Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273
Učební osnovy
8. ročník
Informatika
Tabulkový editor (Excel)
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- spuštění, popis prostředí
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Objevujeme Evropu a svět práce s tabulkami MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Tvorba mediálního sdělení vytváření tabulky a grafu |
Matematika 8. ročník Základy statistiky |
Matematika 8. ročník Základy statistiky Zeměpis 8. ročník Společenský a hospodářský zeměpis Technická výchova 8. ročník Využití digitálních technologií |
Informace a komunikace
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- vývojové trendy informačních technologií
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Kreativita uvažování o technologiích budoucnosti |
Praktické činnosti 8. ročník Využití digitálních technologií Technická výchova 8. ročník Využití digitálních technologií |
Výtvarná výchova 8. ročník Uplatňování subjektivity Výtvarná výchova 8. ročník Ověřování komunikačních účinků Výtvarná výchova 9. ročník Ověřování komunikačních účinků Technická výchova 8. ročník Využití digitálních technologií |
Multimedia
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- úprava zvuku |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Praktické činnosti 8. ročník Využití digitálních technologií Technická výchova 8. ročník Využití digitálních technologií |
Novinky v informačních a komunikačních technologiích
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- novinky v informačních a komuniíkačních technologiích |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Praktické činnosti 8. ročník Využití digitálních technologií Technická výchova 8. ročník Využití digitálních technologií |
Textový editor (Word)
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- tabulky |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Tvorba mediálního sdělení sestavování článku (např. pro školní časopis) |
Český jazyk a literatura 8. ročník Komunikační a slohové cvičení |
Český jazyk a literatura 7. ročník Komunikační a slohové cvičení Německý jazyk -2. cizí jazyk 8. ročník Ich habe einen Computer (já mám počítač) Fyzika 9. ročník Vesmír Výtvarná výchova 8. ročník Uplatňování subjektivity Technická výchova 8. ročník Využití digitálních technologií |
Prezentační program (Powerpoint)
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- nastavení efektu a animací |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Výtvarná výchova 7. ročník Ověřování komunikačních účinků |
Fyzika 9. ročník Vesmír Výtvarná výchova 7. ročník Ověřování komunikačních účinků Výtvarná výchova 9. ročník Ověřování komunikačních účinků Technická výchova 8. ročník Využití digitálních technologií |
Souborové manažery
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- pokročilejší práce s adresářovou strukturou počítače |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Výtvarná výchova 8. ročník Uplatňování subjektivity |
Internetové aplikace
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- využití internetových aplikací |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Německý jazyk -2. cizí jazyk 8. ročník Ich habe einen Computer (já mám počítač) Technická výchova 8. ročník Využití digitálních technologií |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- získává praktické pracovní návyky
- osvojuje si vlastní metody učení
Kompetence k řešení problémů
- získává informace z různých zdrojů a posuzuje jejich věrohodnost
Kompetence komunikativní
- sestrojuje a vysvětluje tabulky a grafy
- pomocí inf. technologií prezentuje výsledky své nebo skupinové práce
Kompetence sociální a personální
- hodnotí svoji práci i práci ostatních podle kritérií (podle předem zadaných úkolů)
Kompetence pracovní
- dodržuje bezpečnostní a hygienická pravidla pro práci s výpočetní technikou