Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273
Učební osnovy
8. ročník
Výtvarná výchova
Rozvíjení smyslové citlivosti
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- kresebné etudy |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Psychohygiena relaxování při malbě a kresbě Kreativita zvládání samostatné výtvarné činnosti, nápaditě a originálně maluje a modeluje |
Matematika 8. ročník Konstrukční úlohy Hudební výchova 8. ročník Poslechové činnosti |
Matematika 8. ročník Konstrukční úlohy Hudební výchova 8. ročník Vokální činnosti Hudební výchova 8. ročník Instrumentální činnosti Praktické činnosti 8. ročník Práce s technickými materiály Technická výchova 8. ročník Práce s technickými materiály |
Uplatňování subjektivity
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- hlubotisk, složitější papírotisk |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Evropa a svět nás zajímá poznávání, výtvarné zpracovávání a zasazování regionální barokní architektury do evropského kontextu OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Seberegulace a sebeorganizace plánování a organizování vlastního času při hodině ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Vztah člověka k prostředí výtvarné zpracovávání námětů souvisejících s vlastním regionem, památkami MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Tvorba mediálního sdělení příspěvky do školního časopisu |
Informatika 8. ročník Informace a komunikace Informatika 8. ročník Textový editor (Word) Informatika 8. ročník Souborové manažery Výchova k občanství a ke zdraví 6. ročník Naše vlast Fyzika 7. ročník Světelné jevy |
Hudební výchova 8. ročník Instrumentální činnosti Hudební výchova 8. ročník Hudebně pohybové činnosti Hudební výchova 8. ročník Poslechové činnosti |
Ověřování komunikačních účinků
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- práce s uměleckým dílem vyhledávat a srovnávat různé způsoby uměleckého vyjadřování - vliv zobrazených vzorů
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Evropa a svět nás zajímá diskuse o zážitcích z cest po Evropě, galeriích, muzeích Jsme Evropané porovnávání zdrojů evropské a národní kultury |
Informatika 8. ročník Informace a komunikace Dějepis 8. ročník Objevy a dobývání, počátky nové doby Dějepis 8. ročník Modernizace společnosti |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- využívá výpočetní techniky, aplikačního i výukového software ke zvýšení efektivnosti učení a zlepšení organizace práce
- porovnává dosažené výsledky
- samostatně i v týmu experimentuje a navrhuje
- zúčastňuje se různých soutěží
Kompetence k řešení problémů
- využívá svých předchozích zkušeností,vědomostí a dovedností
- vyhledává informace z oblasti umění a zpracovává je
- zbavuje se předsudků a snaží se rozumět i jiným kulturám a uměleckým přístupům
Kompetence komunikativní
- různými způsoby vyjádří své názory, pocity a myšlenky
- k vyjádření používá grafických znázornění a symbolických prostředků
Kompetence občanské
- dle svých možností reprezentuje školu
Kompetence pracovní
- podílí se na zpracovávání projektů