Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273
Učební osnovy
8. ročník
Výchova k občanství a ke zdraví
Osobnost
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- podobnost a odlišnost lidí - projevy chování |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání obkreslení dlaně, do levé vyjádření jaký žák je, do pravé jaký by chtěl být Sebepoznání a sebepojetí obkreslení dlaně, do levé vyjádření jaký žák je, do pravé jaký by chtěl být Seberegulace a sebeorganizace zjištění svého typu temperamentu, naplnění svých hrnečků pohody Psychohygiena zjištění svého typu temperamentu, naplnění svých hrnečků pohody Kreativita zjištění svého typu temperamentu, naplnění svých hrnečků pohody Mezilidské vztahy označení svých vlastností a napsání těch, které chce získat,nakreslení cesty svého života Komunikace označení svých vlastností a napsání těch, které chce získat,nakreslení cesty svého života Hodnoty, postoje, praktická etika označení svých vlastností a napsíní těch, které chce získat,nakreslení cesty svého života |
Český jazyk a literatura 8. ročník Literární výchova |
Český jazyk a literatura 8. ročník Literární výchova Konverzace v anglickém jazyce 8. ročník People around me (lidé kolem mne) Praktické činnosti 8. ročník Svět práce |
Hospodářství
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- peníze, funkce a podoby peněz, nakládání s penězi (FG) |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Kooperace a kompetice sestavení svého podnikatelského záměru Hodnoty, postoje, praktická etika porovnání práce lidí v minulosti a dnes VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA
Občan, občanská společnost a stát sehrání s kamarády scénky na daná témata VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Objevujeme Evropu a svět zjistitění informace o dělbě práce mezi státy EU |
Matematika 8. ročník Základy statistiky |
Matematika 8. ročník Základy statistiky |
Právní minimum
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- základní lidská práva - úprava lidských práv v dokumentech poškozování lidských práv
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Mezilidské vztahy nalezení příkladu, kdy je určitý čin pro jednoho dobrý a prospěšný, druhého spíše poškozuje Hodnoty, postoje, praktická etika nalezení příkladu, kdy je určitý čin pro jednoho dobrý a prospěšný, druhého spíše poškozuje VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA
Občanská společnost a škola vytvoření pětilístku odpovědnosti Principy demokracie jako formy vlády a způsobu rozhodování připrava soudního řízení ve třídě MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Kulturní diference práce s Listinou základních práv a svobod MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Interpretace vztahu mediálních sdělení a reality porovnání, jak jednu politickou událost hodnotí různé noviny i televize |
Praktické činnosti 8. ročník Svět práce |
Člověk ve zdraví a nemoci
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- péče o nemocné a jejich stravování |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Psychohygiena doplnění tabulky Hodnoty, postoje, praktická etika sestavení zásad léčení a péče u nemocného ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Základní podmínky života doplnění tabulky |
Přírodopis 8. ročník Biologie člověka Tělesná výchova 8. ročník Bezpečnost Tělesná výchova 8. ročník Kondiční cvičení |
Prevence zneužívání návykových látek
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- zdravotní a sociální rizika zneužívání návykových látek |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Seberegulace a sebeorganizace vytvoření programu prevence Psychohygiena vytvoření programu prevence Komunikace dramatizace scénky s odmítnutím nabízené drogy Hodnoty, postoje, praktická etika dramatizace scénky s odmítnutí nabízené drogy MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Lidské vztahy vyhledání v historických pramenech příčin užívání drog MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Interpretace vztahu mediálních sdělení a reality vytvoření reklamy na prevenci či léčbu drogové závislosti |
Osobní bezpečí
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- agresivita kolem nás |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Poznávání lidí dokončení příběhu Mezilidské vztahy dokončení příběhu Hodnoty, postoje, praktická etika praktické vyzkoušení první pomoci MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Lidské vztahy navržení forem prevence a řešení šikany na škole |
Tělesná výchova 8. ročník Bezpečnost Tělesná výchova 8. ročník Průprava |
Tělesná výchova 8. ročník Bezpečnost Tělesná výchova 8. ročník Organizace Tělesná výchova 8. ročník Atletika Tělesná výchova 8. ročník Sportovní hry Tělesná výchova 8. ročník Úpoly Tělesná výchova 8. ročník Cvičení v přírodě Tělesná výchova 8. ročník Netradiční sporty |
Návštěva soudního líčení na Okresním soudu Příbram
právní výchova, seznámení s provozem Okresního soudu
Kurzy Baťa junior achievement
profesní orientace, volba povolání
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- vyhodnotí a obhájí, který z použitých zdrojů je pro danou situaci nejefektivnější
Kompetence komunikativní
- zapojuje se do diskuse, bere v úvahu názory druhých
- obhajuje svůj názor asertivním způsobem
Kompetence sociální a personální
- pracuje podle určených pravidel spolupráce
- pojmenuje své emoce v daném okamžiku, omluví se
Kompetence občanské
- respektuje základní lidská práva a povinnosti