Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273
Učební osnovy
8. ročník
Přírodopis
Biologie živočichů
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- živočišná buňka, tkáně, orgány, organismus
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Komunikace prezentace referátů ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Ekosystémy návštěva v ZOO Lidské aktivity a problémy životního prostředí ochrana přírody Vztah člověka k prostředí nepoškozování a neznečišťování přírody MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Fungování a vliv médií ve společnosti sledování přírododpisných dokumentů |
Fyzika 6. ročník Fyzikální veličiny Fyzika 7. ročník Klid a pohyb tělesa Fyzika 8. ročník Teplo, změny skupenství Fyzika 8. ročník Zvukové jevy Zeměpis 6. ročník Krajinné sféry Země Zeměpis 7. ročník Afrika Zeměpis 7. ročník Amerika Zeměpis 7. ročník Asie Praktické činnosti 6. ročník Provoz a údržba domácnosti |
Anglický jazyk - 1. cizí jazyk 6. ročník Animals (zvířata) Fyzika 7. ročník Klid a pohyb tělesa Fyzika 8. ročník Zvukové jevy |
Biologie člověka
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- buňky, tkáně, orgány |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Psychohygiena starost o své vlastní zdraví Poznávání lidí zájem o své vlastní tělo Mezilidské vztahy péče o zdraví svých blízských Komunikace znalost svého zdravotního stavu (rozhovor) VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Evropa a svět nás zajímá zájem o zdraví své rodiny (sledování rodinné anamnézy) MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Etnický původ respektování různých způsobů života ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Základní podmínky života dodržování zdravého životního stylu Lidské aktivity a problémy životního prostředí neznečišťování a nepoškozování životního prostředí Vztah člověka k prostředí ochrana svého životního prostředí MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Fungování a vliv médií ve společnosti sledování naučných filmů, dokumentů o zdraví |
Dějepis 6. ročník Počátky lidské společnosti Výchova k občanství a ke zdraví 8. ročník Člověk ve zdraví a nemoci Fyzika 8. ročník Práce, energie Fyzika 8. ročník Teplo, změny skupenství Chemie 8. ročník Soli |
Fyzika 8. ročník Zvukové jevy Chemie 8. ročník Oxidy Chemie 8. ročník Soli Chemie 9. ročník Přírodní látky Chemie 9. ročník Chemie a společnost Tělesná výchova 8. ročník Kondiční cvičení |
Praktické poznávání přírody
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- mikroskopování
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Vztah člověka k prostředí rozpoznávání negativních vlivů na vlastní zdraví MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Práce v realizačním týmu spolupráce ve skupině |
Praktické činnosti 6. ročník Provoz a údržba domácnosti |
Tady jsem doma
regionální soutěž dle zájmu žáků
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- osvojuje si obecně užívané termíny, symboly a znaky
- vyhledává a třídí data a informace, pracuje s nimi
- s porozuměním textu zpracuje přiměřeně dlouhé poznámky
Kompetence k řešení problémů
- je schopen použít osvojené poznatky v praxi
- užívá logické a matematické postupy
- samostatně i v týmu experimentuje, navrhuje a zachycuje postup řešení
Kompetence komunikativní
- rozpozná téma a cíl diskuse, bere v úvahu názory druhých
Kompetence sociální a personální
- pracuje podle určených pravidel spolupráce, je ohleduplný ke spolužákům a dospělým
Kompetence občanské
- uvědomuje si svá práva a povinnosti, je zodpovědný za svou přípravu na vyučování a za splnění daných úkolů
Kompetence pracovní
- připravuje si a udržuje v pořádku svůj pracovní prostor a pracovní pomůcky
- podílí se na zpracovávání projektů