Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273
Učební osnovy
8. ročník
Technická výchova
Práce s technickými materiály
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- pracovní místo a pracovní prostředí |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Sebepoznání a sebepojetí řezání, vrtání, pilování Seberegulace a sebeorganizace dodržování správných pracovních postupů Kreativita dokončení výrobku, povrchová úprava, design Komunikace předvídá možná nebezpečí Kooperace a kompetice příprava náčrtku Řešení problémů a rozhodovací dovednosti určení správného pracovního postupu MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Lidské vztahy poučení o nebezpečí ohrožení zdraví (barvy, laky) ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Vztah člověka k prostředí jednoduchá údržba, zdravotně nězávadné barvy a laky |
Matematika 8. ročník Kružnice, kruh Matematika 8. ročník Válec Výtvarná výchova 8. ročník Rozvíjení smyslové citlivosti |
Matematika 8. ročník Kružnice, kruh Matematika 8. ročník Válec Matematika 8. ročník Konstrukční úlohy |
Využití digitálních technologií
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- práce digitální technikou, periferními zařízeními |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Seberegulace a sebeorganizace odstranění základních problémů při provozu digitální techniky Kreativita používá technických údajů, čtení návodu k digitální technice Komunikace vyhledává na www-stránkách Řešení problémů a rozhodovací dovednosti uvede a odstraní problémy s technikou VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Objevujeme Evropu a svět vyhledává fakta MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Lidské vztahy dodržení pravidel bezpečnosti práce ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Vztah člověka k prostředí používá vhodných pomůcek, ochrana techniky |
Informatika 6. ročník Prezentační program (Powerpoint) Informatika 8. ročník Tabulkový editor (Excel) Informatika 8. ročník Informace a komunikace Informatika 8. ročník Textový editor (Word) Informatika 8. ročník Prezentační program (Powerpoint) Informatika 8. ročník Internetové aplikace |
Informatika 8. ročník Informace a komunikace Informatika 8. ročník Multimedia Informatika 8. ročník Novinky v informačních a komunikačních technologiích |
Práce s laboratorní technikou
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- měřené veličiny – délka, objem, hmotnost, teplota a její změna, čas, elektrický proud, elektrické napětí, rychlost a její změna
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Sebepoznání a sebepojetí sám vyhledává informace Kreativita volí vhodný pracovní postup Komunikace první pomoc při úrazu Kooperace a kompetice vnímá objektivní údaji z pozorování experimentu Řešení problémů a rozhodovací dovednosti formuluje výsledky práce MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Lidské vztahy dodržování bezpečnosti práce ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Vztah člověka k prostředí chrání životní prostředí |
Fyzika 8. ročník Vedení elektrického proudu v obvodu |
Fyzika 8. ročník Vedení elektrického proudu v obvodu |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- řídí svou práci
- získané informace užívá v praxi
Kompetence k řešení problémů
- přichází s neotřelými, avšak praktickými (technickými) nápady, řešeními, výtvory (technická tvořivost)
- samostatně řeší technické problémy, rozvíjí technické myšlení
- uvědomuje si zodpovědnost za svá rozhodnutí
Kompetence komunikativní
- spolupodílí se na utváření pravidel komunikace
Kompetence sociální a personální
- ovládá a řídí své chování a jednání
Kompetence občanské
- chápe základní ekologické souvislosti a environmentální problémy
Kompetence pracovní
- udržuje v pořádku pracovní pomůcky a dbá na pravidla bezpečnosti práce
- využívá znalosti a zkušenosti získané v jednotlivých vzdělávacích oblastech pro život v současné, technikou bohatě disponující společnosti