běžné výrazy
- moderní technologie a média
- slovní zásoba: materiály, věci denní potřeby
- nakupy a móda; slovní zásoba: too, enough
- výslovnost: samohlásky, slabiky
 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Lidské vztahy

tvorba rozhovorů - nakupování

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení

psaní o image a módě

Dějepis

6. ročník

Počátky lidské společnosti

Dějepis

6. ročník

Nejstarší civilizace, kořeny evropské kultury

Klíčové kompetence

Kompetence k učení
  • cítí potřebu vlastního rozvoje v oblasti cizího jazyka
  • čerpá informace z různých informačních zdrojů
  • pracuje s chybou a chápe význam takové práce
Kompetence k řešení problémů
  • má samostatný a aktivní přístup k řešení problémů
Kompetence komunikativní
  • dbá na kvalitu svého projevu ústního i písemného
  • adekvátně vyjadřuje své názory
  • komunikuje cizím jazykem na úrovni dané ročníkem
Kompetence sociální a personální
  • aktivně se podílí na práci ve skupině
  • spolupracuje s učitelem
Kompetence občanské
  • je zodpovědný za svou přípravu na vyučování a za splnění daných úkolů
Kompetence pracovní
  • v příkladech z praxe aktivně využívá cizí jazyk