Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání - Moje škola - www
Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273

Učební osnovy

8. ročník


Informatika


1  týdně, P
Tabulkový editor (Excel)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • orientuje se v okně tabulkového editoru
  • vytvoří tabulku, naplní ji daty a úpraví její vzhled
  • provádí s daty pomocí vzorců jednoduché početní operace
  • na základě tabulky vytvoří graf a upraví jeho vzhled
  • používá základní funkce
  • vkládá objekty do excelové tabulky
  • vkládá graf i tabulku do textového editoru

- spuštění, popis prostředí
- pohyb mezi sešity, mezi listy, na listu
- označení řady, sloupce, buňky
- zadávání údajů
- formátování buňky
- úprava tabulky
- jednoduché vzorce
- grafy
- práce s funkcemi
- vkládání objektů do tabulky
- vložení tabulky a grafu do textového editoru

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

Objevujeme Evropu a svět

práce s tabulkami

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Tvorba mediálního sdělení

vytváření tabulky a grafu

Matematika

8. ročník

Základy statistiky

Matematika

8. ročník

Základy statistiky

Zeměpis

8. ročník

Společenský a hospodářský zeměpis

Technická výchova

8. ročník

Využití digitálních technologií

Informace a komunikace
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • využívá různé informační zdroje a vyhodnocuje jednoduché vztahy mezi údaji
  • ověřuje věrohodnost informace a určuje závažnost informace
  • objasní způsob přenosu informací v celosvětové síti
  • zajímá se o novinky v oblasti informačních technologií

- vývojové trendy informačních technologií
- věrohodnost informací a informačních zdrojů
- hodnota informace
- přenos informací v celosvětové síti

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kreativita

uvažování o technologiích budoucnosti

Praktické činnosti

8. ročník

Využití digitálních technologií

Technická výchova

8. ročník

Využití digitálních technologií

Výtvarná výchova

8. ročník

Uplatňování subjektivity

Výtvarná výchova

8. ročník

Ověřování komunikačních účinků

Výtvarná výchova

9. ročník

Ověřování komunikačních účinků

Technická výchova

8. ročník

Využití digitálních technologií

Multimedia
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • zpracuje informace v multimediální podobě

- úprava zvuku
- úprava videosekvencí

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Praktické činnosti

8. ročník

Využití digitálních technologií

Technická výchova

8. ročník

Využití digitálních technologií

Novinky v informačních a komunikačních technologiích
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • seznamuje se s novinkami informačních a komunikačních technologiích

- novinky v informačních a komuniíkačních technologiích

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Praktické činnosti

8. ročník

Využití digitálních technologií

Technická výchova

8. ročník

Využití digitálních technologií

Textový editor (Word)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • vytváří jednoduché tabulky
  • vloží do dokumentu objekt a podle potřeby ho upraví
  • používá v dokumentu sloupce

- tabulky
- vkládání objektů do dokumentu
- psaní do sloupců

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Tvorba mediálního sdělení

sestavování článku (např. pro školní časopis)

Český jazyk a literatura

8. ročník

Komunikační a slohové cvičení

Český jazyk a literatura

7. ročník

Komunikační a slohové cvičení

Německý jazyk -2. cizí jazyk

8. ročník

Ich habe einen Computer (já mám počítač)

Fyzika

9. ročník

Vesmír

Výtvarná výchova

8. ročník

Uplatňování subjektivity

Technická výchova

8. ročník

Využití digitálních technologií

Prezentační program (Powerpoint)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • při tvorbě vlastní prezentace využívá efekty a animace
  • využívá informace v souladu se zákony o duševním vlastnictví

- nastavení efektu a animací

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Výtvarná výchova

7. ročník

Ověřování komunikačních účinků

Fyzika

9. ročník

Vesmír

Výtvarná výchova

7. ročník

Ověřování komunikačních účinků

Výtvarná výchova

9. ročník

Ověřování komunikačních účinků

Technická výchova

8. ročník

Využití digitálních technologií

Souborové manažery
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • nastavuje adresářovou strukturu počírače

- pokročilejší práce s adresářovou strukturou počítače

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Výtvarná výchova

8. ročník

Uplatňování subjektivity

Internetové aplikace
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • orientuje se v internetových aplikacích

- využití internetových aplikací

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Německý jazyk -2. cizí jazyk

8. ročník

Ich habe einen Computer (já mám počítač)

Technická výchova

8. ročník

Využití digitálních technologií

Klíčové kompetence

Kompetence k učení
  • získává praktické pracovní návyky
  • osvojuje si vlastní metody učení
Kompetence k řešení problémů
  • získává informace z různých zdrojů a posuzuje jejich věrohodnost
Kompetence komunikativní
  • sestrojuje a vysvětluje tabulky a grafy
  • pomocí inf. technologií prezentuje výsledky své nebo skupinové práce
Kompetence sociální a personální
  • hodnotí svoji práci i práci ostatních podle kritérií (podle předem zadaných úkolů)
Kompetence pracovní
  • dodržuje bezpečnostní a hygienická pravidla pro práci s výpočetní technikou