Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273
Učební osnovy
8. ročník
Matematika
Shrnutí a opakování učiva z 7. ročníku
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- racionální čísla
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání výpočty v oboru racionálních čísel |
Druhá mocnina a odmocnina.Pythagorova věta
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- druhá mocnina a druhá odmocnina
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání určování druhé mocniny a odmocniny pomocí tabulek a kalkulačky Řešení problémů a rozhodovací dovednosti řešení slovních úloh |
Dějepis 6. ročník Nejstarší civilizace, kořeny evropské kultury |
Mocniny s přirozeným mocnitelem
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- mocniny s přirozeným mocnitelem
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání používání pravidel pro počítání s mocninami VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Objevujeme Evropu a svět vyjadřování čísel v desítkové soustavě pomocí mocnin deseti |
Zeměpis 6. ročník Země a vesmír |
Fyzika 8. ročník Elektrický náboj, elektrické pole |
Kružnice, kruh
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- vzájemná poloha kružnice (kruhu) a přímky - tečna, sečna, vnější přímka
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání vyhledávání kružnic, kruhů a jejich částí v praktickém životě Řešení problémů a rozhodovací dovednosti řešení slovních úloh |
Dějepis 6. ročník Nejstarší civilizace, kořeny evropské kultury Praktické činnosti 8. ročník Práce s technickými materiály Technická výchova 8. ročník Práce s technickými materiály |
Praktické činnosti 8. ročník Práce s technickými materiály Technická výchova 8. ročník Práce s technickými materiály |
Výrazy
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- číselný výraz
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání užívání pravidel početních operací |
Válec
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- válec, síť válce
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání poznávání využití válce v praktickém životě Komunikace spolupráce ve skupině Řešení problémů a rozhodovací dovednosti řešení slovních úloh z praxe |
Praktické činnosti 8. ročník Práce s technickými materiály Technická výchova 8. ročník Práce s technickými materiály |
Praktické činnosti 8. ročník Práce s technickými materiály Technická výchova 8. ročník Práce s technickými materiály |
Lineární rovnice
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- rovnost |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání používání ekvivaletních úprav Řešení problémů a rozhodovací dovednosti řešení slovních úloh |
Fyzika 7. ročník Klid a pohyb tělesa Fyzika 7. ročník Mechanické vlastnosti kapalin Fyzika 8. ročník Práce, energie Fyzika 8. ročník Teplo, změny skupenství Fyzika 8. ročník Vedení elektrického proudu v obvodu Fyzika 9. ročník Elektromagnetické jevy |
Fyzika 8. ročník Práce, energie Fyzika 8. ročník Teplo, změny skupenství Fyzika 8. ročník Vedení elektrického proudu v obvodu Fyzika 9. ročník Elektromagnetické jevy Chemie 8. ročník Chemické reakce |
Konstrukční úlohy
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- množiny bodů dané vlastnosti
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání vyjádření postupu konstrukce Řešení problémů a rozhodovací dovednosti řešení konstrukční úlohy |
Výtvarná výchova 8. ročník Rozvíjení smyslové citlivosti Praktické činnosti 8. ročník Práce s technickými materiály Technická výchova 8. ročník Práce s technickými materiály |
Výtvarná výchova 8. ročník Rozvíjení smyslové citlivosti |
Základy statistiky
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- statistické šetření
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání využívání statistiky v praxi Mezilidské vztahy dodržování pravidel spolupráce Komunikace statistické šetření v rámci daného souboru Řešení problémů a rozhodovací dovednosti zpracování výsledků statistického šetření ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Vztah člověka k prostředí vyhledávání statistických údajů VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Objevujeme Evropu a svět vyhledávání statistických údajů |
Informatika 8. ročník Tabulkový editor (Excel) Výchova k občanství a ke zdraví 8. ročník Hospodářství Přírodopis 9. ročník Základy ekologie Zeměpis 8. ročník Společenský a hospodářský zeměpis Zeměpis 9. ročník Česká republika |
Informatika 8. ročník Tabulkový editor (Excel) Výchova k občanství a ke zdraví 8. ročník Hospodářství Přírodopis 9. ročník Základy ekologie Zeměpis 8. ročník Společenský a hospodářský zeměpis |
Matematický klokan
matematická soutěž dle zájmu žáků
Matematická olympiáda
matematická soutěž dle zájmu žáků
Pythagoriáda
matematická soutěž dle zájmu žáků
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- plánuje a organizuje si vlastní učební proces
- vyhledává a třídí data a informace, pracuje s nimi
Kompetence k řešení problémů
- porozumí textu matematické úlohy a pracuje s ním
- využívá svých předchozích zkušeností,vědomostí a dovedností
- volí vhodné způsoby a postupy řešení
- ověřuje prakticky správnost řešení
Kompetence komunikativní
- vyjadřuje své myšlenky v logickém sledu v ústním i písemném projevu
- k vyjádření používá grafického znázornění a příslušné matem. symboly
Kompetence sociální a personální
- pracuje podle určených pravidel spolupráce v týmu
Kompetence občanské
- uvědomuje si svá práva a povinnosti, je zodpovědný za svou přípravu na vyučování a za splnění daných úkolů
Kompetence pracovní
- připravuje si a udržuje v pořádku svůj pracovní prostor a pracovní pomůcky
- podílí se na zpracovávání projektů